Gå til innhold

"Jobben" blir alltid prioritert over oss som familie..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 

Trenger bare å "pøse ut" fustrasjonen min..
Samboer sa opp jobben for noen år tilbake, og skulle starte for seg selv.. Første firmaet gikk ikke rundt, så han havnet etterhvert på dagpenger, lovet dyrt og hellig flere ganger at "nå skulle han skaffe seg fast jobb igjen, med stabil inntekt og normale arb.tider.."
Vel... dette har da ikke skjedd...Med begrunnelse i at det er vanskelig å få jobb pga Corona.. Nå er han i sving med en kamerat om å starte opp et nytt firma.. (Han har ca 3-4mnd igjen med dagpenge rettigheter, grunnet corona regler osv..)..
Å jeg blir gal snart... Jeg arbeider selv 100%, vi har 2 barn sammen... og siste året har jeg dekket mer eller mindre alt av utgifter...
Han påstår nå at han snart kan starte å ta ut lønn, fra dette nye firmaet... Men har hørt dette før.. å tror ikke helt at ting blir bedre..
Var inne på nav og bidragskalkulatoren... Jeg og ungene hadde jo klart oss bedre økonomisk uten han.
(Joda, egoistisk og griskt av meg å tenke økonomi... men det er ekstremt frustrerende..)
Skulle egentlig kjøpt hus, men er lagt på is foreløpig da han ikke har nok inntekt....
Han tar forgitt at jeg skal sitte hjemme dag, kveld og natt... med ungene..
Er så lei......

(Vet dette ser ekstremt pessimistisk og at jeg svartmaler veldig nå... men er vel mest fustrasjonen som snakker..)

Anonymkode: f32b9...f4a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sånn er det å være med noen som vil starte for seg selv. Det går noen år før det er noe penger å tjene, og all tid går til dette. Han får all æren.  Selv om han aldri kunne klart det om han ikke hadde fått full service hjemme og du ordnet med barna alltid. Vær forberedt på avlyste turer og ferier. Du må ha klare regler. Snart venner han seg til at du ordner alt hjemme og den vanen er vanskelig å bli kvitt. Da blir du overbelastet og hva da? Kommer han å hjelper deg? Neppe. Dessuten skal han ha tid med barna. De har rett på en far. Ikke bare en random person som av og til er i huset. 

Anonymkode: 26598...d00

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Enten tror du på prosjektet, og da holder du ut. Gjør du ikke det, er brudd riktig.

Anonymkode: 88bd5...4a1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det å starte for seg selv er både og. Ja, det krever tid å komme ovenpå uavhengig av bransje, men noen prosjekter er dødfødte og noen har bedre odds. Det er også veldig relevant hva han har med seg fra forrige jobb i utgangspunktet - utdannelse, erfaring, nettverk.

Mannen min jobber for seg selv, og startet etter at han sluttet i forrige jobb for ca. fire år siden. Da har han 6-7 års utdannelse og rundt ti års erfaring, og hadde godt nok nettverk til at han hadde klienter tilgjengelig ila. første året. Jeg har selvsagt stått ved hans side hele veien, men det er fordi jeg vet at han har grunnarbeidet på plass. Samt at han har en ansvarsfølelse - tjener han ikke penger, går han rett tilbake i fast jobb.

Hvis mannen din er blant dem som ikke gidder å jobbe for noen, som har dårlige erfaringer fra fast jobb og som skal "vise" gamle sjefen at han kan gjøre det selv, men starter fullstendig på scratch...da skal du tørre å ta ham litt i nakken.

Det er veldig lett å kalle deg kynisk og illojal hvis du ikke tror på ham, men har man en familie skal man vite hva man driver med. 

Anonymkode: f2bac...ab1

Skrevet

Hvorfor har du dekket alt av utgifter mer eller mindre? Han får vel dagpenger?

Har du troen på at han får det til eller er han naiv og for engasjert til å se det?

AnonymBruker
Skrevet

Hei.. TS her.

Jo, han har fått dagpenger... men har brukt deler av disse pengene både på tidligere firma.. og nå det nye...
Så han dekker 10K av faste utgifter... jeg må dekke 25K...
Er vel mer at jeg savner stabilitet, og at han faktisk holder hva han lover... (han har lovet snart i 3 år å skaffe seg en "vanlig" jobb igjen..)
Han er ikke særlig flink med penger nei... er jeg som har kontrollen på økonomien i heimen...
Å klaget fælt, da jeg sa at jeg snarlig forventet at han også bidro med sin "halvpart" etterhvert....
Det er også stadig vekk "nye" ideer, og nye påfunn de skal finne på... Så har vel brent meg på dette, å har ikke helt troen lenger nei.. Er sikkert min feil også som ikke har satt foten ned hardt nok....

Anonymkode: f32b9...f4a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...