Gå til innhold

sex 3 uker etter fødsel.. hvor stor sjans for graviditet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde sex og kondomen sprakk…. 3 uker etter fødsel og nå er jeg redd jeg blir gravid igjen. Hva er sjansen, og burde jeg benytte nødpille?

Anonymkode: f4b53...eab

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingenting er umulig. Hadde definitivt kjøpt og tatt nødpille asap. 

Anonymkode: cadff...82e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville vært mer bekymret for infeksjon, men ja, sjansen for graviditet er absolutt der. En venninne kom gravid på 6ukers kontrollen 😂 

Dersom du ammer bør du ikke ta angrepille.

Anonymkode: 38518...473

• Liker 2
Skrevet (endret)

Ville ringt legen min før jeg tok noe hvertfall. Tror ikke det er stor sannsynlighet, spesielt ikke hvis du fullammer. Jeg fikk ikke mensen på over ett år etter første graviditet, så umulig for meg å bli gravid fort. Har enda ikke fått mensen igjen etter min andre graviditet og nå er babyen 9 mnd. Tror det bare er de som ikke ammer som klarer å bli gravide fort igjen..

Endret av Oxytenis
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Huff, du burde tenke på infeksjon! Det er en grunn til at man bør vente 6 uker. 

Anonymkode: a98ec...6a5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor hadde dere sex etter så kort tid?

Du vet at infeksjonsfaren er høy og at du kan dø?

Anonymkode: 7f5a9...05d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du ser hun skriver de brukte kondom? Har man sluttet å blø (renselsen) så er det egentlig ingen grunn til å avstå fra sex. Det er ikke sånn at det skjer noe magisk etter 6 uker. Det er en generell pekepinn på når kvinner er ferdige med renselsen. Men når det faktisk skjer varierer, med siste barnet sluttet jeg ikke å blø før etter 14 uker. 

Anonymkode: 24e5d...83c

Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Herregud, man bruker kondom...snakk om å overdramatisere.

Ts, jeg ville tatt en angrepille... Hadde to venninner som ble gravid før de var på seksukerskontrollen. 

AnonymBruker
Skrevet

3 uker? Kjære deg, bry deg mer om deg selv ❤️

Anonymkode: d17d7...1a7

Skrevet

Om du fullammer er sjansen minimal.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker said:

Du ser hun skriver de brukte kondom? Har man sluttet å blø (renselsen) så er det egentlig ingen grunn til å avstå fra sex. Det er ikke sånn at det skjer noe magisk etter 6 uker. Det er en generell pekepinn på når kvinner er ferdige med renselsen. Men når det faktisk skjer varierer, med siste barnet sluttet jeg ikke å blø før etter 14 uker. 

Anonymkode: 24e5d...83c

7 minutter siden, FrøkenMånestråle said:

Herregud, man bruker kondom...snakk om å overdramatisere.

Ts, jeg ville tatt en angrepille... Hadde to venninner som ble gravid før de var på seksukerskontrollen. 

Hun sa også at kondomen SPRAKK. Som er hele poenget med tråden. Så da spiller det ingen rolle at de brukte det.

Anonymkode: d17d7...1a7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Oxytenis skrev (59 minutter siden):

Ville ringt legen min før jeg tok noe hvertfall. Tror ikke det er stor sannsynlighet, spesielt ikke hvis du fullammer. Jeg fikk ikke mensen på over ett år etter første graviditet, så umulig for meg å bli gravid fort. Har enda ikke fått mensen igjen etter min andre graviditet og nå er babyen 9 mnd. Tror det bare er de som ikke ammer som klarer å bli gravide fort igjen..

Jeg fikk mensen igjen etter 6 uker med mine og helt regelmessig etter det på tross av fullamming… Så dette varierer veldig. Man har eggløsning før mensen kommer også, så man kan bli gravid selv om man ikke vet at man har fått igjen mensen. Hadde ikke tatt sjansen om jeg var deg, TS.

Anonymkode: 353f6...c1e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...