Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gravid i uke 31 og har planlagt keisersnitt i september. På søndag hadde jeg noe diaré, og da jeg skulle å tisse senere (så troooor jeg at jeg bæsjet Litt òg 😅), så lå det plutselig en stor lang strimmel med slim i doen med noe brunt/rødt/oransje i. Jeg ga slimpropp en liten tanke da, men tenkte kanskje det var diaré. Men syntes det var rart når det bare var slimklump og tiss, ikke noe mer nede i doen. Det samme skjedde i dag. Men da var det mer en stor klump med noe brunt i. Så da tok jeg på meg bind, og neste gang jeg tisset da var det en klump med slim i bindet. Og av erfaring var det slimpropp. Så da har vel det andre vært det og. Og vil tro det var hele, for var veldig mye slim. 

Jeg ringte føden for å høre, men de sa det ikke var noe grunn til bekymring og jeg skulle heller si ifra om jeg fikk rier. Men min jordmor på helsestasjon har sagt, og jeg har lest, at om slimproppen går - er det sjeldent mer enn to uker til fødsel. Og det vil jeg jo ikke 🥴

Stoler selvfølgelig på jordmor på føden, men vil gjerne høre andres erfaringer og. Noen som har opplevd at slimproppen har gått så tidlig, men hadde enda lenge igjen til fødsel? 

Anonymkode: 10602...e3e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager avsporingen og beklager at jeg ikke svarer deg på spm ditt, men jeg MÅ bare legge igjen en vits jeg kom til å tenke på da jeg leste overskriften. 

Sykepleieren: Har slimproppen gått? 
Hun: Nei, han er bare nede og kjøper kaffe

😂

AnonymBruker
Skrevet

Har lest andre tråder her hvor man har mistet slimproppen tidlig i svangerskapet. Men kroppen kan fint danne ny slimpropp igjen, så det kan godt være den gjør det, men vær obs på symptomer på rier slik at du kommer deg tidlig inn for å eventuelt stoppe premature rier og få lungemodningssprøyte.

Anonymkode: 4e9a9...1cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...