Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som ammer, har dere tatt eller planlegger å ta vaksinen? Veldig usikker på om jeg skal ta den. Bor på et lite sted med så å si ingen snitte. Redd for eventuelle bivirkninger ved å ta vaksinen.

Anonymkode: 78ba6...e96

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har tatt. Ammer en ettåring.

Mer redd for long covid enn vaksinebivirkninger.

Merket ingenting av vaksinen, var knapt nok øm i armen.

Anonymkode: 2dcdd...181

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du kan bli litt øm i armen i en dag eller to, så om du har en tung unge kan det være lurt å ikke ta vaksinen i den armen du bærer barnet med.

Anonymkode: 59b33...507

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tør ikke å ta den mens jeg ammer, i tilfelle. Jeg bor et sted med lite smitte og er veldig forsiktig. 

Anonymkode: d3dc4...c91

AnonymBruker
Skrevet

Tik den da baby var en måned gammel. Fikk en øm arm noen dager, men det gikk fint. Det er ikke frarådet å ta den når man ammer. 

Anonymkode: 4356c...fbd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tok den også. Skjønner ikke hva folk tror kan være skummelt med det? I beste fall får baby litt antistoffer gjennom morsmelken. 

Anonymkode: e6aca...90d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Tok den også. Skjønner ikke hva folk tror kan være skummelt med det? I beste fall får baby litt antistoffer gjennom morsmelken. 

Anonymkode: e6aca...90d

Det er vel det at man ikke vet om mulige langtidsvirkninger den kan ha på barnet.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er vel det at man ikke vet om mulige langtidsvirkninger den kan ha på barnet.

Nå må vi snart slutte å snakke om vaksina som ei slags giftsprøyte som kan gi evige plager. Tenker du det om andre vaksiner også?

Anonymkode: 0f253...1b8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nå må vi snart slutte å snakke om vaksina som ei slags giftsprøyte som kan gi evige plager. Tenker du det om andre vaksiner også?

Anonymkode: 0f253...1b8

Nei, har tatt alle de andre vaksiner, men de er langt mer utprøvd enn koronavaksine.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke tatt den nå når jeg Ammer. Kommer til å ta den når jeg er ferdig 😊

Anonymkode: 84141...0ae

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, er du gal! Det er min undercover unnskylding for å ikke ta vaksinen enda, men for noen er ikke det engang god nok grunn til å la være. Jeg bruker ikke engang hemoroidesalve mens jeg ammer pga fare for bivirkninger. Fatter ikke at andre tør.

Anonymkode: d05a2...0b5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har selvfølgelig gjort mitt og tatt den 🙂

Anonymkode: ea352...890

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gravid nå, men tenker å ta vaksinen ikke lenge etter at jeg har født. Bekymrer meg ikke noe særlig over å amme etter vaksine, men å ta den som gravid derimot er jeg mer skeptisk til. Derfor venter jeg til etter fødsel 😊

Anonymkode: dbe64...20a

AnonymBruker
Skrevet

Bor på et lite sted med kun noen få smittetilfeller. Har tatt første dose.

Baby 4mnd var litt grinete påfølgende dag, men tror nok det var helt uavhengig av vaksinen. 

Var litt usikker, men etter å ha lest forskning og hvordan den virker så er det kun konkludert med fordeler for barnet ved antistoffdannelse - veldig positivt ved eventuell smitte. 

Anonymkode: 46392...c7c

Skrevet (endret)

Ja, det har jeg selvfølgelig gjort. Så lenge jeg ammer er det umulig å holde avstand til henne dersom jeg skulle blitt smittet, og jeg er mye mer redd for å smitte henne med korona enn jeg er for å bli vaksinert mens jeg ammer.

Endret av Sariou
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, er du gal! Det er min undercover unnskylding for å ikke ta vaksinen enda, men for noen er ikke det engang god nok grunn til å la være. Jeg bruker ikke engang hemoroidesalve mens jeg ammer pga fare for bivirkninger. Fatter ikke at andre tør.

Anonymkode: d05a2...0b5

Opplever det samme.. Jeg fullammer og opplever at jeg blir stemplet som "antivaxer" osv. Når jeg sier jeg avventer vaksinen til jeg er ferdig å amme.. Faktisk så er det sånn at jeg nesten ikke vil innrømme at jeg ikke har tatt den,  siden man blir dømt med en gang. Det er ikke så lenge siden FHI endret rådene sine vedr amming og vaksinen, og i Danmark tar ikke gravide vaksinen. 

Jeg respekterer de som ammer og velger motsatt,  skjønner ikke at ikke jeg kan bli respektert tilbake. 

AnonymBruker
Skrevet

Er litt frem og tilbake, men så har jeg angstlidelser og da, så er vant med å bekymre meg for alt. Men, har time som jeg har takket ja til, til vaksinering i morgen. Fullammer baby på 4mnd. Har vel funnet ut at det er bedre å bli vaksinert og at mini kanskje blir litt beskyttet han og. Og sånn i det hele tatt er jeg mer bekymret over langtidsvirkningen etter korona enn vaksina. Pluss, trøster meg med at grunnen til at korona vaksinen ble ferdig så fort var fordi det ble lagt enorme mengder penger og tid i det.

Andre i termingruppa jeg er med i har tatt den mens de fullammer og merket ingenting på barna og så langt ser det ut som at alt har gått helt fint. 

Anonymkode: 8b57b...8f7

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...