Gå til innhold

Dårlig wifi-tilgang, trenger tips!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i en sokkel, hvor det meste er over bakken. Eller alt er over bakken, men deler av yttergang og dør er "omgitt" av berg. 

Jeg kjøpte en ringeklokke med kamera som fungerer over alt, men ikke i gangen, og ikke på utsiden, den får ikke kontakt med WiFi da. 

Det er ikke branndør heller. 

Jeg har en ekstra reciever (?), men er det det jeg trenger? Trenger i såfall en lengre nettverkskabel, men det er kjapt å ordne. 

Anonymkode: 103dc...d51

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du trenger en wifi repeater, som kan omtales som en forsterker. De billigste setter opp et nytt wifi-nett, som en forlengelse av det du har nå. Enkelt å sette opp, enkelt å bruke.

Den jeg linker til under er noe av det billigste du kan få, og vil sannsynlig fungere helt greit for en ringeklokke med kamera. Har selv brukt den, og oppsettet av den er veldig rett frem.

Den plasseres i en kontakt hvor det er god/grei dekning, men likevel et stykke nærmere hvor ringeklokken skal være enn hvor ruteren står.

https://www.komplett.no/product/775081/datautstyr/nettverk/range-extender/tp-link-tl-wa850re-range-extender

Anonymkode: 714c4...d11

AnonymBruker
Skrevet

Ertende var ordet, ikke reciever! Det er en slik jeg har 😄

okei, da skal jeg prøve den! Tusen takk! 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Du trenger en wifi repeater, som kan omtales som en forsterker. De billigste setter opp et nytt wifi-nett, som en forlengelse av det du har nå. Enkelt å sette opp, enkelt å bruke.

Den jeg linker til under er noe av det billigste du kan få, og vil sannsynlig fungere helt greit for en ringeklokke med kamera. Har selv brukt den, og oppsettet av den er veldig rett frem.

Den plasseres i en kontakt hvor det er god/grei dekning, men likevel et stykke nærmere hvor ringeklokken skal være enn hvor ruteren står.

https://www.komplett.no/product/775081/datautstyr/nettverk/range-extender/tp-link-tl-wa850re-range-extender

For å være veldig presis, denne tar de eksisterende wifi-signalene, og enkelt sagt sender de ut på nytt. Dermed slipper du noe mer kabler enn hva du allerede har.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ertende var ordet, ikke reciever! Det er en slik jeg har 😄

okei, da skal jeg prøve den! Tusen takk! 

Har en liten følelse av at "ertende" heller ikke var ordet 😂

Bare hyggelig!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har en liten følelse av at "ertende" heller ikke var ordet 😂

Bare hyggelig!

Herregud😅😝

Ordboka mi skrev først retriever også, det så jeg! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Herregud😅😝

Ordboka mi skrev først retriever også, det så jeg! 

Et godt eksempel på at man ikke skal bruke ordbok, autokorrektur og alt det tullet der. Det er bare fordummende.

Anonymkode: fa433...f1e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Et godt eksempel på at man ikke skal bruke ordbok, autokorrektur og alt det tullet der. Det er bare fordummende.

Anonymkode: fa433...f1e

Jeg har ikke ordboka på, men forslag til ord. Noen ganger endrer den ord fordi den tror jeg har skrevet feil. Men får ikke bort den linja med foreslåtte ord. 

Skrevet

Rimelig sikker på at du kommer langt med kabel. Isåfall Kat5 (Du får kjøpt kabler med plugg i hver ende) 

En repeater er ikke sikkert vil hjelpe. Om det er stein/vann/sikringsskap som er hindringen.  Kabel er alltid 100% effektivt. 

Jeg vet at noen repeatere går via strøm og andre bare henter og forsterker signalet fra Opprinnelig router. 

Men om du leier osv. Ville jeg hørt med Huseier om hva du får lov til å henge opp. Med tanke på kabel

Jensen har mye bra utstyr. Lykke til

AnonymBruker
Skrevet
NonJuan skrev (14 minutter siden):

Rimelig sikker på at du kommer langt med kabel. Isåfall Kat5 (Du får kjøpt kabler med plugg i hver ende) 

En repeater er ikke sikkert vil hjelpe. Om det er stein/vann/sikringsskap som er hindringen.  Kabel er alltid 100% effektivt. 

Jeg vet at noen repeatere går via strøm og andre bare henter og forsterker signalet fra Opprinnelig router. 

Men om du leier osv. Ville jeg hørt med Huseier om hva du får lov til å henge opp. Med tanke på kabel

Jeg har mulighet til å koble opp en extender (er det det samme som en repeater?) i gangen, det er stikkontakt der, og kan sette den på ei hylle. 

Jeg får også lov å Borre hull i veggen for å strekke ei ledning om det er behov for det. Huseier vet hvorfor jeg trenger kamera og har sagt jeg må gjøre det jeg trenger. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har mulighet til å koble opp en extender (er det det samme som en repeater?) i gangen, det er stikkontakt der, og kan sette den på ei hylle. 

Jeg får også lov å Borre hull i veggen for å strekke ei ledning om det er behov for det. Huseier vet hvorfor jeg trenger kamera og har sagt jeg må gjøre det jeg trenger. 

Så bra :)  Ja extender er samme som repeater.  (Kjært barn har mange navn) Men det er bare å forsøke. Ta vare på kvitteringer osv. Og pakk opp det du bruker pent, slik at du kan returnere om det ikke virker slik du vil. 

Tok meg friheten og søkte på nett...  "AVM FRITZ!Repeater 1200"  Har jeg ikke hørt om men den kommer best ut

Ville styrt unna D-Link       Asus har noe bra...   :)

AnonymBruker
Skrevet
NonJuan skrev (5 minutter siden):

Så bra :)  Ja extender er samme som repeater.  (Kjært barn har mange navn) Men det er bare å forsøke. Ta vare på kvitteringer osv. Og pakk opp det du bruker pent, slik at du kan returnere om det ikke virker slik du vil. 

Tok meg friheten og søkte på nett...  "AVM FRITZ!Repeater 1200"  Har jeg ikke hørt om men den kommer best ut

Ville styrt unna D-Link       Asus har noe bra...   :)

Takk for svar! Veldig hjelpsomt! 

Jeg har denne, eller mulig en eldre versjon, kjøpt i 2018.

https://www.kjell.com/no/produkter/nettverk/tradlost-nettverk/aksesspunkter/tp-link-re305-wifi-repeater-ac1200-p61644

AnonymBruker
Skrevet
NonJuan skrev (29 minutter siden):

En nettverkskabel cat5 har begrenset hastighetsoverføring. TS må kjøpe minst cat6.

Anonymkode: d88b7...6fd

Skrevet

En nettverkskabel cat5 har begrenset hastighetsoverføring. TS må kjøpe minst cat6.

Men da snakker vi over 20 meter  😆 

AnonymBruker
Skrevet

😐 Jeg skjønner ikke hva noe av dette betyr.

NonJuan skrev (Akkurat nå):

Men da snakker vi over 20 meter  😆 

Men den må legges langs vegg, samt gjennom to lettvegger. 

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, NonJuan said:

Tull og tøys, det er vesentlig mer sannsynlig at en repeater vil hjelpe enn omvendt.

Kabel fungerer, selvsagt, men TS nevner kabel i HI.

Jensen har noe av det dårligste nettverksutstyret som er på markedet, for øvrig.

Hilsen CCNP, bachelor i cybersikkerhet, 25 års erfaring mm. (sorry for å dra det kortet, menneh, dette er tull).

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Cat7 med gg45!

AnonymBruker
Skrevet

Tull og tøys, det er vesentlig mer sannsynlig at en repeater vil hjelpe enn omvendt.

Kabel fungerer, selvsagt, men TS nevner kabel i HI.

Jensen har noe av det dårligste nettverksutstyret som er på markedet, for øvrig.

Hilsen CCNP, bachelor i cybersikkerhet, 25 års erfaring mm. (sorry for å dra det kortet, menneh, dette er tull).

Såå...prøve med extenderen jeg har da? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

😐 Jeg skjønner ikke hva noe av dette betyr.

Men den må legges langs vegg, samt gjennom to lettvegger. 

Jeg har lagt 1000 vis av meter med Kat 5.  Jeg har aldri opplevd noe problem med kat 5.     

Men er jo ikke noe stress uansett...  du kan fint bruke kat 6 også. 

Og siden du skal overføre bildesignal... er nok kat 6 bedre på en lengre avstand.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...