AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #1 Skrevet 3. august 2021 For 3-4 år siden hadde jeg bestemt meg for å kutte ut alt som heter nettdating, heller fokusere på å ha det hyggelig med venner og kanskje treffe noen på den måten. Men, så kom korona-dritten og alt av sosialt liv forsvant over natten. Så, etter et par mnd med tilnærmet sosial isolasjon ble det å laste ned Tinder på nytt. Hvordan det har gått? Har tatt kontakt med noen, og blitt kontaktet av noen. Har tatt initiativ til å treffe de som jeg føler jeg har hatt en god samtale med. Men, det er et par ting jeg har merket meg, og hvor jeg føler jeg ikke kommer noe videre. For det første, det har som regel bare blitt én gang. Forsåvidt ikke noe galt i det, men litt kjedelig at det stopper opp. Enten fordi jeg selv begge, eller hun ikke føler det er kjemi. Altså, hvis en dame sier at hun ikke vil, så protesterer jeg ikke på det, et nei er et nei. Og selvfølgelig ønsker jeg ikke å treffe noen når jeg selv føler det er uhorvelig slitsomt å holde en samtale gående fordi jeg overhodet ikke føler kjemi. Et annet, kanskje større problem er en ting jeg har lagt merke til ganske ofte. Det er at med en del jeg snakker med, så skjer det relativt raskt at det kan gå et døgn fra jeg sender en melding til at jeg får svar. Selv lar jeg det gå litt tid fra hun evt sender melding til at jeg selv svarer, og så gjentar det seg. Eller det kan gå enda lenger tid, evt at jeg ikke hører noe mer. Som regel er jeg nøye på at jeg ikke sender noen melding før jeg har fått svar på den foregående. Men hva kan man oppsummere? Noen førstedater, ute dvs utenfor hjemmet, der smittevernregler har åpnet opp for, uten at det har ført til flere treff. En del samtaler, på Tinder, som har dødd ut uten at det har blitt noe av det. Bare for å presisere, så har samtaler jeg har hatt dreid seg om helt ordinære ting, bli kjent med personen i andre enden. Men det er akkurat som å møte veggen, det går liksom aldri forbi et visst punkt, og gjerne stopper det før også. Har aldri vært særlig god til å flørte, særlig ikke skriftlig. Har et "skriftlig" meldingsspråk, nemlig at jeg skriver en melding som om jeg skulle skrevet en tekst. Har lite bruk av smileys når jeg skriver, til nød ":)", og da bokstavelig talt ":)", ikke såkalte "emojies". Vet ikke om det er så mye å gå på her, men setter pris på innspill, hvis noen skulle ha noen tips å komme med. Eller om jeg rett og slett bare har vært uheldig og ikke truffet den/de "rette" enda... Anonymkode: 6c359...312
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #2 Skrevet 3. august 2021 Det er sånn det er. Dessverre. Helt til man treffer på den personen det bare klikker med. Anonymkode: 251ef...9db 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #3 Skrevet 3. august 2021 For øvrig kommer det sikkert en hel del innlegg fra andre menn her som sier at du skal føle deg heldig fordi du faktisk får likes, matcher og til og med dates! Jeg hadde mange likes, matcher, samtaler og dates før det liksom bare stemte veldig godt med han siste (naturligvis) jeg møtte nå for litt siden. Håper det varer for jeg vil virkelig ikke tilbake igjen! Anonymkode: 251ef...9db
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #4 Skrevet 3. august 2021 Tok meg faktisk hele 2 år før jeg klarte å slutte å bli lei meg og bli skuffet når det gjaldt «etiketten» på tinder. Nå er det slik at jeg ser på det som noe tull og hva det er, får jeg plutselig ikke svar lenger sletter jeg og virker han gira og skriver mye tenker jeg fremdeles bare på det som en lek og tullete tidsfordriv. Skadelig for helsa å ta tinder seriøst dessverre. Anonymkode: f7e3a...11b 2
NonJuan Skrevet 3. august 2021 #5 Skrevet 3. august 2021 Hei TS Nå vet jeg at det å være "mann" inne på Tinder er svært vanskelig. Enten du er norsk eller etnisk. Jeg har hørt begge deler. Så når en kvinne "Matcher" deg og ikke skriver tilbake, trenger ikke det nødvendigvis at hun ikke liker deg. Jeg vet også at kvinner får en hel masse meldinger på Tinder og dermed i mange tilfeller forsvinner meldingen din nedover på listen. Av de erfaringene og historiene som jeg har hørt fra venner. Har jeg hørt veldig mye likt hva du beskriver. Smileys kan være egentlig en fin ting å avslutte en setning, slik at man ikke missforstår setningen
CorvusCorax Skrevet 3. august 2021 #6 Skrevet 3. august 2021 Tror ikke du skal bry deg så mye med emoijes. Bruker ikke det så ofte selv. Tenker ikke over om andre bruker det... Liker faktisk få/ingen emojis fremfor en haug. Blir det aldri en andre eller tredje date? Om du forventer å føle en forelskelses-følelse på første date - kommer du til å bli ofte skuffet. Om du synes samtalene er kjedelig, kanskje du kan chatte og bli bedre kjent før du møter dem IRL? 2
Alpelue Skrevet 3. august 2021 #7 Skrevet 3. august 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): For 3-4 år siden hadde jeg bestemt meg for å kutte ut alt som heter nettdating, heller fokusere på å ha det hyggelig med venner og kanskje treffe noen på den måten. Men, så kom korona-dritten og alt av sosialt liv forsvant over natten. Så, etter et par mnd med tilnærmet sosial isolasjon ble det å laste ned Tinder på nytt. Hvordan det har gått? Har tatt kontakt med noen, og blitt kontaktet av noen. Har tatt initiativ til å treffe de som jeg føler jeg har hatt en god samtale med. Men, det er et par ting jeg har merket meg, og hvor jeg føler jeg ikke kommer noe videre. For det første, det har som regel bare blitt én gang. Forsåvidt ikke noe galt i det, men litt kjedelig at det stopper opp. Enten fordi jeg selv begge, eller hun ikke føler det er kjemi. Altså, hvis en dame sier at hun ikke vil, så protesterer jeg ikke på det, et nei er et nei. Og selvfølgelig ønsker jeg ikke å treffe noen når jeg selv føler det er uhorvelig slitsomt å holde en samtale gående fordi jeg overhodet ikke føler kjemi. Et annet, kanskje større problem er en ting jeg har lagt merke til ganske ofte. Det er at med en del jeg snakker med, så skjer det relativt raskt at det kan gå et døgn fra jeg sender en melding til at jeg får svar. Selv lar jeg det gå litt tid fra hun evt sender melding til at jeg selv svarer, og så gjentar det seg. Eller det kan gå enda lenger tid, evt at jeg ikke hører noe mer. Som regel er jeg nøye på at jeg ikke sender noen melding før jeg har fått svar på den foregående. Men hva kan man oppsummere? Noen førstedater, ute dvs utenfor hjemmet, der smittevernregler har åpnet opp for, uten at det har ført til flere treff. En del samtaler, på Tinder, som har dødd ut uten at det har blitt noe av det. Bare for å presisere, så har samtaler jeg har hatt dreid seg om helt ordinære ting, bli kjent med personen i andre enden. Men det er akkurat som å møte veggen, det går liksom aldri forbi et visst punkt, og gjerne stopper det før også. Har aldri vært særlig god til å flørte, særlig ikke skriftlig. Har et "skriftlig" meldingsspråk, nemlig at jeg skriver en melding som om jeg skulle skrevet en tekst. Har lite bruk av smileys når jeg skriver, til nød ":)", og da bokstavelig talt ":)", ikke såkalte "emojies". Vet ikke om det er så mye å gå på her, men setter pris på innspill, hvis noen skulle ha noen tips å komme med. Eller om jeg rett og slett bare har vært uheldig og ikke truffet den/de "rette" enda... Anonymkode: 6c359...312 Jeg utga meg for å være plastisk kirurg, bilde hvor jeg later som jeg har vunnet lotto, bilder fra dyre biler, rolex klokke og fin leilighet. Hvis du later som du skal kjøpe en bil så får man prøvekjøre den og da kan du hente daten. Fungerte bra for meg, men jeg ghostet damene etter jeg hadde fått ligget med de
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #8 Skrevet 3. august 2021 5 minutter siden, Alpelue said: Jeg utga meg for å være plastisk kirurg, bilde hvor jeg later som jeg har vunnet lotto, bilder fra dyre biler, rolex klokke og fin leilighet. Hvis du later som du skal kjøpe en bil så får man prøvekjøre den og da kan du hente daten. Fungerte bra for meg, men jeg ghostet damene etter jeg hadde fått ligget med de Ikke rart du ghostet, når du må synke så lavt som å være en kriminell skurk for å få deg noe 😆 Anonymkode: f7e3a...11b 5
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #9 Skrevet 3. august 2021 CorvusCorax skrev (4 minutter siden): Blir det aldri en andre eller tredje date? Nei, det har ikke blitt noe mer, kun én date. Hver gang. CorvusCorax skrev (5 minutter siden): Om du forventer å føle en forelskelses-følelse på første date - kommer du til å bli ofte skuffet. Om du synes samtalene er kjedelig, kanskje du kan chatte og bli bedre kjent før du møter dem IRL? Det er nettopp den tilnærmingen jeg har hatt, tekstet en del med dem før jeg evt spør de ut. Denne gangen har jeg hatt den tilnærmingen at jeg ikke tar initiativ til date for tidlig, men heller bruker mer tid på å snakke med dem før jeg evt spør om å treffes. Tror det kan være et større problem at jeg kanskje har drøyd det for langt, slik at hun på sin side har mistet tålmodigheten og sluttet å svare av den grunn, hva vet jeg? Anonymkode: 6c359...312
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #10 Skrevet 3. august 2021 NonJuan skrev (23 minutter siden): Hei TS Nå vet jeg at det å være "mann" inne på Tinder er svært vanskelig. Enten du er norsk eller etnisk. Jeg har hørt begge deler. Så når en kvinne "Matcher" deg og ikke skriver tilbake, trenger ikke det nødvendigvis at hun ikke liker deg. Jeg vet også at kvinner får en hel masse meldinger på Tinder og dermed i mange tilfeller forsvinner meldingen din nedover på listen. Av de erfaringene og historiene som jeg har hørt fra venner. Har jeg hørt veldig mye likt hva du beskriver. Smileys kan være egentlig en fin ting å avslutte en setning, slik at man ikke missforstår setningen Det er jo litt rart at folk ikke greier å ordlegge seg lenger uten å bruke emojis. Anonymkode: 4df45...4c3 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #11 Skrevet 3. august 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, det har ikke blitt noe mer, kun én date. Hver gang. Det er nettopp den tilnærmingen jeg har hatt, tekstet en del med dem før jeg evt spør de ut. Denne gangen har jeg hatt den tilnærmingen at jeg ikke tar initiativ til date for tidlig, men heller bruker mer tid på å snakke med dem før jeg evt spør om å treffes. Tror det kan være et større problem at jeg kanskje har drøyd det for langt, slik at hun på sin side har mistet tålmodigheten og sluttet å svare av den grunn, hva vet jeg? Anonymkode: 6c359...312 Problemet her er at dette er så individuelt blant mennesker. Jeg mister interessen om ikke matchen ber meg ut asap, men så har jeg venninner som mister interessen om han ber ut for kjapt. Du må teste vannet og se an dama. Liker du å treffes kjapt for å sile ut tilfeller der du blir «godt kjent» og null kjemi i virkeligheten spør du raskt ut, så får det våge seg med de som ikke liker det. Anonymkode: f7e3a...11b
CorvusCorax Skrevet 3. august 2021 #12 Skrevet 3. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tror det kan være et større problem at jeg kanskje har drøyd det for langt, slik at hun på sin side har mistet tålmodigheten og sluttet å svare av den grunn, hva vet jeg? Anonymkode: 6c359...312 For meg er det viktig at han viser hyppig interesse via chat. Om jeg får en eller to tilfeldige meldinger, så en ny dagen etter - for så å måtte vente noen dager, så mister jeg fort interessen. Det er lurt å komme i "samtale" - slik at det går litt frem og tilbake. Om du ikke sender lange tekster da - da gjør det ikke noe om det tar litt tid. Ellers mister jeg lett interessen om det blir for påtatt (love bombing) eller om han begynner å "spille". 3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #13 Skrevet 3. august 2021 CorvusCorax skrev (4 minutter siden): For meg er det viktig at han viser hyppig interesse via chat. Om jeg får en eller to tilfeldige meldinger, så en ny dagen etter - for så å måtte vente noen dager, så mister jeg fort interessen. Det er lurt å komme i "samtale" - slik at det går litt frem og tilbake. Om du ikke sender lange tekster da - da gjør det ikke noe om det tar litt tid. Ellers mister jeg lett interessen om det blir for påtatt (love bombing) eller om han begynner å "spille". Nå har jeg hatt som en regel, som jeg har vært ganske streng på, at jeg ikke svarer før jeg får svar på foregående melding. Og hvis det har gått lang tid mellom min forrige melding og svar på denne, så har jeg også latt det gå litt tid før jeg svarer. Lengden på meldingen kommer litt an på hvor mye det er å si på det tidspunktet. Såkalt "love bombing" som du kaller det, slikt driver jeg ikke med Anonymkode: 6c359...312
CorvusCorax Skrevet 3. august 2021 #14 Skrevet 3. august 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nå har jeg hatt som en regel, som jeg har vært ganske streng på, at jeg ikke svarer før jeg får svar på foregående melding. Og hvis det har gått lang tid mellom min forrige melding og svar på denne, så har jeg også latt det gå litt tid før jeg svarer. Lengden på meldingen kommer litt an på hvor mye det er å si på det tidspunktet. Såkalt "love bombing" som du kaller det, slikt driver jeg ikke med Anonymkode: 6c359...312 Høres jo ut som du har uflaks. Det er ofte sånn at noen faller utenfor fordi man ikke er "førstemann". Jeg liker best å forholde meg til en av gangen, men svarer andre som tar kontakt - men da er jeg ikke like "på". Kanskje de du skriver med er "opptatt" av noen andre. Ikke fordi han nødvendigvis er noe "bedre", men fordi de gjør som meg, fokuserer på en av gangen. 🤷♀️ Synes det høres ut som du gjør det meste rett, men at du har uflaks. Har du prøvd å sjekke noen ute?
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #15 Skrevet 3. august 2021 CorvusCorax skrev (4 minutter siden): Høres jo ut som du har uflaks. Det er ofte sånn at noen faller utenfor fordi man ikke er "førstemann". Jeg liker best å forholde meg til en av gangen, men svarer andre som tar kontakt - men da er jeg ikke like "på". Kanskje de du skriver med er "opptatt" av noen andre. Ikke fordi han nødvendigvis er noe "bedre", men fordi de gjør som meg, fokuserer på en av gangen. 🤷♀️ Synes det høres ut som du gjør det meste rett, men at du har uflaks. Har du prøvd å sjekke noen ute? Liker ikke å skylde på ting som "uflaks", da er det lett å falle i den fellen at man skylder på andre fremfor å finne ut hva en selv gjør feil slik at man kan lære av det og gjøre det bedre neste gang. Det fører i hvert fall ikke til noe godt, for da blir det en form for sovepute, og da kommer man i hvert fall ikke videre. Men ja, kanskje jeg har uflaks på dette området. Det er i så fall ikke noe nytt, for det har jeg stort set hatt så lenge jeg kan huske, med et par fattige unntak nå og da. Skjønner hva du mener med å forholde seg til én av gangen, det er ryddigst, foretrekker det selv. Jeg er dårlig på sjekking, og i løpet av korona-krisen har jeg knapt vært ute blant folk. I år har jeg vært på restaurant én eneste gang, og da sammen med venner, først nylig. Ellers i sommer har jeg vært på hyttetur med nære venner, eller hjemme med venner, enten hos meg eller andre, og da kun så mange som smittvernregler har tillatt. Og da snakker vi Oslo, der det i lang tid kun har vært lov for et par-tre faste nærkontakter. Før korona-krisen, da jeg var ute, var jeg ute for å være med venner, minimalt med sjekking da også. Jeg har ikke vært "på byen" siden korona-krisen traff. Anonymkode: 6c359...312
Gjest Henkjønnet Skrevet 3. august 2021 #16 Skrevet 3. august 2021 47 minutter siden, AnonymBruker said: Ikke rart du ghostet, når du må synke så lavt som å være en kriminell skurk for å få deg noe 😆 Anonymkode: f7e3a...11b Er utrolig mye arbeid for å få seg noe, men det fungerte for han da 😅 Tenk på alle de barbiedukkene han kan knulle som håper på å få gratis plastisk kirurgi fra han. Han scorer jo langt over det han ellers kunne ha fått til. Personlig så ville jeg aldri gjort noe sånt som han, men mannfolk har alltid vært innovative i deres søken etter mus.
CorvusCorax Skrevet 3. august 2021 #17 Skrevet 3. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Liker ikke å skylde på ting som "uflaks", da er det lett å falle i den fellen at man skylder på andre fremfor å finne ut hva en selv gjør feil slik at man kan lære av det og gjøre det bedre neste gang. Det fører i hvert fall ikke til noe godt, for da blir det en form for sovepute, og da kommer man i hvert fall ikke videre. Men ja, kanskje jeg har uflaks på dette området. Det er i så fall ikke noe nytt, for det har jeg stort set hatt så lenge jeg kan huske, med et par fattige unntak nå og da. Skjønner hva du mener med å forholde seg til én av gangen, det er ryddigst, foretrekker det selv. Jeg er dårlig på sjekking, og i løpet av korona-krisen har jeg knapt vært ute blant folk. I år har jeg vært på restaurant én eneste gang, og da sammen med venner, først nylig. Ellers i sommer har jeg vært på hyttetur med nære venner, eller hjemme med venner, enten hos meg eller andre, og da kun så mange som smittvernregler har tillatt. Og da snakker vi Oslo, der det i lang tid kun har vært lov for et par-tre faste nærkontakter. Før korona-krisen, da jeg var ute, var jeg ute for å være med venner, minimalt med sjekking da også. Jeg har ikke vært "på byen" siden korona-krisen traff. Anonymkode: 6c359...312 Men uflaks handler ikke om å skylde på noen. Ikke seg selv eller andre. Det handler om at man ikke opprettet kontakt til rett tid. Det er jo helt tilfeldig. Så du må jo ikke gi deg. Men hva tenker du kan være problemet om du selv har skylden? Hva skriver du? Virker du interessert? Tar du kontakt med kvinner som er interessert i din aldersgruppe? I hele sommer har det vært åpent i Oslo, så det har jo egentlig ikke vært noe problem de siste mnd. mtp. corona-restriksjoner. Du trenger dessuten ikke invitere ut på restaurant. Hva med en spasertur? 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #18 Skrevet 3. august 2021 CorvusCorax skrev (2 minutter siden): Men uflaks handler ikke om å skylde på noen. Ikke seg selv eller andre. Det handler om at man ikke opprettet kontakt til rett tid. Det er jo helt tilfeldig. Så du må jo ikke gi deg. Men hva tenker du kan være problemet om du selv har skylden? Hva skriver du? Virker du interessert? Tar du kontakt med kvinner som er interessert i din aldersgruppe? I hele sommer har det vært åpent i Oslo, så det har jo egentlig ikke vært noe problem de siste mnd. mtp. corona-restriksjoner. Du trenger dessuten ikke invitere ut på restaurant. Hva med en spasertur? Jeg vet jo egentlig det, at "uflaks" ikke nødvendigvis handler om å skylde på noen. Men vil jo finne evt. læringspunkter der det er mulig, ikke bruker "uflaks" som en evig unnskyldning for alt som måtte gå galt. Det jeg skriver om er stort sett dagligdagse ting, prøver å lære personen å kjenne og på den måten finne ting å spinne videre på. Prøver å finne ut noe nytt om den jeg prater med for hver melding jeg sender. Og ja, prøver å oppnå kontakt med damer i min aldersgruppe, lettere å finne ting til felles med de som er ca på samme sted i livet. Jeg som f.eks. er i slutten av 30-årene har lite til felles med de i 20-årene, da det er forskjellige stadier av livet. Jepp, vet at ting har åpnet opp i sommer, men jeg er ikke typen til å dra ut alene. Har jeg ingen å dra ut med en kveld, så blir jeg heller hjemme. Og når det kommer til ting å gjøre på date, så har det også blitt spaserturer. Sist gang jeg var på date var vi på nettopp en spasertur. Så også det er prøvd. Med samme resultat som tidligere. Anonymkode: 6c359...312
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #19 Skrevet 3. august 2021 Nå er det noen år siden jeg var der sist, da min siste tinderdate er min nåværende samboer, men noen erfaringer fra den gang som en helt gjennomsnittlig attraktiv mann: - En del kvinner, eller lettere sagt jenter, bruker Tinder for å søke bekreftelse. En "match" er ikke nødvendigvis en match. Ikke la det påvirke selvtilliten. - Finn balansen mellom å starte med "hei" og veldig teite pickup-lines til å åpne med. Vær seriøs og personlig. Kommenter et eller annet fra profilen hennes, ikke lag en standardlinje du sender til alle. Litt som en jobbsøknad, du kan ikke sende den samme til alle, da den trolig ikke vil treffe noen. - Hvis målet er et møte, bring det på bordet ganske raskt. Gjerne det første døgnet fra dere begynner å prate. Lag en avtale om et eller annet, litt avhengig av hva du søker. Om det overhodet ikke noe interesse der, så slipper du å bruke tid på en meningsløs relasjon. Er hun seriøs på å utvikle noe, merker du det fort. - Ha det moro og prøv deg frem. Det er ikke verdens undergang om du bommer. Se på det som trening. Anonymkode: f4d6d...95c 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #20 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det jeg skriver om er stort sett dagligdagse ting, prøver å lære personen å kjenne og på den måten finne ting å spinne videre på. Prøver å finne ut noe nytt om den jeg prater med for hver melding jeg sender. Og ja, prøver å oppnå kontakt med damer i min aldersgruppe, lettere å finne ting til felles med de som er ca på samme sted i livet. Jeg som f.eks. er i slutten av 30-årene har lite til felles med de i 20-årene, da det er forskjellige stadier av livet. Betyr det at du stiller et nytt spørsmål om et ferskt tema i nesten hver melding? For dét er slitsomt! Og det blir en unaturlig samtale. Det beste er om du responderer på det den andre har sagt, og bygger videre på det. Riktig: -Hei, har du hatt en bra helg? -Ja, helt super! Har vært på hytta til en venninne i Rosedalen. Har aldri spist så mye grillmat på én kveld i hele mitt liv 😆 -Hehe, kjenner følelsen. Har aldri vært så mett som den gangen jeg overspiste meg på spareribs i Berlin.. kull eller gassgrill? Pass på hva du svarer, dette er viktig for meg 😏 Mindre engasjerende: -Hei, har du hatt en bra helg? -Ja, helt super! Har vært på hytta til en venninne i Rosedalen. Har aldri spist så mye grillmat på én kveld i hele mitt liv 😆 -Hehe, kjenner følelsen. Hva er ditt favorittsted å reise til, og hvorfor? eller -Hehe, kjenner følelsen. Hva driver du ellers med på fritiden? Jeg får veeldig mye av slike typer uengasjerende svar selv om jeg prøver å dra samtalen inn på noe personlig hele tiden. Jeg mener at man ikke blir godt kjent med folk gjennom at begge parter ramser opp ting man liker (kaffe, øl, reising, yoga). Man blir kjent gjennom å dele småting fra livet og reaksjoner/følelser ifm disse tingene. Man knytter litt bånd som gjør at man blir trygg på at samtalene vil bli hyggelige i stedet for intervjuaktige på 1.date. Jeg er en av de irriterende damene som sletter folk kjapt om de ikke evner å ha en normal samtale over tekst. Jeg orker ikke å bli intervjua. Det er turn off. Anonymkode: cff6c...cac 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå