AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #1 Skrevet 3. august 2021 Baby på snart et år skal begynne i barnehage snart. Frem til hun var 7 mnd sov hun så og si natten gjennom. Men etter 7 mnd har det vært mer et unntak om hun har sovet godt om natten. På de verste nettene har hun en våkentid på 2-3 timer midt på natten der hun bare skal tulle og fjase. Lys våken. Ellers våkner hun minst 3 ganger hver natt. Av og til er det nok å bare gi henne smokken mens andre ganger sovner hun ikke før hun får komme opp i vår seng. Hun sover 2 ganger på dagen, alt fra 30 min til 2,5 time hver gang. Som regel rundt 3 timer sovetid totalt på en dag. Er spent på hvordan det skal gå i bhg om hun forsetter med disse våkenettene. Hun er stuptrøtt og første dupp er som regel 2 timer etter hun våknet. Våkner alt fra 04:30-07:00 om morgenen. Hva er deres erfaring med barnehage og søvn? Ble det bedre? Burde vi prøve å få henne på eget rom? Vi har tenkt at vi gidder ikke fordi vi da må stå inne på rommet hennes i timesvis hver natt😴 Anonymkode: 232ce...ff8
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #2 Skrevet 3. august 2021 Her ble søvnen først bra ved to år etter å ha flyttet på eget rom i juniorseng og ta bort støtte i form av holde hånd/kos og sitte på en stol som vi flyttet først litt bort fra sengen, så utenfor døren. Nå kan vi si natta og sette oss i stuen mens barnet sovner selv. Fortsatt en oppvåkning her og der, men sover igjennom støtt og stadig. Anonymkode: 40f4d...9ae
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #3 Skrevet 3. august 2021 Bhg gjorde ingen forskjell her Men min har aldri sovet godt, da. Vil bare forberede deg siden sykt mange sier «BARE VENT til barnehagestart!! Da sover ungen som en drøm etterpå». Min har gått vel 6 mnd i bhg nå, og det utgjør ingen forskjell på søvn. Anonymkode: e5993...f03
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #4 Skrevet 3. august 2021 Her ble søvnen midlertidig verre etter barnehagestart. Jeg hadde også hørt så mye om at barn sov så godt etter en lang dag i barnehagen. Det er kanskje sånn med den eldste som er 3 år nå, men ikke den første tiden. Det handlet nok om mange inntrykk og mye nytt å bearbeide, samt behov for nærhet til oss foreldre etter å ha vært borte fra oss. Og det ble bedre, og fortsatte gradvis å bli endra bedre på sikt. Anonymkode: c0731...791
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå