Gå til innhold

Hvordan klarte folk å føle seg bra på 70 og 80-tallet, uten botox, fillers og silikonpupper?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser kvinner med dette daglig. Hadde folk dårligere mental helse fordi de manglet disse mulighetene?

Anonymkode: 44dc3...ae3

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Folk hadde nok av falske deler da også. 

Anonymkode: db559...06b

• Liker 2
Skrevet

De hadde ingen andre å sammenligne seg med enn andre naturlige mennesker. 

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Visste ikke bedre.. ingen hadde det. Dessuten er ikke de som er full av Botox spesielt lykkelige. 
men de hadde hårspray da, blanding av sukker og vann 

Anonymkode: 5354a...95b

• Liker 2
Gjest Anonym 77
Skrevet

Hadde nok silikon i de tider også. Har lest at Marylin Monroe hadde silikon. Kan se ut som det stemmer. De hadde sine triks da også. 

Skrevet

Før internett sammenligna vi oss med naboene. Ikke hele resten av verden. Da ble ikke presset så stort.

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Vi var naturlig pene😄Trengte ikke botox og annet. Alt var spennende.  Alle var slanke, å de eneste med psykiske problemer var mødre. De hadde nerver og røkte Bristol. Det var en flott tid.

Anonymkode: cc768...7c9

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Mindre fedme

Anonymkode: 938ac...ab2

• Liker 6
Skrevet
Anonym 77 skrev (14 timer siden):

Hadde nok silikon i de tider også. Har lest at Marylin Monroe hadde silikon. Kan se ut som det stemmer. De hadde sine triks da også. 

Marilyn Monroe var død før den type operasjon kom på markedet.

• Liker 3
Skrevet

Tror sjelden silikon, botox mm gir mer av den dype selvtilliten.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Klossmajor skrev (3 minutter siden):

Marilyn Monroe var død før den type operasjon kom på markedet.

De sprøytet likevel noe inn i pyppene ja. De drev med mye alternativt og utprøvelser før botox kom. I tillegg hadde hun panneløft og hakeimplatant. Det var mange som opererte deg på den tiden også. Men det var mest kjendiser og for de rike. 

Anonymkode: d3385...b89

• Liker 1
Skrevet

På samme måte som jeg føler meg helt vel nå, uten silikon, fillers og botox.

Som ungdom følte jeg at nesa var for stor og puppene for små. Men jeg kjente bare ei som hadde tatt silikon og hun ene jeg kjente som hadde operert nesa angret veldig.  Så det var ingen massiv påvirkning. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

På 70-og 80-tallet fantes ikke internett samt dagens lett tilgjengelige redigeringsprogrammer. Da sammenlignet man seg med den søteste jenta i klassen/i nabolaget, samt bilder av kjendiser fra glossy magasiner. Og man behøvde slett ikke å være spesielt pen for å bli kjent, talent trumfet modellutseende. 

Anonymkode: 208da...1db

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Fordi nå finnes internett og sosiale medier med gjennomgripende skjønnhetsfiltere og retusjeringsmuligheter. Man trenger ikke mer enn å logge inn på instagram for å se titusenvis av tilsynelatende perfekte mennesker med porselenshud, dådyrøyne, sprettrumper og midjer tynne som kjøkkenglass. Og så opererer man seg fordi man føler seg utilstrekkelig og usikker i forhold til dagens uoppnåelige og kunstige skjønnhetsideal, som man teppebombes med på sosiale medier. 

Og sånn går no dagan. 

Anonymkode: 898ea...1ee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Permanent, hjemmebleking, sololje og aliminiumsfolie, farging av vipper og bryn.... Var ikke måte på hvordan mamma og venninnene holdt på... 

Anonymkode: 4500b...76e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Permanent, hjemmebleking, sololje og aliminiumsfolie, farging av vipper og bryn.... Var ikke måte på hvordan mamma og venninnene holdt på... 

Endring av farge på håret og å jobbe med brunfargen er noe helt annet enn å operere inn implantater i rumpa og brystene, å fettsuge magen for å skulpturere vekk "hip dips" og å sprøyte inn nervegift i ansiktet for å slette ut rynker.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Endring av farge på håret og å jobbe med brunfargen er noe helt annet enn å operere inn implantater i rumpa og brystene, å fettsuge magen for å skulpturere vekk "hip dips" og å sprøyte inn nervegift i ansiktet for å slette ut rynker.

Og det samme sa besteforeldregenerasjonen om min foreldregenerasjon.

For egen del: heller fjerne sinnarynken og fikse litt på puppene, enn ting som gir varig skade som overdreven soling og bleking med helseskadelige kjemikalier. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen andre hadde det heller.

Anonymkode: 03052...96e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...