Sara-sommerfugl Skrevet 3. august 2021 #1 Skrevet 3. august 2021 Hei! Jeg blir ikke helt klok når jeg leser på egenhånd så jeg håper at det er noen her ute som vil hjelpe meg. Jeg studerer høyere utdanning og har blitt gravid. Bor sammen med barnefar som har fulltidsjobb. Planen var å vente med barn til etter endt utdanning, men sånn gikk det ikke. Vi gleder oss stort begge to. Jeg har en kronisk sykdom som gjør at jeg ikke har helse til å jobbe vedsidna skolen, har legeattest på dette og får ekstra stipend fra lånekassen. Mitt håp er å kunne fullføre skolen uten opphold. Vi hadde håpet begge to at far kan ha permisjon, men blir litt usikker på reglementet. Er det slik at far ikke kan få det når jeg får engangsstønad?
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #2 Skrevet 3. august 2021 Hei. Far har rett på fellesperioden, husker ikke hvor mange uker den er på, men det står inne på nav. Men da stilles det krav om aktivitet hos deg. Altså må du tilbake på skolen når babyen er 6 uker, men det virker som det er det du ønsker? Anbefaler deg å sende melding til nav foreldrepenger på facebook også da de gir konkret svar på det du lurer på. Anonymkode: b21ff...bd2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå