AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #1 Skrevet 4. august 2021 Blir så uvel og bekymret. Dette er 2. året det skjer. et år snoket han utenfor huset vårt med bil. ringte meg for å spørre om å møtes. måtte blokkere nr og ringe politiet. Politiet kunne ikke gjøre noe med det da det ikke er alvorlig. Er bare veldig ukomfortabel med dette. Redd han snoker på familie og meg(nå er ikke jeg i hjemkommunen heldigvis) det vet ikke han... men tenker veldig på familien min skal også sies at "norgesferie" er tull. Er fra en kommune med under 10k innbyggere. Ikke noen kjente attraksjoner der, virkelig ingenting spesielt å se. Helt ordinær norsk kommune 😕 Anonymkode: 37237...549
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #2 Skrevet 4. august 2021 + skal legge på at han bor 8 timer unna med bil. Anonymkode: 37237...549
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #4 Skrevet 4. august 2021 Hvis du visste om dette tidligere kunne du kanskje lånt bort boligen din, så han slipper å ta inn på hotell eller sove i bilen 🤔 Anonymkode: c8808...5a7 3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #5 Skrevet 4. august 2021 Han får lov til å feriere i hjemkommunen din, om han ikke har besøksforbud mot deg eller gjør noe alvorlig nok innen stalking. Anonymkode: 805ce...d2f
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #6 Skrevet 4. august 2021 Ser ikke problemet. Om du ønsker det kan du møte ham for sex. Sex med gamle flammer er en innertier. Anonymkode: 82463...a92
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #7 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Blir så uvel og bekymret. Dette er 2. året det skjer. et år snoket han utenfor huset vårt med bil. ringte meg for å spørre om å møtes. måtte blokkere nr og ringe politiet. Politiet kunne ikke gjøre noe med det da det ikke er alvorlig. Er bare veldig ukomfortabel med dette. Redd han snoker på familie og meg(nå er ikke jeg i hjemkommunen heldigvis) det vet ikke han... men tenker veldig på familien min skal også sies at "norgesferie" er tull. Er fra en kommune med under 10k innbyggere. Ikke noen kjente attraksjoner der, virkelig ingenting spesielt å se. Helt ordinær norsk kommune 😕 Anonymkode: 37237...549 Trist du får så mange useriøse svar her. Jeg har selv blitt utsatt for alvorlig staking og vet hva det kan gjøre med en som person. Jeg måtte involvere politi og personen fikk forbud mot å oppsøke meg, Ingen tiltak hjalp og det endte med at jeg selv måtte flytte flere ganger på hemmelige adresser. Mistet kontakten med venner og familie. Ble et uskyldig offer i flere år, før han tilslutt ble dømt for noe annet av en annen person. Jeg sliter derimot med angst den dag i dag og kanskje for resten av livet. Det som er vanskelig med denne form for stalking er at det er vanskelig å bevise. Du må dele mistanken din med flere nære venner og familie og så må dere sammen samle dokumentasjon og annet bevismateriale. Du trenger rett og slett noen som spionerer etter ham. Om de viser seg at han ferierer på ditt territorium uten mål og mening er det legitimt å ta kontakt med ham og konfrontere ham med dine mistanker. Be ham holde seg unna dine områder om han ikke har en god unnskyldning for p være der. Ut i fra svarene hans, vurderer du anmeldelse om du ikke blir hørt og tatt hensyn til. Da er det igjen kun bevis og dokumentasjon som avgjør om politiet går videre med beskyttende tiltak. Lykke til❤️ Anonymkode: 86b9b...3e6 7
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #8 Skrevet 4. august 2021 Har ikke noen gode råd dessverre, men vil påpeke at når man snakker om 'norgesferie' så betyr det at man reiser til andre steder i Norge for å feriere. Det betyr ikke at man trenger å være hjemme, det heter jo 'norgesferie' og ikke 'hjemkommuneferie'. Håper det går bra. Anonymkode: ac151...19d 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #9 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har ikke noen gode råd dessverre, men vil påpeke at når man snakker om 'norgesferie' så betyr det at man reiser til andre steder i Norge for å feriere. Det betyr ikke at man trenger å være hjemme, det heter jo 'norgesferie' og ikke 'hjemkommuneferie'. Håper det går bra. Anonymkode: ac151...19d Han ferierer rundt om i fylket mitt.. camper i selve kommunen. Forige gang han var her var han å tuslet på kirkegården for å ta bilder av gravstenene til min avdøde familie, inkl min far... Grunnen var "hadde bare aldri sett graven før". Har jo blokket han siden, men han gir seg ikke... han skal vite alt om meg, er via en venn jeg vet at han er i kommunen min nå. Fikk screenshot av snapmap og ble fortalt om storyen. Anonymkode: 37237...549 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #10 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Trist du får så mange useriøse svar her. Jeg har selv blitt utsatt for alvorlig staking og vet hva det kan gjøre med en som person. Jeg måtte involvere politi og personen fikk forbud mot å oppsøke meg, Ingen tiltak hjalp og det endte med at jeg selv måtte flytte flere ganger på hemmelige adresser. Mistet kontakten med venner og familie. Ble et uskyldig offer i flere år, før han tilslutt ble dømt for noe annet av en annen person. Jeg sliter derimot med angst den dag i dag og kanskje for resten av livet. Det som er vanskelig med denne form for stalking er at det er vanskelig å bevise. Du må dele mistanken din med flere nære venner og familie og så må dere sammen samle dokumentasjon og annet bevismateriale. Du trenger rett og slett noen som spionerer etter ham. Om de viser seg at han ferierer på ditt territorium uten mål og mening er det legitimt å ta kontakt med ham og konfrontere ham med dine mistanker. Be ham holde seg unna dine områder om han ikke har en god unnskyldning for p være der. Ut i fra svarene hans, vurderer du anmeldelse om du ikke blir hørt og tatt hensyn til. Da er det igjen kun bevis og dokumentasjon som avgjør om politiet går videre med beskyttende tiltak. Lykke til❤️ Anonymkode: 86b9b...3e6 Leit å høre ❤️ Prøvde å kontakte politiet angående det forige gang, de sa bare de ikke kunne gjøre noe. Som er forståelig men det er ganske kjipt når man selv sitter som et nervevrak Anonymkode: 37237...549 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #11 Skrevet 4. august 2021 Har du mulighet til å bytte bolig internt i bydelen? Tror jeg hadde begynt med det.....hemmelig adresse. Anonymkode: 661cf...ef8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå