AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #1 Skrevet 3. august 2021 Har en baby på 5 mnd. Vi sjekker at hun har det bra og puster ca hvert 15min når hun sover både på dagtid og kvelden før vi legger oss. Er det normalt, eller er dere mer eller mindre avslappet? Anonymkode: 67b99...bf8
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #2 Skrevet 3. august 2021 Oi. Du sjekker at hun puster (??) hvert 15 minutt? Det er jo normalt at en baby puster. Har babyen deres en eller annen lidelse, siden du sjekker så ofte? Vi har døren til rommet åpen, og sjekker innom en gang før vi legger oss. Anonymkode: 2c82c...264 4
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #3 Skrevet 3. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Oi. Du sjekker at hun puster (??) hvert 15 minutt? Det er jo normalt at en baby puster. Har babyen deres en eller annen lidelse, siden du sjekker så ofte? Vi har døren til rommet åpen, og sjekker innom en gang før vi legger oss. Anonymkode: 2c82c...264 Ingen lidelser nei 😂 bare to foreldre som er livredde for krybbedød. Men har vel følt litt på at vi er litt vel hysteriske…. Ts Anonymkode: 67b99...bf8 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #4 Skrevet 3. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ingen lidelser nei 😂 bare to foreldre som er livredde for krybbedød. Men har vel følt litt på at vi er litt vel hysteriske…. Ts Anonymkode: 67b99...bf8 Det nytter jo ikke å sjekke hvert 15. minutt. Hva om babyen slutter å puste ett minutt etter at dere sjekket sist? Da er det jo uansett for sent når dere sjekker 14 minutter etterpå? Man kan ikke sikre seg mot krybbedød, med mindre man har pustestoppalarm e.l. Anonymkode: f9db3...f61 6
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #5 Skrevet 3. august 2021 Har ikke barn selv. Men hvert 15min høres hysterisk ut med mindre deeørexer redde fordi dere har opplevd krybbedød før. Om barnet sover 1t, hadde jeg kanskje sjekket en gang, fejs etter ca 30min. Men også for å sjekke feks om barnet er varm/kald. På natten ammes vel babyen og da sjekker man jo/vekker baby om den ikke er våken. Og på lang trilletur, kan man vel løfte opp teppet og se et par ganger. Men vil jo være utrolig slitsomt å lite avslappende å sjekke omtrent hele tiden. Anonymkode: 3ca4e...29a 1
Cer3s Skrevet 3. august 2021 #6 Skrevet 3. august 2021 Jeg sjekker ofte. Føler du deg mer beroliget så er det bare å fortsette som du gjør 😊 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #7 Skrevet 3. august 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det nytter jo ikke å sjekke hvert 15. minutt. Hva om babyen slutter å puste ett minutt etter at dere sjekket sist? Da er det jo uansett for sent når dere sjekker 14 minutter etterpå? Man kan ikke sikre seg mot krybbedød, med mindre man har pustestoppalarm e.l. Anonymkode: f9db3...f61 Det kan selvsagt skje, men HVIS babyen slutter å puste 1 min før jeg sjekker da, så kan den evnt reddes tenker jeg. Så har følt det er trygt å sjekke hyppig. Anonymkode: 67b99...bf8 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #8 Skrevet 3. august 2021 https://www.babyshop.no/smart-sock-3-babycall/p/365394?country_override=NO&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=p-shopping-no-css-low-new&gclid=EAIaIQobChMIzY6-kvyU8gIVCgOLCh1XpAEJEAQYASABEgLwZfD_BwE Kjøp denne her om dere uroer dere voldsomt og sjekker hele tiden. Jeg har ikke prøvd den selv, men har aldri heller sjekket baby så ofte så jeg har ikke hatt behov for det. Anonymkode: ede99...2d2 3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #9 Skrevet 3. august 2021 Sjekket kun om baby f.eks sov uvanlig lenge, eller om jeg hørte lyder på babycallen uten at hun våknet. Anonymkode: 20354...5c7 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #10 Skrevet 3. august 2021 Min sov bare en time i strekk på den tiden, og jeg sjekket han kun hvis jeg trengte det. Vanligvis sjekket jeg ikke på den timen, men hvis han sov uvanlig lenge, hvis jeg hørte lyder, eller hvis jeg leste artikler om krybbedød måtte jeg sjekke 😛 Anonymkode: fd2c2...112 2
Enterprises Skrevet 3. august 2021 #11 Skrevet 3. august 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Har en baby på 5 mnd. Vi sjekker at hun har det bra og puster ca hvert 15min når hun sover både på dagtid og kvelden før vi legger oss. Er det normalt, eller er dere mer eller mindre avslappet? Anonymkode: 67b99...bf8 Det var da voldsomt. Sjekker at de ikke er varme/kalde før jeg legger meg. Ellers register jeg bare hvis babycallen lager lyd 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #12 Skrevet 3. august 2021 Sjekker et par ganger i løpet av kvelden, ingenting på dagtid med mindre hun slår til med lengre dupper enn 30 minutter. Så en gang til før jeg legger meg, og skulle jeg våkne fordi jeg må på do i løpet av natta, går jeg ofte innom rommet hennes på vei tilbake til senga. Anonymkode: d58c4...d2d
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #13 Skrevet 3. august 2021 Vi hadde babysense pustealarm under madrassen til baby. Prematurfødt med masse apneer de første månedene. Anonymkode: a07d0...c83
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #14 Skrevet 3. august 2021 Jeg sjekker mye, det gir meg trygghet. Anonymkode: cfb50...a00
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #15 Skrevet 3. august 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Sjekket kun om baby f.eks sov uvanlig lenge, eller om jeg hørte lyder på babycallen uten at hun våknet. Anonymkode: 20354...5c7 Samme her. Og det har hendt at jeg har gått for å se på den sovende babyen fordi jeg syntes det er så koselig/de er så fine, uten at det var for å sjekke noe. Anonymkode: 446aa...7d7
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #16 Skrevet 3. august 2021 Hadde babycall med kamera, slik at jeg kunne sjekke om han hadde fått dyna over ansiktet/brystet beveget seg. Nå bruker vi ikke kameraet lenger, men jeg går innom å sjekker om han puster i ny og ne, samt før jeg legger meg. Gubben bekymrer seg ikke i det hele tatt og sjekker aldri 😅 Anonymkode: 56385...07b
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #17 Skrevet 3. august 2021 Krybbedød er veeeeldig sjelden. De fleste tilfeller er tilknyttet rus/nikotin/utrygg samsoving. Dere må slutte med dette før dere sliter dere ut. Anonymkode: 8cb2c...d7c 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #18 Skrevet 3. august 2021 Har babyen I bedside og han legger seg kl 19. Han er våken hver 2,5 t til 3 t for mat. Har babycall og sjekker ikke noe oftere enn det. Min er 3 mnd. Kun hvis han sover unormalt lenge da Anonymkode: b750c...fc0
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #19 Skrevet 3. august 2021 Sjekker et par-tre ganger i løpet av kvelden kanskje. Har soverom i tilknytning til stua og ser innom når jeg går forbi. Har ikke babycall på til vanlig På dagtid sjekker jeg bare om han sover uvanlig lenge. Anonymkode: f0dd5...a93 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #20 Skrevet 3. august 2021 Sjekker noen ganger i løpet av kvelden fordi babyen sover i vår seng og har begynt å rulle. Anonymkode: da49f...38c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå