Gå til innhold

Svie og brennende følelse i musa

Anbefalte innlegg

Gjest Lilleluring
Skrevet

Jeg har akkurat hatt sex med kjæresten min... Jeg var våt og klar. Men for det så føltes det ikke som jeg var våt helt inni... Det brenner og svir enda. Kjæresten fikk også vondt på glansen. 

Jeg blir bekymret, er det noen damer her inne som har opplevd dette? 

Hilsen Dame 39.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd det når jeg har hatt perioder med stress. Det er som om jeg ikke klarer å slappe av i bekkenbunnen.

Anonymkode: 5a3f1...367

Gjest Lilleluring
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har opplevd det når jeg har hatt perioder med stress. Det er som om jeg ikke klarer å slappe av i bekkenbunnen.

Ok. Ja jeg slapper ikke helt av når vi skal ha sex og stresser... Slapper ikke av... Han virker så stresset og kanskje skukke jeg hatt mer kos og nuss først. Får prøve det neste gang. For dette var vondt... Var så rart for jeg var jo våt,men tydeligvis ikke våt lenger inn... 😆

AnonymBruker
Skrevet
Just now, Lilleluring said:

Ok. Ja jeg slapper ikke helt av når vi skal ha sex og stresser... Slapper ikke av... Han virker så stresset og kanskje skukke jeg hatt mer kos og nuss først. Får prøve det neste gang. For dette var vondt... Var så rart for jeg var jo våt,men tydeligvis ikke våt lenger inn... 😆

Jeg blir veldig, veldig våt, men det begynner likevel å brenne når han trenger inn. Var hos gynekolog som konstaterte stram bekkenbunn. Det har lett for å bli en ond sirkel fordi man forventer smerte, og dermed strammer seg.

• Liker 1
Gjest Lilleluring
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg blir veldig, veldig våt, men det begynner likevel å brenne når han trenger inn. Var hos gynekolog som konstaterte stram bekkenbunn. Det har lett for å bli en ond sirkel fordi man forventer smerte, og dermed strammer seg.

Ok hmmm... Kropp er Merkelige greier.... Er det noe og gjøre med det da? 

AnonymBruker
Skrevet

Ok hmmm... Kropp er Merkelige greier.... Er det noe og gjøre med det da? 

Jeg har fått diagnosen vulvodyni OG vaginisme, så jeg har vært maks uheldig pga et dårlig forhold tidligere. Jeg har fått smertelindrene krem, og måter å puste/slappe av. Det er absolutt noe å gjøre med.

Men mener ikke å skremme deg. Det behøver absolutt ikke være kronisk. 

Gjest Lilleluring
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har fått diagnosen vulvodyni OG vaginisme, så jeg har vært maks uheldig pga et dårlig forhold tidligere. Jeg har fått smertelindrene krem, og måter å puste/slappe av. Det er absolutt noe å gjøre med.

Men mener ikke å skremme deg. Det behøver absolutt ikke være kronisk. 

Dårlig forhold tidligere? Åssen da? At de har gitt deg sykdommer som igjen har gjort at du har fått begge de diagnosene du harr nå? 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Lilleluring said:

Dårlig forhold tidligere? Åssen da? At de har gitt deg sykdommer som igjen har gjort at du har fått begge de diagnosene du harr nå? 

Nei, har aldri hatt kjønnssykdommer, men de tvang meg ofte til sex når jeg ikke ville. Det blusset opp igjen da jeg mistet nær familie, og jeg hadde problemer med å slappe av i bekkenbunnen. Det psykiske og fysiske henger tett sammen.

• Liker 1
Gjest Lilleluring
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei, har aldri hatt kjønnssykdommer, men de tvang meg ofte til sex når jeg ikke ville. Det blusset opp igjen da jeg mistet nær familie, og jeg hadde problemer med å slappe av i bekkenbunnen. Det psykiske og fysiske henger tett sammen.

Ok huff... Håper det blir bedre for deg med tiden. Tusen takk for svar.... Håper det ikke er noe farlig hos meg... Håper det går over 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Lilleluring said:

Ok huff... Håper det blir bedre for deg med tiden. Tusen takk for svar.... Håper det ikke er noe farlig hos meg... Håper det går over 

Takk for det :)

Går du regelmessig til gynekolog? Om det fortsetter så hadde jeg nok tatt en tur bare for å være sikker. Går utifra at hormonnivå og alt er som det skal.

Gjest Lilleluring
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for det :)

Går du regelmessig til gynekolog? Om det fortsetter så hadde jeg nok tatt en tur bare for å være sikker. Går utifra at hormonnivå og alt er som det skal.

Det er krøll i hormoner. Jeg har pcos og for mye mannlig hormon. Begynte på spironolactone piller i november i fjor. (men fastleger klarer jo ikke følge opp en dritt så jeg må bestille time til en spesialist på pcos) 

Men ja fortsetter det slik så må jeg sjekke meg ja. Vet at det ikke er utroskap osv som gjør dette hverfall da vi er sammen hele tiden og jeg stoler på han hehe. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er krøll i hormoner. Jeg har pcos og for mye mannlig hormon. Begynte på spironolactone piller i november i fjor. (men fastleger klarer jo ikke følge opp en dritt så jeg må bestille time til en spesialist på pcos) 

Men ja fortsetter det slik så må jeg sjekke meg ja. Vet at det ikke er utroskap osv som gjør dette hverfall da vi er sammen hele tiden og jeg stoler på han hehe. 

Utroskap er ikke det første jeg hadde tenkt. Men hormoner og stress kan virkelig ødelegge mye. Fingrene krysset for at det blir bedre neste gang, og at det var et engangstilfelle :)

Gjest Lilleluring
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Utroskap er ikke det første jeg hadde tenkt. Men hormoner og stress kan virkelig ødelegge mye. Fingrene krysset for at det blir bedre neste gang, og at det var et engangstilfelle :)

Ja håper det... Neida her er det ikke noe utroskap gudsjelov ❤️

AnonymBruker
Skrevet
Lilleluring skrev (23 minutter siden):

Eller så er det noe så enkelt som en soppinfeksjon. Brenne og svi er jo typisk hvis man har sex med soppinfeksjon. Mulig begge bør behandles samtidig i tilfelle, spør på apoteket. Husk vaginale stikkpiller også, ikke bare krem utenpå.

Anonymkode: 4f56f...2bb

Skrevet
Lilleluring skrev (1 time siden):

Du skriver jo at du ikke slapper av. Kom til bunns i det.

Støtter det anonymbruker ...367 skriver. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde også problemer med dette da jeg var yngre og ikke klarte å slappe av ifm sex pga noe misbruk/overgrep i tenårene. Jeg fikk både vaginisme og vestibulitt. Trodde aldri jeg kunne klare å være i et forhold pga dette. Sexen fungerte komiske pga smertene. I dag 10 år senere er jeg i et trygt og godt forhold på fjerde året. Jeg får så og si aldri slike smerter lengre. Eneste smertene jeg opplever er om han bunner meg og er borti livmortappen. Altså helt normalt.

Min konklusjon er at dette må være psykisk på et eller annet plan. Kanskje en sexolog eller psykiater kan hjelpe? Leger er etter min erfaring generelt udugelige når det kommer til seksuelle problemer🙈

Anonymkode: abb07...430

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...