AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #1 Skrevet 3. august 2021 Hei, Har vanlig 8-16 jobb. har 37,5 timers uke, skjønner at dette blir 18,75 timer nå som jeg er 50% sykemeldt. Men hvordan jobber man? 3,75 timer til dagen - hvor mye er 0,75? Hvordan løses lunsj i dette (har ikke betalt lunsj)? si at jeg skal jobbe litt hver dag, begynner klokken 8, når «kan» jeg gå for dagen? Lunsj klokken 11, viktig å være sosial med kollegaer, så dette teller selvfølgelig ikke med i 3,75 bildet. eller jobbe noen dager fullt og ta noen fri. Hvordan fungerer fordelingen 18,75 timer / 5 dager?? Kan noen sette opp noen scenarioer til meg, blir ikke klok på de der 0,75... Takk! Anonymkode: 0f855...2d3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #2 Skrevet 3. august 2021 Du jobber 3 timer og 45 minutter hver dag. Eller annenhver dag. Du må jo nesten bli enig med arbeidsgiver om hvordan det skal løses. Anonymkode: 37048...31f 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #3 Skrevet 3. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hei, Har vanlig 8-16 jobb. har 37,5 timers uke, skjønner at dette blir 18,75 timer nå som jeg er 50% sykemeldt. Men hvordan jobber man? 3,75 timer til dagen - hvor mye er 0,75? Hvordan løses lunsj i dette (har ikke betalt lunsj)? si at jeg skal jobbe litt hver dag, begynner klokken 8, når «kan» jeg gå for dagen? Lunsj klokken 11, viktig å være sosial med kollegaer, så dette teller selvfølgelig ikke med i 3,75 bildet. eller jobbe noen dager fullt og ta noen fri. Hvordan fungerer fordelingen 18,75 timer / 5 dager?? Kan noen sette opp noen scenarioer til meg, blir ikke klok på de der 0,75... Takk! Anonymkode: 0f855...2d3 Du kan også jobbe hver dag med vanlige arbeidstider, men yte 50%. For å få matpause må du ha jobbet 5 timer den dagen, så det kan du ikke telle med i sykemeldingsprosenten din. 0,75% er 45 minutter. Men du har vel en leder? Leder har også noe hen vil si med tanke på når du skal jobbe. Selvfølgelig i dialog med deg. Anonymkode: 078d3...4f4 2
Gjest Albbas Skrevet 3. august 2021 #4 Skrevet 3. august 2021 0,75 time er 45 minutter. Hvordan du jobber i løpet av uka er noe du, arbeidsgiver og lege bør enes om (ikke alle sammen, men du og legen diskutere sikkert dette, så tar du det videre med arbeidsgiver). Du kan for eksempel 2 hele og en halv dag i uka. Eller jobbe 3 timer og 45 min hver dag (fra 8 til 11 for eksempel, og så fra 1130 til 1215,hvis du absolutt må ha lunsj). Eller du kan komme til lunsj, starte jobben 1130. Eller du kan jobbe 5 timer dag 1, 5 timer dag 2, 5 timer dag 3, 3.75 timer dag 4 og fri dag 5. Eller du kan jobbe fulle dager hver dag, men bare gjøre halvparten av arbeidsoppgavene.
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 3. august 2021 #5 Skrevet 3. august 2021 De fleste arbeidsgivere vil vel legge til rette for det som passer deg best. Da jeg var 50% sykemeldt, så ble vi enige om at det passer best for meg å begynne om morgenen, for da var jeg mest uthvilt. Det gikk veldig greit. Da visste også kollegene når de kunne regne med meg.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #6 Skrevet 3. august 2021 Det kommer litt an på. Både arbeidsgiver, sykdommen, behov på jobb osv. Ta det opp med legen og arbeidsgiver. Min samboer var sykemeldt 50% en periode, og da jobbet han to fulle dager, en halv dag, og sykemeldt to dager (mener jeg å huske, er noen år siden nå). Anonymkode: 9cdbd...642 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå