Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ville du blitt sammen med ei som ikke drikker noe særlig alkohol og i alle fall ikke vin?

Opplever at kosen med vinen er SÅ viktig...?

Anonymkode: 48390...f6e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Som jeg svarte i den andre tråden, nei, vinen er ikke så viktig at hun må drikke den. Så lenge jeg får min vin, så er det helt greit at hun ikke drikker den. Småkjedelig, da en vinflaske smaker best når den deles, men ingen krise.

Anonymkode: e77e2...eff

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei, men det aner meg at det er 346.783 andre grunner til at du er uaktuell.

Anonymkode: f3155...894

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jøss, hvorfor ikke 8453812 grunner?

• Liker 1
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet (endret)

Hmm.. det har jeg aldri merket. Jeg drakk ikke en dråpe alkohol før jeg passerte 50, men nå er jeg veldig glad i vin.  Jeg likte ikke smaken på det før.

Endret av Hvemsomhelst
AnonymBruker
Skrevet

Ville foretrukket ei som er avholds, og ei som drikker seg full, eller må drikke jevnlig er uaktuelt for meg.

Anonymkode: e128b...ae9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For meg hadde det vært et problem. 

Jeg er mer enn normalt opptatt av god mat og drikke. Sparer opp penger til å spise på berømte Michelin-restauranter, der vinen som følger med hver enkelt rett er nesten like viktig som maten. 

Jeg skal ikke si at jeg ikke kunne vært sammen med noen som ikke drakk vin. Det hadde jo kommet an på andre egenskaper personen har. 

Men det hadde vært et problem, ja. 

Anonymkode: 45454...9f5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ikke sikkert du ville sagt, men deg om det...😘

Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Ville du blitt sammen med ei som ikke drikker noe særlig alkohol og i alle fall ikke vin?

Selvfølgelig. Drikker veldig sjelden alkohol selv. Et par ganger i året kanskje.

Ville heller datet en som ikke drikker, enn en som må ha alkohol for å kose seg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, men jeg hadde droppet ei som var nødt til å poste to like tråder på kg om dette temaet.

Anonymkode: 7a9da...87f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Som jeg svarte i den andre tråden, nei, vinen er ikke så viktig at hun må drikke den. Så lenge jeg får min vin, så er det helt greit at hun ikke drikker den. Småkjedelig, da en vinflaske smaker best når den deles, men ingen krise.

Jeg er kvinne da, men kan signere denne. Det går greit om mannen ikke liker vin, men det er litt kjipt, og det vil være noe som trekker ned. God mat blir enda bedre med riktig vin til. og det er litt kjipt å ikke kunne dele en flaske, men måtte kjøpe enkeltglass. men tar heller en som ikke drikker alkohol enn en som drikker formye.

Anonymkode: cdc5f...239

AnonymBruker
Skrevet

Det ville vært en dealbreaker for meg.

Jeg liker å besøke vinområder, bo på vingårder, smake viner. Jeg er glad i gode restauranter og avansert mat, og ønsker å dele opplevelsen det er å ta en vinpakke til. Jeg ønsker å åpne en god lagringsvin en lørdag og ha noen å dele den med, for man kan ikke drikke hele alene, og dagen etter har den begynt å bli forringet. Samme på restaurant - den beste vinen kommer i flasker, og finnes ikke på glass. 

Anonymkode: f699e...fe3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde det kom til å være en dealbreaker for meg, men kjæresten min drikker ikke. Jeg var skeptisk i begynnelsen, men det er faktisk ikke noe problem, og det er heller ikke noe jeg tenker over lenger.

Den positive effekten er jo et jeg også drikker mindre, det blir ikke like naturlig å sette seg ned med et glass vin. 

Anonymkode: 734e7...1ce

Skrevet

Jeg drikker ikke noe alkohol, med unntak av type en fingerbøll vin om det er i forbindelse med et veldig godt måltid en sjelden gang. Det av den enkle grunn at jeg får migrene av alkohol, selv i svært små mengder. 

Migrene vil for de uinnvidde for øvrig si at jeg må ligg helt i ro i et mørkt og kjølig rom i nærmere to døgn, og ikke kunne røre meg uten å bli fryktelig kvalm. Hodepine av en annen verden, muskelverk, nummenhet, lyd- og lyssky. For å nevne noe. Disse anfallene etterfølges av en eller kanskje av og til to dager utmattelse. 

En partner som ikke respekterer at jeg derfor ikke rører alkohol ville uansett vært HELT uaktuell for meg.

Skrevet

Jeg drikker gjerne (og nyter god vin), jeg er svært vininteressert, men jeg er ikke av typen som må drikke hver helg, og jeg drikker i moderate mengder. 

For det første forsøker jeg å leve et litt sunnere liv uten (for mye) sukker og alkohol. For det andre er jeg liten av størrelse, og om jeg drikker mer enn to glass, kjenner jeg det veldig dagen etterpå.

Selvfølgelig elsker jeg å spise ute, og da er vinpakke eller en god flaske vin et must. 

Om det er en dealbreaker at jeg ikke er up for vin any day, får det bare være.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Mannen er avholds, og for en fryd! Ingen fester, fyll, uønsket flørting med andre i fylla og annet negativt som fyll fører med seg. Jeg drikker heller ikke, og synes at man kan kose seg på andre måter enn vin. Vi går turer, ser film og har sex. Trenger ikke vin for å gjøre det.

Anonymkode: a1287...e53

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Spørs jo helt på grunnen. Hvis hun ikke liker smaken, følelsen eller blir dårlig av det, ikke noe problem. Hvis hun er en moralist som også skal fordømme andres alkoholbruk, nei takk.

Anonymkode: 4c311...532

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For meg er det en dealbreaker, rett og slett fordi det tyder på at vi er for ulike som personer. Så blir jeg sikkert tolket til å være en alkoholiker eller så, men det er langt fra sannheten. Min kjære er for øvrig ingen stor vindrikker, men han har en interesse for øl. Vi koser oss med å smake forskjellig, og nyter ofte inngangen til helgen med en øl/vin.

Jeg tenker at det er ingen grunn bedre enn andre for at man anser noe som dealbreaker. Er det en god nok grunn for en selv, så er det en god nok grunn. 

Anonymkode: 56418...dc9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Mannen er avholds, og for en fryd! Ingen fester, fyll, uønsket flørting med andre i fylla og annet negativt som fyll fører med seg. Jeg drikker heller ikke, og synes at man kan kose seg på andre måter enn vin. Vi går turer, ser film og har sex. Trenger ikke vin for å gjøre det.

Anonymkode: a1287...e53

Merkelig hvordan mange som er avholds tror at det er dette alkohol handler om.

Mannen elsker vin, men jeg har på 16 år sammen aldri sett han full. Og de få gangene vi er våken over midnatt er i bryllup. 

Anonymkode: f699e...fe3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...