Gå til innhold

Tatovering når man har ømfintlig hud

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer å ta tatovering, har aldri gjort det før. Det jeg bekymrer meg for er at jeg har veldig sensitiv og tørr hud som lett kan klø, spesielt etter at jeg har barbert meg på leggene for eksempel. Da klarer jeg ikke la være å klø for det klør så intenst. Etter at jeg har dusjet er jeg også nødt til å smøre meg med bodylotion for huden er knusktørr. Er ganske blek i huden, har en del fregner og føflekker rundt forbi og huden er ganske tynn hvis dere forstår. 

For mange år siden hadde jeg et utbrudd av atopisk eksem, både i ansiktet, leggene og hendene, men dette har jeg vokst av meg. Jeg har en hud som reagerer veldig lett på ting, for eksempel parfyme osv og blir lett rød generelt. Det jeg lurer på er om det er trygt for meg å ta tatovering når jeg har så ømfintlig hud? Eller bør jeg ta kontakt med fastlegen å spørre? Jeg har veldig lysst til å ta tatovering men er redd huden min ikke tåler det og at jeg får en allergisk reaksjon eller noe. 

Anonymkode: 71685...8b2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spørr en tatovør!!!! Ikke alle ekspertene på kg

Anonymkode: 9d9e1...97d

• Liker 2
  • 4 uker senere...
Skrevet

Jeg har dessverre ingen tips, men du bør også vite at mens tatoveringer gror, klør de intenst en periode. 😬 Og da er det veldig viktig å ikke klø, ellers kan blekket bli dratt ut med skorpene du klør vekk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...