Gå til innhold

foreldre med betalingsanmerkning.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan de opprette konto til sin felles sønn i en sparebank 1, Dnb, lokalbanken osv? El får de avslag? 

Vurderer om jeg skal stille opp slik at barnebarnet mitt kan få seg et sparekonto og bankkort. 

Anonymkode: ad2e2...89f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om du vurderer å stille opp for barnebarnet, kan du jo høre med eventuell lokabank, eller din bank om du kan opprette en konto i barnebarnets navn, eller om du kan opprette i ditt navn, men få kort utstedt i barnebarnets navn. 

Bare av sikkerhet for barnet selv, slik at ikke foreldre eventuelt tømmer barnets konto.

Tidligere har tante opprettet konto i mine barns navn, hvor de har satt inn penger fast hver mnd, men hvor barnet ikke har hatt rett til å disponere konto før ved fylte 18 år. Tante ville rett og slett hjelpe til med billappen og satte inn 100 kroner fast. 

Selv har jeg opprettet en konto som står i både mitt og datters navn, men hvor hun har eget minibankkort til denne kontoen. 

Anonymkode: 322e3...552

AnonymBruker
Skrevet

Da vi skulle opprette konto i barnas navn måtte vi begge møte i banken og fylle ut flere skjemaer for at det skulle gå i orden. Jeg nekter å tro at en tante eller andre familiemedlemmer uten foreldreansvar kan opprette konto i barnets navn. 

Anonymkode: 7c41a...96d

Skrevet

Så lenge det er snakk om en vanlig brukskonto eller sparekonto skal det ikke være noe problem.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, ingen problem å opprette konto så lenge man har betalingsanmerkning 🙂

Anonymkode: 133ae...43b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...