Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi prøver å få småen til å like smokk, og har skjønt at smokker fra bibs er populært. Tenker å bestille noen og lurer på

- hvilken nettbutikk er trygg å bestille fra, har raskest frakt og grei pris? :)

og er det nr 2 standard rund smokk som er lettest å starte med? Baby er 5 uker :)

takk for svar! 

Anonymkode: e5c91...fbe

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har dere prøvd de man får i vanlig butikk? Hvis ikke ville jeg begynt med dem. Lett å få tak i hvis man plutselig skulle ha behov for noen raskt, enn å måtte bestille og vente på posten.

Anonymkode: b3129...ddb

AnonymBruker
Skrevet

Min baby ville ikke ha Mam/Avent o.l men tok til slutt Bibs. Vi prøvde noen lignende fra Normal først. De har samme tutt men er ikke noe merle, og er mye billigere. Ikke alle Normal har de har jeg sett, men du kan jo sjekke og evt. teste med de først :) Apoteket har også noen lignende: https://www.vitusapotek.no/baby-og-barn/babyutstyr/smokker/babynova-smokk-latex-rund-0-36-mnd---2-stk-/p/879110

Anonymkode: 5cdd6...c31

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Har dere prøvd de man får i vanlig butikk? Hvis ikke ville jeg begynt med dem. Lett å få tak i hvis man plutselig skulle ha behov for noen raskt, enn å måtte bestille og vente på posten.

Anonymkode: b3129...ddb

Jepp, vi har så klart prøvd de :) med førstemann var det null stress, hun tok alt, men nå må vi visst prøve oss mer frem. 

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Min baby ville ikke ha Mam/Avent o.l men tok til slutt Bibs. Vi prøvde noen lignende fra Normal først. De har samme tutt men er ikke noe merle, og er mye billigere. Ikke alle Normal har de har jeg sett, men du kan jo sjekke og evt. teste med de først :) Apoteket har også noen lignende: https://www.vitusapotek.no/baby-og-barn/babyutstyr/smokker/babynova-smokk-latex-rund-0-36-mnd---2-stk-/p/879110

Anonymkode: 5cdd6...c31

Hvilken bibs str startet dere med, og hvor kjøpte du?

Takk for tips om vi må prøve ut mer, vil i første omgang bare få bestilt på nett asap (er på hytta nå uansett og håper å ha de liggende i postkassa når vi kommer hjem i helga ;) 

AnonymBruker
Skrevet

https://byhappyme.com/no/ har ganske rask frakt, selv om de sender fra Danmark. De sender også direkte til postkassen. Du må handle for 500 kr for å få gratis frakt, ellers koster frakten en femtilapp. Du kan jo selv vurdere om du vil kjøpe inn mange smokker med én gang og få gratis frakt, eller om du kjøper færre og betaler frakt. De selger andre baby-relaterte artikler enn smokker også. Bibs er av naturgimmi, (latex) så de må kastes 4-6 uker etter at du tok de i bruk for første gang. De må heller ikke kokes, bare helles kokende vann over. De er litt dyrere enn vanlige smokker, i tillegg til at du må bytte dem ut relativt ofte, men hvis man har helt grei økonomi, så er det allikevel ikke store utgiften. En 3 pk koster 149 kr, men akkurat nå ser jeg det er 10%. Veldig verdt pengene for vår del! Alt ble mye lettere da babyen endelig tok smokk og sluttet å bruke meg som smokk.

Anonymkode: 2a127...3c5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

https://byhappyme.com/no/ har ganske rask frakt, selv om de sender fra Danmark. De sender også direkte til postkassen. Du må handle for 500 kr for å få gratis frakt, ellers koster frakten en femtilapp. Du kan jo selv vurdere om du vil kjøpe inn mange smokker med én gang og få gratis frakt, eller om du kjøper færre og betaler frakt. De selger andre baby-relaterte artikler enn smokker også. Bibs er av naturgimmi, (latex) så de må kastes 4-6 uker etter at du tok de i bruk for første gang. De må heller ikke kokes, bare helles kokende vann over. De er litt dyrere enn vanlige smokker, i tillegg til at du må bytte dem ut relativt ofte, men hvis man har helt grei økonomi, så er det allikevel ikke store utgiften. En 3 pk koster 149 kr, men akkurat nå ser jeg det er 10%. Veldig verdt pengene for vår del! Alt ble mye lettere da babyen endelig tok smokk og sluttet å bruke meg som smokk.

Takk for svar :) Har jo googla, men ingen av nettbutikkene som kom opp var kjente, og blir jo skeptisk når det er fra utlandet. Vi har brukt masse smokker også i latex til førstemann så er kjent med rutinene :) 

Tenkte helst ikke kjøpe tre i samme størrelse i tilfelle baby ikke tar den, tenkte det var lurere å kjøpe to forskjellige størrelser :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Takk for svar :) Har jo googla, men ingen av nettbutikkene som kom opp var kjente, og blir jo skeptisk når det er fra utlandet. Vi har brukt masse smokker også i latex til førstemann så er kjent med rutinene :) 

Tenkte helst ikke kjøpe tre i samme størrelse i tilfelle baby ikke tar den, tenkte det var lurere å kjøpe to forskjellige størrelser :)

Jeg tror de bare selges i 3 pk, men størrelsen går uansett på alder, og det bør jo følges. Små babyer bør jo ikke bruke for stor smokk. De har vel str 0-6 mnd, 6 mnd+ og 18 mnd+.

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tror de bare selges i 3 pk, men størrelsen går uansett på alder, og det bør jo følges. Små babyer bør jo ikke bruke for stor smokk. De har vel str 0-6 mnd, 6 mnd+ og 18 mnd+.

Ja, men flere steder står det at man anbefaler å begynne med nr 2 på nyfødt også 🤷 Jeg kjøpte en topak med str 1 og en med str 2 👍

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å bestille et lite lager fra www.sunnesmokker.no, anbefales!

De har veldig godt utvalg når det gjelder farger og så selger de enkeltvis men med rabatt når man kjøper flere. Grei fraktpris, men de har ikke lynrask levering så jeg bestiller alltid litt før det kniper. mener å huske det tar 1-2 uker, men ikke siter meg på det.

Anonymkode: 3225d...f4d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...