xeno Skrevet 3. august 2021 #1 Skrevet 3. august 2021 Nå er koronasertifikat NORGE-grønn og det kan jeg se på helsenorge appen, men ikke under EU/EØS. Og ja jeg har første vaksinedose, hva gjelder reglene når jeg skal reise til sverige liten tur og tilbake? Må jeg være i karantene med 1 vaksinedose, må jeg ta noen tester når jeg kommer tilbake til Norge? Har lyst å dra til Sverige siden jeg har ferie, og lenge siden sist jeg var i Sverige. Er det noen som har erfaring/peiling som kunne hjelpe?
Dundre Skrevet 3. august 2021 #2 Skrevet 3. august 2021 Så lenge du drar til et grønt område, så trenger du ikke karantene når du kommer hjem. Du må ta en test på grensa. Og ha et innreiseregistreringsskjema Det norske korona-passet har ingen betydning her, det er eu/EØS som har betydning, og det blir ikke gyldig før en uke etter dose to: da trenger du hverken test eller noe…
Nicathv Skrevet 3. august 2021 #3 Skrevet 3. august 2021 Google er et strålende verktøy: https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/fakta/reiserad-knyttet-til-nytt-koronavirus-coronavirus/ Anbefaler deg å lese selv fra offisielle kilder i stedet å stole på tilfeldige folk på nett. 2
xeno Skrevet 3. august 2021 Forfatter #4 Skrevet 3. august 2021 Nicathv skrev (15 minutter siden): Google er et strålende verktøy: https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/fakta/reiserad-knyttet-til-nytt-koronavirus-coronavirus/ Anbefaler deg å lese selv fra offisielle kilder i stedet å stole på tilfeldige folk på nett. Prøvde å google men kunne ikke finne noe. Takk
xeno Skrevet 3. august 2021 Forfatter #5 Skrevet 3. august 2021 Dundre skrev (27 minutter siden): Så lenge du drar til et grønt område, så trenger du ikke karantene når du kommer hjem. Du må ta en test på grensa. Og ha et innreiseregistreringsskjema Det norske korona-passet har ingen betydning her, det er eu/EØS som har betydning, og det blir ikke gyldig før en uke etter dose to: da trenger du hverken test eller noe… Takk
Nicathv Skrevet 3. august 2021 #6 Skrevet 3. august 2021 xeno skrev (50 minutter siden): Prøvde å google men kunne ikke finne noe. Takk Jeg skreiv bare "reise korona" og trykka søk og så var det en av de første sidene som kom opp.
Anbefalte innlegg