Gå til innhold

Om du hadde 10 millioner kroner

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du/din husstand hadde 10 millioner (alt i alt, ikke i tillegg til eventuell formue du har nå), hva ville du brukt det på?

Anonymkode: 50a85...b97

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Betalt gjeld, reist på ferie og gitt bort til nødhjelp og familie. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville brukt det slik:

7 millioner til bolig, enten leilighet i byen eller fint hus på landet.

2,2 millioner i fond, som jeg kunne tatt ut litt og litt. Si omtrent 8-9000 hver måned for all framtid. Ville da jobba mindre.

100 000 til ferie med hele familien

50 000 diverse moro kommende år

100 000 til buffer

300 000 hjulpet min beste venn med egenkapital inn på boligmarkedet.

250 000 på bil. Vet at dette ikker er mye. Men bryr meg ikke særlig om bil og har det ikke for øyeblikket. Men tenker hvorfor ikke.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Brukt de på damer. Uten tvil.

Anonymkode: 640dd...2c6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Brukt de på damer. Uten tvil.

Anonymkode: 640dd...2c6

Noen ganger er jeg glad jeg er dame og velge og vrake uten å måtte betale. All you can eat sex buffet! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde gitt barna mine 3 mill hver, så de hadde kunne kjøpe seg leilighet. Så hadde 1 mill gått til gjeld, 500 000 til bil, 500 000 til oppussing, og resten til sparing.

Anonymkode: 5cc4b...d13

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Midget strippers and cocaine

Anonymkode: 7277e...74d

• Liker 5
Skrevet

Betalt all gjeld (2,5 mill), bygd nytt hus til ca 5 mill og satt resten i fond og levd av avkastningen.

Skrevet

Jeg hadde sluttet i jobben og levd som sær kunstner i et lite kråkeslotthus ved havet.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

10 millioner er jo ikke mange kronene. Har det i dag. 6 står i KLP Global index,  (ca) i 2 div litt mer spennende/risikofulle aksjer og 2 mill i kontanter/bankinnskudd.

Litt dumt med de 2 millionene i banken, burde nok enten kjøpt aksjer eller betalt ned litt på huslånet med dem.. 

Anonymkode: f64fc...4db

• Liker 2
Skrevet

Pusset opp huset, reist på ferie, fornyet garderoben, og satt resten i fond. 

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpt eget hus.

Kjøpt bil og hyrt inn privatsjåfør på langvarig basis.

Spart en pott slik at jeg oftere kunne ha reist til slekt.

Ferie utenlands.

Jeg har også nylig kommet i kontakt med en alenemor som er ufør. Tror nok jeg hadde gitt henne det som NAV tillater en å gi noen i en slik situasjon.

Anonymkode: 69015...ec4

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpt større bolig, gitt litt til veldedighet og resten på konto. 

Anonymkode: 11a5f...757

AnonymBruker
Skrevet

Hadde kjøpt meg et hus til ca 4 mill, med utleiedel (bor nordpå, så det er mulig). Men fremdeles tatt lån på så mye som jeg kunne få. De resterende 7,8 mill hadde jeg invistert i aksjer, fond og muligens krypto. Har selv bare 420k i årslønn, men 10 mill er ikke mye penger. Hadde ikke hoppet i taket viss jeg vant et slik beløp i lotto. Men 850 mill fra eurojackpot, da kan vi snakke 🤑.

Anonymkode: afafa...26f

Skrevet

Levd livet! Man vet aldri hvor lenge man lever.  
Hadde lagd en bucket list og brukt opp 9m på det 😃 latt 1m være igjen for et normal liv, resten skal BRUKES! Vlogget det, slik at jeg alltid kan se tilbake og smile og le for meg selv 😄 
Noen av tingene hadde vært:
- Fly noen av de beste first class`ene til 50-100k
- Bo på de fineste hotellene rundt omkring i verden., og resorts på Maldivene.
- Kjøre sportsbiler på de formel 1 banene
- Reise til 100 forskjellige land og vokse mer som menneske.

Men jeg hadde også sløst pengene på en generøs måte som:
- Spise streetfood i Asia og tipset 1000$ til 10stk av disse som selger mat på gata.
- Gått inn på Mcdonald og kjøpt 1000 cheeseburger og sette opp et skilt med "free cheeseburger today!"
- Bodd på Hostel omkring i verden i 4-8 manns rom og stappet et brev med noe fint skrevet og 1000$/€ til randomme mennesker som er på backpacking 😃 
- By tilfeldige Homeless mennesker omkring i verden for en matbit, hårklipp og nye klær + 1000€ matgavekort.
-  Lekt Oprah da hun ga bort mange biler "you get a car! you get a car! you get a car!", bare at jeg hadde kjøpt 100x Go pro kameraer og gitt det bort til folk som reiser rundt omkring i verden 😄 YOU GET A GO PRO, YOU GET A GO PRO, YOU GET A GO PRO!

Helt ærlig så hadde jeg sløst bort alle pengene på maks 2 år. Hadde brukt 2m på meg selv og 8m på andre mennesker. 
Se andres glede og reaskjoner og lage en fin dag for dem!

• Liker 4
Skrevet

Blitt gjeldsfri - 2,5 mill

Satt penger i fond - 2 mill

Gitt til mine søsken og foreldre - 1,5 millioner 

Spandert spa og 5 stjernes hotell på hele jentegjengen

Brukt resten på hytte. 

AnonymBruker
Skrevet

Hm.. 10 millioner er egentlig litt vanskelig: det er jo ikke så mye at du kan kaste helt fra deg det gamle livet ditt, men samtidig er det jo mye mer enn bare "betal ned gjelda, ta en digg ferie". Med 10 mill kunne jeg bytta bolig men jeg tror ikke jeg hadde orka det likevel - så ville nok brukt penger på oppussing. Der kunne det nok fort gått 1,2 mill. Hvis jeg hadde fått lov til det av jobben hadde jeg nok også redusert stillingen min til 60 % i ett års tid og dermed brukt litt penger på å reise, men når man ikke er veldig luksusdyr er det jo begrensa hvor mye som går med der også. Resten måtte jo vært investert på en fornuftig måte sånn at man fikk gid avkastning fremover: usikker på om man da burde kjøpt en utleiebolig eller investert i fond. Jeg ville gitt mesteparten av avkastningen til veldedighet og litt til å finansiere redusert inntekt for meg selv som jeg ville fått ved å gå over i en mindre stress jobb. Huff - kjedelige greier dette her!!

Anonymkode: d8ce2...fec

Gjest parkeringsvakten
Skrevet

Putter de i fond og aksjer og venter til de er verdt ca 15 millioner. Fra da av selger jeg for ca 300-400 000 i året som jeg har som ekstra inntekt hvert år resten av livet. 

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Hm.. 10 millioner er egentlig litt vanskelig: det er jo ikke så mye at du kan kaste helt fra deg det gamle livet ditt, men samtidig er det jo mye mer enn bare "betal ned gjelda, ta en digg ferie". Med 10 mill kunne jeg bytta bolig men jeg tror ikke jeg hadde orka det likevel - så ville nok brukt penger på oppussing. Der kunne det nok fort gått 1,2 mill. Hvis jeg hadde fått lov til det av jobben hadde jeg nok også redusert stillingen min til 60 % i ett års tid og dermed brukt litt penger på å reise, men når man ikke er veldig luksusdyr er det jo begrensa hvor mye som går med der også. Resten måtte jo vært investert på en fornuftig måte sånn at man fikk gid avkastning fremover: usikker på om man da burde kjøpt en utleiebolig eller investert i fond. Jeg ville gitt mesteparten av avkastningen til veldedighet og litt til å finansiere redusert inntekt for meg selv som jeg ville fått ved å gå over i en mindre stress jobb. Huff - kjedelige greier dette her!!

Anonymkode: d8ce2...fec

Hvorfor ikke bruke pengene til å skaffe deg en mindre stressende jobb, slik at du kommer hver dag til en jobb du liker, slik at det ikke føles som en jobb?

Anonymkode: 8b57c...321

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg kanskje hadde kjøpt større hus. Ellers hadde jeg nok bare satt det på fond. Er ikke flink til å bruke penger...

Anonymkode: 13e7d...161

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...