AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #1 Skrevet 3. august 2021 Kan de opprette konto til sin felles sønn i en sparebank 1, Dnb, lokalbanken osv? El får de avslag? Vurderer om jeg skal stille opp slik at barnebarnet mitt kan få seg et sparekonto og bankkort. Anonymkode: ad2e2...89f
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #2 Skrevet 3. august 2021 Om du vurderer å stille opp for barnebarnet, kan du jo høre med eventuell lokabank, eller din bank om du kan opprette en konto i barnebarnets navn, eller om du kan opprette i ditt navn, men få kort utstedt i barnebarnets navn. Bare av sikkerhet for barnet selv, slik at ikke foreldre eventuelt tømmer barnets konto. Tidligere har tante opprettet konto i mine barns navn, hvor de har satt inn penger fast hver mnd, men hvor barnet ikke har hatt rett til å disponere konto før ved fylte 18 år. Tante ville rett og slett hjelpe til med billappen og satte inn 100 kroner fast. Selv har jeg opprettet en konto som står i både mitt og datters navn, men hvor hun har eget minibankkort til denne kontoen. Anonymkode: 322e3...552
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #3 Skrevet 3. august 2021 Da vi skulle opprette konto i barnas navn måtte vi begge møte i banken og fylle ut flere skjemaer for at det skulle gå i orden. Jeg nekter å tro at en tante eller andre familiemedlemmer uten foreldreansvar kan opprette konto i barnets navn. Anonymkode: 7c41a...96d
Rosi Skrevet 3. august 2021 #4 Skrevet 3. august 2021 Så lenge det er snakk om en vanlig brukskonto eller sparekonto skal det ikke være noe problem.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #5 Skrevet 3. august 2021 Ja, ingen problem å opprette konto så lenge man har betalingsanmerkning 🙂 Anonymkode: 133ae...43b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå