AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #1 Skrevet 3. august 2021 For to år siden ble jeg alene med barn, fikk innvilget lån via husbanken og kjøpte meg bolig. 2 år senere er har jeg vært sammen med kjæresten min i 1,5 år og vi tenker nå å flytte sammen. Tanken er da selvsagt at både jeg og han selger da vi trenger større mtp barn. Kan noen forklare hvordan salg av bolig når du har lån i husbanken foregår? Kan jeg selge etter to år? (Jeg har lest gjennom hele bunken med papirer fra husbanken, står ingenting om det) Hva med egenkapitalen? Og evt om boligen blir solgt over takst? Hva skjer med overskuddet? noen som har erfaring? 😊 Anonymkode: 9fe7a...b7d
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #2 Skrevet 3. august 2021 Jeg fikk tilskudd fra husbanken, som blir avskrevet over 20 år. Ved salg må jeg betale tilbake. Men ville selvsagt forhørt meg om en videreføring. Anonymkode: de216...bbb
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #3 Skrevet 3. august 2021 Du må betale tilbake beløpet som ble avskrevet vil jeg tro. Dette bør du selv sjekke opp. Anonymkode: 235df...b73
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå