AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #1 Skrevet 3. august 2021 Jeg har ei jente på 10 mnd som er så vanskelig å få til å sove! Ammer ikke lenger. Hver eneste kveld må vi ha henne i senga vår, stryke, busse og synge til hun sovner. Dette tar alt fra 20 min til 2 timer. Som regel sovner hun innen en time. Deretter må hun sovne skikkelig godt før vi kan legge henne i egen seng. Er vi for kjappe med å legge henne våkner hun og hylgråter (evt reiser seg ved sengekanten og har tidenes danse/hoppeshow). Har prøvd utallige ganger å legge henne i egen seng for å få henne til å sovne der, men hun bare gråter eller kryper/reiser seg og tuller. Vi har alle hjelpemidler; smokk, koseklut, drømmesau, noen sånne dingser som er festet under beina til sprinkelsenga slik at den kan vugges, nattpose... Syntes dette begynner å bli kjedelig altså, da vi ikke er ute av soverommet før nærmere 21:30 den siste tiden. Begynner leggingen mellom 19 og 20 en gang. Hun sover relativt greit når hun først har våknet, men hender at hun våkner og holder på å tulle etc et par timer på natten. Noen som har lignende erfaringer? Evt. noen tips? 😊 Anonymkode: e5f0a...b09
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #2 Skrevet 3. august 2021 Vår var også sånn, bare at hun lå i egen seng fra start og gråt sjelden, hun bare var våken og tullet veldig masse. Ingen triks funka, måtte bare vente henne ut. Etterhvert slutta vi med hyssing og synging og bare satt der og passa på. Legging tok som regel mellom 1-3 timer så brukte jo hele kvelden. Vi bytta på å legge så ihvertfall en av oss fikk spist middag og slappet av litt før kvelden. Vi prøvde å legge tidligere og senere på kvelden, det hjalp ikke, men har dere prøvd det? Nå som hun er 3 år er det bedre, det tar som regel 20 minutter, men noen ganger tar det plutselig 2 timer igjen. Veldig mange vi kjenner har det ganske likt, så tror det er vanlig 🤷 Anonymkode: 46979...b02
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #3 Skrevet 4. august 2021 Har barn på samme alder, sovet i egen seng halve livet sitt. Vi merker litt forverring akkurat nå med utviklingstrinn og tenner, kanskje det er noe på gang hos dere også? Noen kvelder går jeg inn og ut sikkert 20 ganger, andre kvelder må jeg bysse og innimellom slagene så legger ungen seg med en gang. de første gangene satt jeg bare der, kunne holde en hånd oppå bare for å vise at jeg er der. Litt sutring har jeg stått gjennom, tar selvfølgelig opp ved gråting men legger fint ned igjen. Selv om man må gjenta og gjenta i timevis så er jeg overbevist om at det vil gå til slutt! Det er nok stor forskjell på 5mnd og 10mnd, men å bruke god tid slår aldri feil. Bytt på sammen med far, slik at om dere ikke får kvelden sammen så får dere hvertfall litt kveld hver i denne perioden Anonymkode: 50a13...16c
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #4 Skrevet 4. august 2021 Jeg har en på 2,5 som bruker to timer på å legge seg, det er helt normalt altså 😄 Anonymkode: 5c60e...9c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå