Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Baby på snart et år skal begynne i barnehage snart. Frem til hun var 7 mnd sov hun så og si natten gjennom. Men etter 7 mnd har det vært mer et unntak om hun har sovet godt om natten. På de verste nettene har hun en våkentid på 2-3 timer midt på natten der hun bare skal tulle og fjase. Lys våken. Ellers våkner hun minst 3 ganger hver natt. Av og til er det nok å bare gi henne smokken mens andre ganger sovner hun ikke før hun får komme opp i vår seng.

Hun sover 2 ganger på dagen, alt fra 30 min til 2,5 time hver gang. Som regel rundt 3 timer sovetid totalt på en dag.

Er spent på hvordan det skal gå i bhg om hun forsetter med disse våkenettene. Hun er stuptrøtt og første dupp er som regel 2 timer etter hun våknet. Våkner alt fra 04:30-07:00 om morgenen.

Hva er deres erfaring med barnehage og søvn? Ble det bedre? 

Burde vi prøve å få henne på eget rom? Vi har tenkt at vi gidder ikke fordi vi da må stå inne på rommet hennes i timesvis hver natt😴

Anonymkode: 232ce...ff8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her ble søvnen først bra ved to år etter å ha flyttet på eget rom i juniorseng og ta bort støtte i form av holde hånd/kos og sitte på en stol som vi flyttet først litt bort fra sengen, så utenfor døren. Nå kan vi si natta og sette oss i stuen mens barnet sovner selv. Fortsatt en oppvåkning her og der, men sover igjennom støtt og stadig.  

Anonymkode: 40f4d...9ae

AnonymBruker
Skrevet

Bhg gjorde ingen forskjell her :) Men min har aldri sovet godt, da. Vil bare forberede deg siden sykt mange sier «BARE VENT til barnehagestart!! Da sover ungen som en drøm etterpå». Min har gått vel 6 mnd i bhg nå, og det utgjør ingen forskjell på søvn.

Anonymkode: e5993...f03

AnonymBruker
Skrevet

Her ble søvnen midlertidig verre etter barnehagestart. Jeg hadde også hørt så mye om at barn sov så godt etter en lang dag i barnehagen. Det er kanskje sånn med den eldste som er 3 år nå, men ikke den første tiden. Det handlet nok om mange inntrykk og mye nytt å bearbeide, samt behov for nærhet til oss foreldre etter å ha vært borte fra oss. Og det ble bedre, og fortsatte gradvis å bli endra bedre på sikt. 

Anonymkode: c0731...791

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...