Gå til innhold

Dama nekter å ha hushjelp - mener det er hun som må rydde allikevel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir så frustrert over dama. Hun er plutselig blitt helt opphengt i husarbeid. Jeg har kommet med masse alternativer, men det er noe galt med alt. Jeg har nå funnet et firma, men dama mente at da måtte hun rydde før de kom.

Bruker noen damer husarbeid for å herse med mennene sine?

Videoannonse
Annonse
Gjest parkeringsvakten
Skrevet

OCD eller angst. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør aldri noe for å herse med mannen min. Det hadde blitt et kjipt forhold.

Ja, det må være ryddig når vaskehjelp kommer. Du kan vel ta ryddejobben da om det er så viktig for deg å ha vaskehjelp?

Anonymkode: 0c861...eb0

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Er faktisk så stressende med vaskehjelp.. i alle fall om man har barn. Jeg brukte hele dagen før til å rydde hele huset for så å måtte stå opp og få ungene ut av huset før de rotet til alt igjen.. de er ikke så mye jobb å vaske når alt er ryddet så det var ikke verdt det. 

Anonymkode: c49d9...906

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Skaff dere en søt vaskehjelp, det synes jeg er perfekt å se på.

Passer bra det i disse hjemmekontor tider.

Anonymkode: f625c...091

AnonymBruker
Skrevet

Ja, man må rydde før vaskehjelpen kommer for de rydder vanligvis ikke (med mindre har en spesiell avtale om det) Er det ikke ryddig så vasker de kun rundt rotet, og da er man like langt. 

Anonymkode: 5cb8d...95d

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skaff dere en søt vaskehjelp, det synes jeg er perfekt å se på.

Passer bra det i disse hjemmekontor tider.

Vi skal bruke et firma. Hvorfor i all verden nevner du "søt vaskehjelp". Håper du får en søt hjernekirurg hvis du skulle trenge å skru fast noen skruer i hodet

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
Alpelue skrev (Akkurat nå):

Vi skal bruke et firma. Hvorfor i all verden nevner du "søt vaskehjelp". Håper du får en søt hjernekirurg hvis du skulle trenge å skru fast noen skruer i hodet

Bedre med en blond "sak" eller en halvgammel ugle.  En kan velge fra et firma også.

Gjest parkeringsvakten
Skrevet (endret)
7 minutter siden, Alpelue said:

Vi skal bruke et firma

Hvorfor forsøker du ikke forstå hvorfor hun mener det hun gjør?

Endret av parkeringsvakten
Skrevet (endret)
Alpelue skrev (31 minutter siden):

Jeg blir så frustrert over dama. Hun er plutselig blitt helt opphengt i husarbeid. Jeg har kommet med masse alternativer, men det er noe galt med alt. Jeg har nå funnet et firma, men dama mente at da måtte hun rydde før de kom.

Har du forsøkt å foreslå at dere deler på husarbeidet? 😉

Endret av PM75
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ja, man rydder litt unna men det hjelper jo likevel. Vaskehjelpen vi har vasker og bretter klær, skifter og rer på senger, tar inn og ut av oppvaskmaskin, støvsuger, tørker støv og vasker gulv. 

Jeg har personlig ingen problemer med ryddingen, det er støvsuging og gulvvask og slikt jeg synes er skikkelig pes.

Du kan eventuelt avtale at vaskehjelpen rydder også, men h*n vil vel bruke ekstra tid, og de første gangene vil ting ligge på litt uvante steder.

Anonymkode: a0ef8...161

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Er faktisk så stressende med vaskehjelp.. i alle fall om man har barn. Jeg brukte hele dagen før til å rydde hele huset for så å måtte stå opp og få ungene ut av huset før de rotet til alt igjen.. de er ikke så mye jobb å vaske når alt er ryddet så det var ikke verdt det. 

Anonymkode: c49d9...906

Det er mange som tror at vaskehjelp=ryddehjelp. Jeg jobbet som vaskehjelp (privat med skolen) når jeg var ung voksen og vasket bl.a hos min onkel. Hans nabo fikk nyssen av det og jeg begynte å jobbe hos henne også. Og det var SÅ rotete, det var helt vilt! Jeg måtte bruke så mye tid på å rydde opp etter de at jeg brukte minst 4 timer på samme areale jeg brukte 2 timer på hos onkelen min. Det virket som de trodde at leiligheten ble forvandlet til hotell i det de ansatte meg! 

Anonymkode: 950ee...372

• Liker 3
Gjest DEN NAKNE GARTNER
Skrevet
Alpelue skrev (1 time siden):

Da har du løst det da. Fortell dama at du har bestilt et firma som kommer om en uke. Så rydder dama og du kan si at du avbestilte siden det var så pent like vel. 

AnonymBruker
Skrevet

Så hun vil ikke ha vaskehjelp fordi hun sier hun må rydde uansett?  Det er en forskjell i å rydde og VASKE.   Hvem vasker da?  

Anonymkode: 8c8ad...455

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det er mange som tror at vaskehjelp=ryddehjelp. Jeg jobbet som vaskehjelp (privat med skolen) når jeg var ung voksen og vasket bl.a hos min onkel. Hans nabo fikk nyssen av det og jeg begynte å jobbe hos henne også. Og det var SÅ rotete, det var helt vilt! Jeg måtte bruke så mye tid på å rydde opp etter de at jeg brukte minst 4 timer på samme areale jeg brukte 2 timer på hos onkelen min. Det virket som de trodde at leiligheten ble forvandlet til hotell i det de ansatte meg! 

Dette handler om hva du kjøper.  Man er nødt til å avklare forventningene for jobben, men derifra er det en jobb, som man får betalt for. 

Jeg hadde hushjelp i England og det var fucking fantastisk. Det var som å komme på hotell hver gang.  Det var til og med ganger jeg måtte hjem mellom skift og hun jobbet rundt meg. «Ta kjøkken og stue, jeg trenger badet og soverommet» og etterpå byttet vi.

Jeg er kansje ikke den mest rotete fyren, men fy f så jeg fikk høre det når jeg tok uvanene derfra hjem :-), så jeg fikk valuta for pengene…

• Liker 2
Skrevet
Alpelue skrev (1 time siden):

Så godt sagt😄

AnonymBruker
Skrevet
Alpelue skrev (2 timer siden):

Ikke alle ønsker ha fremmede vandrende inne. Skjønner henne godt. Dere klarer uten tvil dele på husarbeidet selv. 

Anonymkode: e6135...4b8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du får vaske litt du da. 

Anonymkode: 7aa71...374

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Druid skrev (4 timer siden):

Dette handler om hva du kjøper.  Man er nødt til å avklare forventningene for jobben, men derifra er det en jobb, som man får betalt for. 

Jeg hadde hushjelp i England og det var fucking fantastisk. Det var som å komme på hotell hver gang.  Det var til og med ganger jeg måtte hjem mellom skift og hun jobbet rundt meg. «Ta kjøkken og stue, jeg trenger badet og soverommet» og etterpå byttet vi.

Jeg er kansje ikke den mest rotete fyren, men fy f så jeg fikk høre det når jeg tok uvanene derfra hjem :-), så jeg fikk valuta for pengene…

Det var snakk om vasking, noe jeg tolket som vasking, men de tydeligvis mente omfattet alt fra å rydde opp etter (den usedvanlig rotete) frokosten til å rydde private eiendeler på plass. Det var alltid bombet hos de. Jeg har selv hatt hushjelp senere, jeg forventet ikke at de skulle rydde opp i tingene mine. 

Skrevet

Jeg er en introvert og privat person, hadde mannen bedt om vaskehjelp hadde jeg implodert bare ved tanken. Jeg kunne aldri hatt et fremmed menneske i huset mitt på den måten. «Heldigvis» er jeg også veldig ryddig og energisk så alt av husarbeid tar jeg helt fint selv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...