AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #1 Skrevet 3. august 2021 Min mor fødte både meg og min søster for tidlig. Jeg i uke 25 og min søster i uke 30. Tror det var på grunn av noe med livmorhalsen som gjorde det om jeg ikke husker feil. Hun måtte i alle fall ligge i en seng hele tiden og kunne nærmest bare stå opp for å gå på do. Er dette noe som kan være arvelig? Anonymkode: c76e1...0b9
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #2 Skrevet 3. august 2021 Følger. Jeg er også født for tidlig, kun 6 uker i mitt tilfelle da, og visstnok på grunn av for liten morkake. Mamma fikk høre at det ikke var noen fare for at det samme skulle skje neste gang, men også broren min ble født 6 uker for tidlig. Mamma husker ikke om det var samme årsak den gangen. Jeg er gravid nå og skal føde om noen måneder, så har begynt å tenke litt på om dette med tidlig fødsel kan være arvelig jeg også. Anonymkode: 0f197...c3c
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #3 Skrevet 3. august 2021 Jeg har 3 premature barn, men mamma gikk til termin med alle sine. Har ei venninne som er prematur, men hennes barn er ikke født premature. Vet ikke om svak livmorhals kan være arvelig, men det ville jeg tatt opp på rutineultalyd på sykehuset, så avgjør de om det er grunn til ekstra oppfølging😊 Anonymkode: 1fcd9...2f2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #5 Skrevet 4. august 2021 Er nok ikke noe arvelig i mitt tilfelle. Jeg fødte i uke 30, ingen andre i slekta mi er eller har født prematur. Anonymkode: b5e79...663
Cyndaquil Skrevet 4. august 2021 #6 Skrevet 4. august 2021 (endret) Jeg er født i uke 27. Gikk til max overtid med første uten modning eller tegn til at noe nermet seg slutten. Misslykket igangsettelse . Endte i keisersnirt med yngste gjentok historien seg. Ingen modning eller tegn til at kroppen gjorde ser klar til fødsel. Ble keisersnitt noen dager etter termin Endret 4. august 2021 av Cyndaquil
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #7 Skrevet 4. august 2021 Min mor har født oss barna på overtid, det samme gjorde hennes mor. Min farmor fødte sine barn prematurt. Jeg fødte på termin. Det synes jeg er litt artig! Med andre ord, så nei. Anonymkode: ebea1...246
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå