Gå til innhold

skal i bryllup til helgen og vet ikke hvordan jeg skal gi gaven...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er første gang jeg skal i ett bryllup her i Norge. Har bare vært i bryllup i utlandet. Det er en venninne som skal gifte seg. Brudeparet ønsker seg penger. 

Spørsmålet er. Hvor mye penger skal jeg gi. og hvordan skal jeg gi det? tenkte å kjøpe ett fint kort og putte pengene i konvolutt. Men kan man bare gi kort og penger i konvolutt eller bør jeg kjøpe en flakse vin eller noe og ha det i en fin vinpose og så konvolutten oppi. 

Sorry hvis det er teit spørsmål. Men har ikke lyst til å gjøre noe "feil" 😂

Anonymkode: 2ec72...9ee

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gaven legger du på gavebordet :)

Anonymkode: 305b1...437

AnonymBruker
Skrevet

Og du skal gi etter din lommebok. 

Anonymkode: 305b1...437

AnonymBruker
Skrevet

Kort med pengelomme dersom du skal gi kontanter. Man kan også bare skrive at gaven er overført til konto. 

Anonymkode: 51f11...a6c

• Liker 2
Skrevet

Om du vil kjøpe en flaske vin, så gjør du det. 

Du kan godt bare legge en konvolutt med penger på gavebordet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bryllupsgaver skal vel pælmes som en amerikansk fotball på god avstand for å gjøre inntrykk. Jeg får i hvert fall mye oppmerksomhet når jeg overleverer gaver slik.

Anonymkode: 22bf6...897

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Nåleputa skrev (Akkurat nå):

Om du vil kjøpe en flaske vin, så gjør du det. 

Du kan godt bare legge en konvolutt med penger på gavebordet. 

takk for svar.  Da tror jeg at jeg gjør det. Legger konvolutt med kort og penger på gavebordet 🙂

Anonymkode: 2ec72...9ee

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hvilket beløp du tenker, men om du gir ca 500kr (eller mindre) så er det mer enn nok. Da ville jeg gitt hele beløpet. Men om du feks gir til 1000kr, så kan du jo gi 800kr og en litt bedre musserende til 200kr. 

Ellers holder det lenge med et kort. Ville limt igjen konvolutt og festet pengene med binders. Ellers flyr de fort ut.

Anonymkode: f0f98...f77

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er årevis siden jeg har sett kontanter i bryllup eller konfirmasjon, med unntak av fra folk på 70+. 

Du kjøper og skriver et hyggelig kort, som sier at beløpet er på konto i dag, og noen ord om at de skal kose seg med dem. Vipps, eller overfør. 

Når du kommer til lokalet er det alltid noen som tar i mot gaver og lager et gavebord, du gir det til dem. Eller legger rett på gavebord om det ikke er organisert på den måten. 

Anonymkode: f26ac...5a7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...