Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Hopper rett på sak. 
skulle egentlig igangsettes ule 39. 
Etter dagens kontroll av baby og meg, blir dette fremskynt til uke 37. 
Den lille i magen er helt på normal mål på alle  målene. Glemte å spørre om vekt. 

Pga mitt hjerte som jobber litt på høygir settes jeg i gang før. Har vært stabilt frem til nå. 
Skal nevnes at jeg skal hjerteopereres noen mnd etter fødsel, så det er ikke forbigående. 

spørsmålet mitt er, hvis jeg klarer det skal dem nok vurdere å holde lille inni til ule 38, mot at jeg er innlagt. Men, dette er opp til meg og min motivasjon. 
Er det noen som har blitt igangsatt og evt fått i ule 37-38? Er dem veldig mye mindre enn til termin? 
forrige svangerskap fødte jeg 3 dager før og hadde en på litt over 3 kg. Veldig rask fødsel med 1,5 press. Så forventer ikke altfor lang igangsettelse. Eller har ikke dette noe å si? 
takk for alle svar :) 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble igangsatt i slutten av uke 34 med nr 2, så riktignok litt tidligere enn deg. Da veide babyen akkurat 2kg. Fikk høre at de gikk opp rundt 250g i uka de siste ukene før fødsel, slik at han ville vært ca 2,7-2,8kg i uke 37. Fødselen startet ca 2t etter igangsettingen, ble satt i gang med piller. Jordmor trodde ikke på den var i gang så raskt, og ville ikke sjekke meg da jeg følte riene var regelmessige. Fikk beskjed om at det tok flere timer, og mulig flere døgn før det var vanlig at set var i gang. Men etter litt klaging og masing, så gikk hun med på en sjekk. Da var åpningen 4-5cm. Fødselen tok 4t. Slapp på presse, da de tok vannet på 9-10cm, så han skled ut.

Til sammenligning tok første fødsel, som startet spontant, 5t. Hadde 2 press før babyen var ute.

Lykke til med igangsettingen. For en spennende tid du har i vente😊

Anonymkode: 17a2c...807

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...