Gå til innhold

Hvordan vet man om ønsket om barn bare er et innfall eller reelt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er jeg 27 år og det er jo kanskje en alder mange blir gravid i. Vet ikke helt om det er derfor jeg har begynt å tenke så mye på det. Jeg har aldri hatt noe stort ønske om å få barn og har egentlig sett for meg et liv uten. 

Nå den siste tiden har jeg brukt mye tid på å lese om graviditet, babytiden osv osv. Har lest graviditetsdagbøker her inne, fødselshistorier, hva man burde kjøpe o.l. Har til og med laget en liste over navn jeg kunne tenke meg å bruke. Jeg har forøvrig ingen kjæreste, så det gir ikke så mye mening å bli "babysyk" nå. 

Dette gjør meg egentlig litt redd, for jeg har jo egentlig aldri ønsket meg barn. Hva om jeg tror jeg har endret mening, også får jeg barn og så angrer jeg? Hvordan vet man om ønsket bare er et innfall eller reelt? Noen som har vært i samme situasjon? Eller som bare har noen gode råd?

Anonymkode: 5f558...411

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da synes jeg du legger det litt på is. Vent 6 mnd til 1 år, så får du tenkt nøye igjennom.

Jeg tror nok likevel om du blir gravid og går igjennom svangerskapet at du får en omstilling og blir trygg 🙂

Anonymkode: 4abcc...83f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Da synes jeg du legger det litt på is. Vent 6 mnd til 1 år, så får du tenkt nøye igjennom.

Jeg tror nok likevel om du blir gravid og går igjennom svangerskapet at du får en omstilling og blir trygg 🙂

Anonymkode: 4abcc...83f

Ja, som sagt så har jeg ingen kjæreste så det blir eventuelt ikke før om noen år 🙂

Anonymkode: 5f558...411

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg også tenkte som deg. Men hadde kjæreste. Måtte egentlig bare ta sjansen på at det jeg tenkte var reelt og ikke ett innfall. Og ble positivt overrasket til de grader over hvor riktig det var for meg. Elsker å være mamma. 

Anonymkode: 275af...0e0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte å tenkte på det. Noen dager hadde jeg lyst på, mens andre tenkte jeg det var greit uten barn.

Plutselig hadde jeg ikke de dagene der jeg tenkte at jeg egentlig ikke ville ha barn lenger, og da visste jeg at jeg var klar, og tok det opp med mannen.

Var 22-23.

Anonymkode: ddc9d...e58

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...