Gå til innhold

Når ungen blir vettskremt når mannen tuller med meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør man når mannen tuller med meg og ungen på 2 år skriker høyt: mamma, med en livredd stemme? Fordi ungen tror han skal gjøre meg noe? Ble ganske sjokkert, men skjønner det jo veldig godt at ungen reagerer sånn. 
skal sies at ungen har sett oss krangle 2 ganger, men vært i samme rom med mye kjefting før, fra hans side. Så jeg vet han har blitt veldig skremt av det. 

hva gjør man i en sånn situasjon? Ungen forstår jo ikke alt for mye heller av det vi sier. 

Anonymkode: 5502b...1d0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lar være å skremme ungen? Ganske unødvendig...

Anonymkode: a2a83...0b6

• Liker 30
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Lar være å skremme ungen? Ganske unødvendig...

Anonymkode: a2a83...0b6

Lettere sagt enn gjort når mannen får sinneutbrudd, og ikke tar hensyn til barnet.

helt enig. Ts

Skrevet

Jeg kan ikke tro at du spør hva du skal gjøre i "en sånn situasjon" Dere har skremt barnet med krangling, så da lar dere være det, samt at faren tull er med deg. Så innlysende enkelt. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Vis at du ler, la barnet bli med i leken. Feks at pappa og barnet sammen skal kile mamma. 

Anonymkode: 1e17b...d08

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hva man skal gjøre i en sånn situasjon? Det man skal gjøre er å ikke skape en slik situasjon i utgangspunktet.

Anonymkode: 65a8f...e51

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Lettere sagt enn gjort når mannen får sinneutbrudd, og ikke tar hensyn til barnet.

helt enig. Ts

Høres ikke ut som han tuller når han får sinnesutbrudd. Skjønner godt barnet blir skremt 💔

Anonymkode: 65a8f...e51

• Liker 21
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

helt enig. Ts

Så flytt fra faren, og håp at ungen ikke har tatt varig skade. Du vet han utsetter sønnen deres for vold? 

• Liker 16
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hva gjør man når mannen tuller med meg og ungen på 2 år skriker høyt: mamma, med en livredd stemme? Fordi ungen tror han skal gjøre meg noe? Ble ganske sjokkert, men skjønner det jo veldig godt at ungen reagerer sånn. 
skal sies at ungen har sett oss krangle 2 ganger, men vært i samme rom med mye kjefting før, fra hans side. Så jeg vet han har blitt veldig skremt av det. 

hva gjør man i en sånn situasjon? Ungen forstår jo ikke alt for mye heller av det vi sier. 

Mener du med dette at barnet har vært vitne til mye sinne/kjeft?

Du skriver først «tuller» og så at det er ofte sinneutbrudd.

Om ungen allerede har rukket å opparbeide frykt og angst er tiden overmoden for å flytte. På dagen. 

Endret av Fløff
  • Liker 14
Gjest parkeringsvakten
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

helt enig. Ts

Ja, ok. Hvilke svar forventer du, egentlig? Mannen får sinneutbrudd og traumatiserer barnet. Hva skal man gjøre her, mon tro. Nei, aner ikke. Bestille ballonger og se Den lille havfrue?

Skrevet

Hvis han får sinneutbrudd og tuller med det senere så er jo dette en jævla god oppskrift på å fucke opp barnet deres da. Altså herlilghet, blir litt oppgitt her.

Klarer han ikke å oppføre seg som et voksent mannfolk så er kanskje ikke et forhold med kjæreste og barn hans greie så da må det avsluttes for barnets skyld. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

helt enig. Ts

Da fjerner du enten mannen eller deg og barnet. Det er ganske enkelt. 

Anonymkode: 2d94f...a3e

• Liker 6
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Å diskutere og vise følelser rundt barnet er sunt. Såfremt man holder det sivilisert. Hyling og sinneutbrudd tas IKKE foran barnet. 

Det sier seg selv at det skaper en utrygg unge. 

Skrevet

Men bestem deg da, er det tulling eller er det et sinneubrudd - prøver du nå bare å glatte over en dårlig situasjon?

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

På hvilken måte tuller han da lurer jeg på?! Hadde han vitset og tøyset på en god måte, hadde du vel smilt og ledd og barnet hadde ikke misforstått situasjonen? En 2 åring forstår ikke alt som blir sagt, men de er mestere på kroppsspråk. At mannen din har et kroppsspråk når han tøyser,  som forveksles med sinne/uro..er jo en tankevekker i seg selv..

Anonymkode: f27b3...5fc

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

På hvilken måte tuller han da lurer jeg på?! Hadde han vitset og tøyset på en god måte, hadde du vel smilt og ledd og barnet hadde ikke misforstått situasjonen? En 2 åring forstår ikke alt som blir sagt, men de er mestere på kroppsspråk. At mannen din har et kroppsspråk når han tøyser,  som forveksles med sinne/uro..er jo en tankevekker i seg selv..

Anonymkode: f27b3...5fc

Han går eks bort til meg feks bakfra og skal kile meg eller ja, vet ikke helt. Nei, jeg pleier ikke smile og le pga det er ikke morsomt. Så pleier på en måte og vri meg unna for som oftest så er det plagsomt når jeg holder på med noe. Men det kan være bare en klem også, så kommer ungen å skal dytte han vekk fra meg. 
jeg har ikke hatt det så bra pga han. 

Ja det er jo det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han går eks bort til meg feks bakfra og skal kile meg eller ja, vet ikke helt. Nei, jeg pleier ikke smile og le pga det er ikke morsomt. Så pleier på en måte og vri meg unna for som oftest så er det plagsomt når jeg holder på med noe. Men det kan være bare en klem også, så kommer ungen å skal dytte han vekk fra meg. 
jeg har ikke hatt det så bra pga han. 

Ja det er jo det. 

Hvorfor gjør du det ikke slutt med han?

Anonymkode: b9339...9c9

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Tuller og å bli kjeftet på går ikke sammen.

Slik du beskriver det, virker det som om det er en del psykisk vold i forholdet. Barnet har det absolutt ikke bra å være vitne til det.

Din mann tuller ikke med deg når 2-åringen er livredd. Du og mannen din påfører barnet skader for livet.

Jeg synes både du og din mann skal melde dere på sinnemestringskurs og i mellomtiden flytte krangelen til steder og tider ungen ikke er i nærheten og kan se eller høre dere.

2-åringen har mye språk, så ikke undervurder hva ungen forstår. Kanskje ikke alle nyanser i det dere skriker til hverandre, men nok.

Er det slik at det er bare mannen din som kjefter på deg og du står musestille, så er det egentlig best å redde ungen og deg selv fra ham.

Du er svært inkonsekvent i beskrivelsen og forklaringen, TS. Det er som om du forsvarer mannen din for ting han gjør du vet ikke er bra.

Familievernkontoret straks.

• Liker 6
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Jeg forstår det sånn at hans måte å "tulle på" er å feks kile TS(noe som er JÆVLIG om en ikke takler å bli kilt. Jeg har nulltoleranse for at mannen kiler meg. Jeg HATER det. Selvsagt respekterer han det) 

Så en mix av at han bruker psykisk vold, overskrider TS sine grenser og viser null respekt for henne viser jo at dette forholdet er destruktivt og at ungen vil kunne få store traumer. 

Kom deg til helvete bort fra han for ungen sin skyld. OG din⚠️

AnonymBruker
Skrevet

Slik reagerte mitt barn som er alvorlig traumatisert fra før adopsjonen til Norge.

Er barnet ditt alene med far? Er han slik da og? "Tøyser", på en invaderende, slitsom og lite hensynsfull måte? Liker barnet far, eller er barnet generelt skeptisk til far?

Anonymkode: 52739...050

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...