Gå til innhold

Jeg liker ikke å låne bøker på biblioteket fordi jeg føler de er så skitne

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Føler jeg må vaske hendene mine nærmest for hver side jeg blar om. Og ikke legger jeg fra meg bøkene på bordet, for da må jeg vaske bordet etterpå. Så jeg må putte de fra meg i en pose.

Hva kan bibliotekene gjøre for å løse disse problemene?

Anonymkode: 0271a...f98

• Liker 8
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørsmålet er heller hva kan du gjøre for å bli kvitt sånne tanker? Høres ut som noe som kan diagnostiseres. 

• Liker 33
Skrevet

Bruk hansker eller kjøp dine egne bøker. Dette er ikke bibliotekets problem, det er ditt.

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Hva er du er så redd for da? Møkk? Hva legger du i det? 

Anonymkode: 9434f...c5a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror du at du er så mye renere enn andre folk? 

Anonymkode: b8b37...421

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det forstår jeg godt, mye rart vi har fått innlevert med bøkene for å si det slik. 😄 Har sluttet å låne bøker selv, ironisk nok så jobber jeg på et bibliotek. Men har fått avsmak, dessuten er det så mange gode mulighet for ebøker så da slipper jeg det.

Anonymkode: a9545...46f

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det forstår jeg godt, mye rart vi har fått innlevert med bøkene for å si det slik. 😄 Har sluttet å låne bøker selv, ironisk nok så jobber jeg på et bibliotek. Men har fått avsmak, dessuten er det så mange gode mulighet for ebøker så da slipper jeg det.

Sinnsykt. 

Anonymkode: d19de...68c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Stusser veldig på denne her, spørsmålet er vel heller hva du kan gjøre for å løse dette du kaller for "problemene".

Anonymkode: 7f0a5...cff

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

folk leser på toalettet!!!

Anonymkode: 0fb12...b57

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

folk leser på toalettet!!!

Anonymkode: 0fb12...b57

Neida, folk har sluttet å lese bøker der, de sitter i all hovedsak med mobilen i hånda...

Anonymkode: 7f0a5...cff

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Etter at jeg hadde sommerjobb på biblioteket i byen jeg vokste opp i, så har jeg aldri tatt i en lånebok igjen!

Og det er ikke mye rengjøring av de bøkene, altså. 

Anonymkode: 18e77...be7

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du fått avsmak for bøker? Da bør du skaffe deg en ny jobb.

Jeg er en hyppig bruker av biblioteket, og noe av det beste er å sitte og lese aviser. Selvsagt er det mange som har tatt i de før meg. Men jeg sitter ikke å slikker meg selv på fingrene for hver side, hverken aviser eller bøker. 

Jeg har normal håndhygiene og regner med at det er mye vi tar på iløpet av en dag som er verre enn aviser og bøker fra biblioteket. Ens egen mobiltelefon for eksempel.

Nå er det jo dessuten ganske greit med antibac ved inngangen, noe jeg håper man fortsetter med, både der og andre steder.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Dette er grunnen til at jeg kjøper bøker! Det er så nasty med bibliotekbøker! Ja jeg har bakteriefobi på høyt plan😅

Anonymkode: c8383...548

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lurer på hvordan menneskeheten har overlevd før denne vaskemanien tok overhånd...? Vi burde vært døde alle som en før det ble innlagt vann. 

Før var det utedo også i byene. Hele bygårder delte på en eller to doer i bakgården. Og noen måtte ha jobben som utedotømmer. Jada. Det var deres tippoldeforeldre som bodde der. Tenk på det.  

Anonymkode: d19de...68c

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker said:

Føler jeg må vaske hendene mine nærmest for hver side jeg blar om. Og ikke legger jeg fra meg bøkene på bordet, for da må jeg vaske bordet etterpå. Så jeg må putte de fra meg i en pose.

Anonymkode: 0271a...f98

De kan digitalisere bøkene. Og det har de gjort!

Nasjonalbiblioteket | Gratis bøker på nett | Aviser | Musikk | Bilder | Tidsskrift (nb.no)

Anonymkode: adcf4...f73

• Liker 1
Gjest TheCatLady
Skrevet

Gidder ikke å tenke på sånne ting og låner bøker. Ser jo av og til at det er flekker i bøkene, men med alt man tar i i løpet av en dag så tror jeg at bøker fra biblioteket ikke er særlig ekkelt sånn i det store og det hele. 

AnonymBruker
Skrevet

Bakteriene dør ganske fort uansett. Jeg leser nesten 100 bøker hvert år. De fleste bøkene er lånt på biblioteket. Jeg lever og elsker det.

Anonymkode: 15572...a5c

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er dine problemer, ikke bibliotekets. Man kan gå på kurs mot tvangstanker. 

Anonymkode: b5130...029

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Tror Corona har satt tanker i hodet på folk. Det er normalt etter Coronatider. 

Anonymkode: d38c2...883

• Liker 3
Skrevet

Jeg har flere ganger funnet inntørket snue😬

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...