Gjest Gjest Skrevet 19. september 2005 #1 Skrevet 19. september 2005 Jeg har fått dilla på country. Hadde vært fint om noen som har litt peil på sjangeren hadde listet opp noen kjente og gode country sanger. Håper på svar
Gjest gjest1 Skrevet 19. september 2005 #2 Skrevet 19. september 2005 Jeg har fått dilla på country. Hadde vært fint om noen som har litt peil på sjangeren hadde listet opp noen kjente og gode country sanger. Håper på svar ← Jeg liker country, men da den tidlige formen, særlig før 50-tallet. Bluegrass/hillbilly-stil. Største favoritt er Hank Williams. Du kjenner sikkert til sanger av ham som Jambalaya og Hey Good Lookin'. Ellers er Jimmy Rogers veldig kul (men da må du like jodling), the Carter family, Bill Monroe ('far' til Bluegrass'en). Men Johnny Cash er en sikker vinner innen sjangeren uansett hvilke preferanser man måtte ha. Og Dolly Parton
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2005 #3 Skrevet 19. september 2005 Jo takk for svar! men tenkte litt mer konkret jeg da. Dolly Parton - Jolene , feks
Amber Skrevet 19. september 2005 #4 Skrevet 19. september 2005 Jeg vil og gjerne ha noen gode tips på up tempo country låter, sånne med litt "driv" i, ala Carlene Carters "every little thing" og Gretchen Wilsons " Redneck woman". Anyone?
Gjest Ingrid78 Skrevet 26. september 2005 #6 Skrevet 26. september 2005 Reba McEntire er definitivt verd å sjekke ut. Hun er en av mine favoritter. Spesielt albumet Read my mind.
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2005 #7 Skrevet 26. september 2005 Johnny Cash kommer du ikke utenom. Ellers kan jeg anbefale Kris Kristoffersen. John Prine er bra. Og sjekk ut soundtracket til O Brother Where Art Thou. Fantastisk.
NullHull Skrevet 26. september 2005 #8 Skrevet 26. september 2005 Og for dere som da er begeistret for køntri: De har nå startet med Køntri-Svisj på NRK2 på fredagskveldene fra sånn ca midtnatt, tror jeg Yiiiiiiihaaaaaaaaa!!!
Gjest gjest1 Skrevet 26. september 2005 #9 Skrevet 26. september 2005 Når det gjelder country så liker jeg godt Dixie Chicks og Casey Chambers
Gjest Gjesta Skrevet 26. september 2005 #10 Skrevet 26. september 2005 Pam Tillis Alan Jackson Martina McBride Garth Brooks Junior Brown LeAnn Rimes Massevis av bra musikk!
stinegull Skrevet 27. september 2005 #11 Skrevet 27. september 2005 Garth Brooks er en sikker vinner,har alle CD'ene, og syns alt er BRA der Ellers Alan Jackson,Dwight Yokom
Saga Skrevet 29. september 2005 #12 Skrevet 29. september 2005 Country artister med up-tempo låter.. Reba McEntire Martina McBride Kenny Chesney Toby Keith (Unleashed album) Tanya Tucker Mindy McCready Blue Country Ble jo litt temporary country dette da.
Cronos Skrevet 29. september 2005 #13 Skrevet 29. september 2005 Country er bra! Spørs litt hva du skal ha men her har du en liten liste: Johnny Horton - North to Alaska Marty Robbins - El Paso Jeannie C. Riley - Harper Valley P.T.A Lynn Anderson - Rose Garden Hank Williams - Jambalaya Loretta Lynn- Coal Miner's Daughter C. W. McCall - Convoy Buck Owens - I've Got A Tiger By The Tail Tanya Tucker - Delta Dawn Patsy Cline - Crazy Bobby Bare - Detroit City Johnny Cash/June Carter - Jackson Roger Miller - King of the Road Bob Luman - Let's Think About Living Waylon Jennings - Luckenbach, Texas (Back to the Basics of Love) Eddy Arnold - Make the World Go Away Kris Kristofferson - Me And Bobby McGee Tennessee Ernie Ford - Sixteen Tons Don Gibson - Oh Lonesome Me Merle Haggard - Okie from Muskogee Willie Nelson - On the Road Again Johnny Cash - Ring of Fire Kenny Rogers - The Gambler Kenny Rogers - Coward of the County Tammy Wynette - Stand by Your Man Sonny James - Take Good Care of Her George Jones - The Race Is On Jack Greene - There Goes My Everything Emmylou Harris - Together Again Joan Baez - Bank of Ohio Leroy Van Dyke - Walk On By Jim Reeves - Welcome to My World Chet Atkins - Yakety Axe Hank Williams - Your Cheatin' Heart Billy Swan - I Can Help Don Gibson - I Can't Stop Lovin' You Nyere sanger Alison Krauss/Brad Paisley - Whiskey Lullaby Bellamy Brothers - Let Your Love Flow Garth Brooks - The Storm Garth Brooks - Wrapped Up In You Garth Brooks - Standing Outside The Fire ..og ting med Kenny Chesney, Alan Jackson, Sara Evans, Gretchen Wilson. Hele skiver: O Brother Where Art Thou (knallskive) Soundcatcher soundtrack Cold Mountain soundtrack Ellers har du litt her: http://countrymusic.about.com/library/top500/ptop500.htm http://www.rotations.com/ultimatectypro.asp
Gjest Dum Perignon Skrevet 29. september 2005 #14 Skrevet 29. september 2005 Bare du holder deg unna Nashvilleindustrien finne du mye god country og/eller musikk med countryelementer. Her er noen band-/artisttips: Uncle Tupelo Wilco Son Volt Whiskeytown Ryan Adams Walkabouts Chris & Carla Steve Earle Beth Gibbons Emmylou Harris Nanci Griffith Johhny Cash (SJEFEN!) Woody Guthrie Kentucky Headhunters Blue Rodeo Hal Ketchum ...og en haug andre jeg ikke kommer på i farten.
Gjest Gjest_Lise_* Skrevet 15. desember 2008 #15 Skrevet 15. desember 2008 I USA har det jo også kommet endel ny country musikk i det siste. Sjekk ut kellie pickler og taylor swift:)
Cata Skrevet 15. desember 2008 #16 Skrevet 15. desember 2008 Cronos, du rappa jo omtrent alle de som jeg skulle nevne jo . Men, OK, jeg kan komplettere litt . Johnny Cash - San Quentin Johnny Cash - A Boy Named Sue Johnny Cash - Sunday Morning Coming Down (ja, jeg vet den egentlig er Kris Kristofferson sin...) Johnny Cash - Ring of Fire Waylon Jennings - Amanda Waylon Jennings - Oklahoma Sunshine Waylon Jennings - I've Always Been Crazy Waylon Jennings - Just to Satisfy You Waylon Jennings - San Francisco Mabel Joy Waylon Jennings - Till I Gain Control Again Waylon Jennings - This Time Kris Kristofferson - To Beat the Devil Kris Kristofferson - Casey's Last Ride Kris Kristofferson - For the Good Times Kris Kristofferson - Help Me Make It Through the Night Kris Kristofferson - Why Me Willie Nelson - Red Headed Stranger Willie Nelson - Always on My Mind Willie Nelson - Pancho and Lefty Willie Nelson - Seven Spanish Angels Willie Nelson - On the Road Again Emmylou Harris - Even Cowgirls Get the Blues Johnny Horton - Sink the Bismarck Johnny Horton - The Battle of New Orleans Charley Pride - I'm Just Me Charley Pride - Kiss An Angel Good Morning Charley Pride - Is Anybody Goin' to San Antoine Charley Pride - Crystal Chandelier Tammy Wynette - D-I-V-O-R-C-E Tammy Wynette - Apartment #9 Tammy Wynette - My Elusive Dreams
Coronas Skrevet 20. desember 2008 #17 Skrevet 20. desember 2008 Syns Dolly Parton med 9 to 5 er utrolig bra. Samt Kenny Rogers med The gambler er superbra!
Skylines Skrevet 21. desember 2008 #19 Skrevet 21. desember 2008 Alan Jackson mede Drive, Remember when, Shes gone country og Good Time Garth Brooks- I've got friends in low places Og Johnny Cash
Gjest Erik Skrevet 23. januar 2009 #20 Skrevet 23. januar 2009 Synes denne versjonen av Rosegarden er fin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå