Gå til innhold

Innreise fra Spania. Noen som forstår reglene?

EmVeeJee

Anbefalte innlegg

Jeg (uvaksinert) og sønnen min på 1 år skal til Spania i midten av september i 5 dager. La oss si det er samme som i dag - mørkerødt

Nå har jeg lest meg opp og ned i mente og ser meg blind.

Jeg må da teste meg i Spania før avreise, avlegge hurtigtest på Værnes (Hva med sønnen min? Han skal vel ikke testes?) og så på karantenehotell? Man kan jo ikke være innesperret på et lite hotellrom med en baby? 

Hvis jeg må det, men ikke baby: Jeg har ingen å passe han i 3 dager til jeg har evt fått testet meg ut av hotellet. Er det grunn nok til å søke unntak?  Det står også på regjeringen sine sider at barn under 12 er fritatt karantene og det også uten at de er testet. Så står det på en annen side der at alle under 12 skal testes. Herrejesus.

Og ja, reisen er nødvendig og ikke en chartertur.

Endret av EmVeeJee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barbalala skrev (9 minutter siden):

Ingen forstår noe som helst av covid-reglene.

Det er tull og tøys fra ende til annen. 

Det er helt sikkert 😅

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må på karantene hotell så lenge du er uvaksinert. barnet kan slippe, men hjelper jo ikke så lenge du må.

kopiert fra vg.no

og innesperret er man jo i grunn ikke. Du får lov til å gå ut og bevege deg ganske fritt i grunn

• De som bor på karantenehotell kan oppholde seg utenfor hotellet så fremt de unngår nærkontakt med andre enn dem de eventuelt bor sammen med. 

fra regjeringen. no

Screenshot_20210807-140508_Samsung Internet.jpg

Endret av Pasha
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å skrive "reise korona" inn i google og trykke på søk, så finner du FHIs side hvor all relevant informasjon står ganske greit forklart.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ringe Koronatelefonen og spørre hvilke regler som gjelder for øyeblikket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

EmVeeJee skrev (På 3.8.2021 den 20.32):

Jeg (uvaksinert) og sønnen min på 1 år skal til Spania i midten av september i 5 dager. La oss si det er samme som i dag - mørkerødt

Nå har jeg lest meg opp og ned i mente og ser meg blind.

Jeg må da teste meg i Spania før avreise, avlegge hurtigtest på Værnes (Hva med sønnen min? Han skal vel ikke testes?) og så på karantenehotell? Man kan jo ikke være innesperret på et lite hotellrom med en baby? 

Hvis jeg må det, men ikke baby: Jeg har ingen å passe han i 3 dager til jeg har evt fått testet meg ut av hotellet. Er det grunn nok til å søke unntak?  Det står også på regjeringen sine sider at barn under 12 er fritatt karantene og det også uten at de er testet. Så står det på en annen side der at alle under 12 skal testes. Herrejesus.

Og ja, reisen er nødvendig og ikke en chartertur.

Hvis du er helt uvaksinert og mørkerødt land så er det 3 dager på hotel og så kan du teste deg ut.

Har du fått 1 sprøyte er det 3 dager hjemmekaranten og teste deg ut

Er du fullvaksinert er det ingen karantene og bare å kose seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Attest før innreise fra spania gjelder ikke barn under 12 år

De må teste seg etter 3 dager hjemmekarantene eller ta 10 dager hjemmekarantene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...