Amaryllis88 Skrevet 3. august 2021 #1 Skrevet 3. august 2021 Hei folkens :-) Av diverse grunner så vurderer jeg å flytte til Stavanger, en by jeg er totalt ukjent i. Jeg må finne en plass og bo og vil helst bo på et rolig, trygt område utenfor sentrum....uten å måtte pendle i timesvis. Jeg har sett på Google maps men jeg blir ikke klokere Hvilke områder ville dere anbefalt ? evt områder jeg skal holde meg unna ? Som sagt er jeg ukjent i byen, og har ikke noen jeg kan spørre På forhånd takk for alle seriøse svar
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #2 Skrevet 3. august 2021 Først bør du se på hvor du skal jobbe eller gå på skole. Så sondere områdene i nærheten. Om du ikke har jobb/studie plass bør du se på interessene dine. Liker du å gå tur? Sjøen? Må det være Stavanger kommune eller er Sandnes, Sola, Randaberg aktuelt? Har du barn? Bil? Fint med mer opplysninger. Anonymkode: d0343...4c3 4
Gjest Albbas Skrevet 4. august 2021 #3 Skrevet 4. august 2021 Kommer an på hvor du skal jobbe. De fleste bydeler er trygge, noen bydeler har noen smååå områder med mer bråk, men du trenger jo ikke unngå hele bydelen av den grunn.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #4 Skrevet 4. august 2021 Mange fine plasser i Stavanger og omegn❤️ Anonymkode: 63007...9ab
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #5 Skrevet 4. august 2021 Trives veldig godt i Ålgård-område. Er fra S&F, så her er kort vei både til fjell og strand Anonymkode: 06a6b...817
reiseglad Skrevet 4. august 2021 #7 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Trives veldig godt i Ålgård-område. Er fra S&F, så her er kort vei både til fjell og strand Anonymkode: 06a6b...817 Tja, du trives sikkert godt, men dette er ikke i Stavanger.... 7
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #8 Skrevet 4. august 2021 Gosen ved Universitetet er et fint område 😊 Ellers er Stokka/Eiganes fint. Tananger er også å anbefale hvis det er greit med 10-15 min kjøretur til sentrum:-) Anonymkode: eab7f...dd0 1
gard Skrevet 7. august 2021 #9 Skrevet 7. august 2021 Det er litt avhengig av interesser, og om du har bil etc. Jeg bor på Røyneberg utenfor Stavanger. Det ligger i Sola kommune men det tar bare 10 minutter å kjøre inn til byen (eller ca 20 minutter med buss). Dette er et landlig område men det er smatidig lett å komme seg til på Stavanger og Sandnes. Vi har venner som har valgt å bo på Jørpeland og dette er også blitt mye mer tilgjengelig med åpning av Ryfast tunellen. Her har du tilgang på masse flott friluftsområdet. 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #10 Skrevet 7. august 2021 Ville valgt Storhaug eller våland. Men alle bydelene har dårligere områder selv eiganes som blir regnet som den fineste/dyreste/tryggeste bydelen. Storhaug og våland er i gåavstand til sentrum, begge har fine turområder, og størstedelen er bra standard og familievennlig områder, kanskje bortsett fra delen som grenser til sentrum. Anonymkode: a244a...abf 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #12 Skrevet 7. august 2021 Amaryllis88 skrev (På 2021-8-3 den 21.41): Hei folkens 🙂 Av diverse grunner så vurderer jeg å flytte til Stavanger, en by jeg er totalt ukjent i. Jeg må finne en plass og bo og vil helst bo på et rolig, trygt område utenfor sentrum....uten å måtte pendle i timesvis. Jeg har sett på Google maps men jeg blir ikke klokere Hvilke områder ville dere anbefalt ? evt områder jeg skal holde meg unna ? Som sagt er jeg ukjent i byen, og har ikke noen jeg kan spørre På forhånd takk for alle seriøse svar Kommer an på hva du skal og hva du liker..Skal du studere på universitet så er Ullandhaug bra. Skal du jobbe på Statoil eller forus så kan området Gausel/Hinna/Jåttå være bra.Er du glad i være ute på byen kan sentrum/Storhaug/Våland være bra. Er du glad i sjø og båtliv så kan Hundvåg og Buøy være bra.Har du stort budsjett og ute etter stort hus så kan Madla eller Tasta være bra. Sandnes er heller ikke langt unna, noe rimeligere boliger der, og mye bedre servicetilbud enn du finner i bydelene i Stavanger minus Stavanger sentrum. Anonymkode: dd9f3...829 1
Amaryllis88 Skrevet 15. august 2021 Forfatter #14 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (På 2021-8-3 den 21.57): Først bør du se på hvor du skal jobbe eller gå på skole. Så sondere områdene i nærheten. Om du ikke har jobb/studie plass bør du se på interessene dine. Liker du å gå tur? Sjøen? Må det være Stavanger kommune eller er Sandnes, Sola, Randaberg aktuelt? Har du barn? Bil? Fint med mer opplysninger. Anonymkode: d0343...4c3 Hei, jobben er ikke helt spikret enda, men jeg har bil selv så er fleksibel. Men venner og familie som besøker meg er nok avhengig av kollektivtransport så kan ikke være uti gokk. Sålenge det går an å pendle mindre enn 1 time hver vei så er jeg åpen for andre plasser.
Amaryllis88 Skrevet 15. august 2021 Forfatter #15 Skrevet 15. august 2021 Albbas skrev (På 2021-8-4 den 6.55): Kommer an på hvor du skal jobbe. De fleste bydeler er trygge, noen bydeler har noen smååå områder med mer bråk, men du trenger jo ikke unngå hele bydelen av den grunn. Nei, det er jo sant, men kommer til å bo alene den første tide, så vil helst slippe å bekymre meg for uro/bråk/utrygt nabolag
Amaryllis88 Skrevet 15. august 2021 Forfatter #16 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (På 2021-8-4 den 6.59): Trives veldig godt i Ålgård-område. Er fra S&F, så her er kort vei både til fjell og strand Anonymkode: 06a6b...817 Hvor langt er det fra Stavanger, og hvordan er kollektivtransport og sånt :-) ?
Amaryllis88 Skrevet 15. august 2021 Forfatter #17 Skrevet 15. august 2021 gard skrev (På 2021-8-7 den 10.54): Det er litt avhengig av interesser, og om du har bil etc. Jeg bor på Røyneberg utenfor Stavanger. Det ligger i Sola kommune men det tar bare 10 minutter å kjøre inn til byen (eller ca 20 minutter med buss). Dette er et landlig område men det er smatidig lett å komme seg til på Stavanger og Sandnes. Vi har venner som har valgt å bo på Jørpeland og dette er også blitt mye mer tilgjengelig med åpning av Ryfast tunellen. Her har du tilgang på masse flott friluftsområdet. Supert, jeg har sett på Jørpeland,men var litt usikker. Tusen takk for utfyllende svar :-)
Amaryllis88 Skrevet 15. august 2021 Forfatter #18 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (På 2021-8-7 den 20.46): Ville valgt Storhaug eller våland. Men alle bydelene har dårligere områder selv eiganes som blir regnet som den fineste/dyreste/tryggeste bydelen. Storhaug og våland er i gåavstand til sentrum, begge har fine turområder, og størstedelen er bra standard og familievennlig områder, kanskje bortsett fra delen som grenser til sentrum. Anonymkode: a244a...abf Hva heter den delen som grenser til sentrum da ?
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #19 Skrevet 15. august 2021 Slår et slag for Storhaug jeg, ville ikke plassert meg inn mot Rosenlig og Nylunds området for der er det mye bråk, utrolig nok er det roligere på siden mot Lervig og byen. Anonymkode: 649d3...7ba
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #20 Skrevet 15. august 2021 Så lenge du skal bo alene (altså ikke har barn å ta hensyn til), så står du veldig fritt. Det er ingen bydeler som er «farlige». Jeg bodde som student i gåavstand til sentrum, og det var deilig! (Kampen). Rusle ned og opp igjen. Ønsket du å bo litt mer landlig, så utvid sirkelen litt. En times pendling? Det er LANGT her i området 😂 Kommer fint fra Ålgård på den tida, men vil ikke anbefale å flytte så langt ut om det er Stavanger som by du forholder deg til. 15 min kjøring hver vei kontra 60, det sparer deg nesten 7 timer (!) i uka 😅 Jeg har bodd på Hundvåg og på Kampen. Fint begge deler! Men har hatt venner mange andre plasser, og det er mye koselig 😊 Anonymkode: f05f1...04c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå