AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #1 Skrevet 3. august 2021 Jeg får så hard hud foran på føttene som gjør så vondt. Noen som har noen gode tips til forebygging? Anonymkode: 2d24f...d1b
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #2 Skrevet 3. august 2021 Er det liktorn? Hva med å gå til fotterapeut? Anonymkode: c9e2a...398
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #3 Skrevet 3. august 2021 Skulle stå hard hud i tittelen.. autokorrekt🙈 Anonymkode: 2d24f...d1b
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #4 Skrevet 4. august 2021 Fil eller puss etter å Ha dusjet så blir det etterhvert mindre. Anonymkode: 8a985...93b 1
Nice80 Skrevet 4. august 2021 #5 Skrevet 4. august 2021 Jeg filer ofte føttene og smører dem inn med fuktighets krem. Prøv det så går det nok bra 1
Djungelvrål Skrevet 5. august 2021 #6 Skrevet 5. august 2021 Filer de av og til i dusjen, burde gjort det oftere. Et godt tips er å smøre mye fotkrem eller en fet bodylotion på beina også ta sokker på og sove med de. Gjør dette 1-2 kvelder i uka etter dusj og får veldig myke føtter av det. 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #7 Skrevet 5. august 2021 Fil etterdusj/fotbad i alle fall, en fet krem men som trekker inn(ikke alle gjør det) er også fint. Fotbad med olivenolje i vannet er også genialt:) Vurder også fottøyet ditt, kan hende du bør ha noe annet pga. høye på vrist, bredde, pronasjon osv. Anonymkode: 8d9ac...8b3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #8 Skrevet 5. august 2021 Ta en time hos fotpleier først. Da får de skrapet av alt og det er lettere å vedlikeholde fremover. Så kjøper du en fotfil, pimpstein eller andre ting du bruker i eller etter dusjen. Avslutt med en god fotkrem Anonymkode: 221a5...0ec 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #9 Skrevet 5. august 2021 Babyfoot. BABY FOOT FOTPEELING | Vita.no Jeg kjøpte en med fotkrem i pakka, men fant ikke den sånn i farta her. Kremen er veldig god å bruke etter behandling og flassing. Det er det eneste som har fått mine føtter myke, og jeg sliter med hard hud med dype sprekker inn i hælen, samt tåballene. Et langt fotbad før sokkene går på, og huden begynner å løsne etter få dager. Bruker så en skrubb for å få bort mest mulig. Utrolig effektivt, og ingen av sokkene fra apoteket har noen sinne gjort noe lignende. De gjør ingenting for mine føtter... Etter behandling så har jeg kjøpt en skrubb som jeg vasker beina med. Det holder det i sjakk, sammen med fotkremen. Anonymkode: 29bc8...286 1
pia mater Skrevet 5. august 2021 #10 Skrevet 5. august 2021 Jeg bruker elektrisk fotfil. Eneste som klarer å holde det noenlunde i sjakk. Har både hard hud og liktorner. 1
Gjest Loublover Skrevet 19. august 2021 #11 Skrevet 19. august 2021 Har hard hud og liktorner, pleier føttene mine selv og hos fotpleier. Men med et liv i høy hæler er vel det ikke til å unngå at det setter sine sport🙂
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #12 Skrevet 19. august 2021 Jeg har prøvd mye kremer, filing, peeling +++, men det som har virket best er faktisk denne kremen fra Vossabia: https://vossabia.no/collections/hudpleie/products/kamillebalsam Jeg hadde skikkelig hard hud som sprakk på hælene. Etter en uke der jeg smurte på hver kveld er føttene fine. Anonymkode: 5899b...687
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #13 Skrevet 20. august 2021 Scholl sin krem for sprukne hæler er helt genial. Anonymkode: c795c...915 1
Bingo Bongo Skrevet 20. august 2021 #14 Skrevet 20. august 2021 Hælbalsamen til Utroligsalven. Har hjulpet utrolig godt på mine hæler. Nå gjenstår kun et lite område med hard hud på den ene hælen, men det blir stadig mindre der også. Men den lukter litt pussig; vet ikke om det er urter eller hva. Jeg synes lukten minner litt om Cosylan... 😬
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #15 Skrevet 21. august 2021 pia mater skrev (På 5.8.2021 den 14.22): Jeg bruker elektrisk fotfil. Eneste som klarer å holde det noenlunde i sjakk. Har både hard hud og liktorner. Bruker du før etter etter dusj/fotbad? Jeg har brukt min før, altså på helt tørr hud, og syns det hjelper. Men det kommer veldig fort tilbake.. På våt hud blir det mye "grøt".. Anonymkode: f044c...c4b
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #16 Skrevet 21. august 2021 On 8/5/2021 at 2:19 PM, AnonymBruker said: Babyfoot. BABY FOOT FOTPEELING | Vita.no Jeg kjøpte en med fotkrem i pakka, men fant ikke den sånn i farta her. Kremen er veldig god å bruke etter behandling og flassing. Det er det eneste som har fått mine føtter myke, og jeg sliter med hard hud med dype sprekker inn i hælen, samt tåballene. Et langt fotbad før sokkene går på, og huden begynner å løsne etter få dager. Bruker så en skrubb for å få bort mest mulig. Utrolig effektivt, og ingen av sokkene fra apoteket har noen sinne gjort noe lignende. De gjør ingenting for mine føtter... Etter behandling så har jeg kjøpt en skrubb som jeg vasker beina med. Det holder det i sjakk, sammen med fotkremen. Anonymkode: 29bc8...286 Jeg er så lei av maset om disse sokkene. Når skal folk forstå at for oss med ordentlig TYKK LÆRAKTIG GUL hud under føttene, så fungerer ikke disse sokkene? Jeg har prøvd både Baby Foot og alskens andre type sokker, og det eneste den gjør er at det begynner å flasse på midten av foten (hvor jeg ikke er plaget med hard hud overhode) og bittelitt overfladisk flassing ellers på foten. Anonymkode: 7cb7f...afc 1
pia mater Skrevet 21. august 2021 #17 Skrevet 21. august 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Bruker du før etter etter dusj/fotbad? Jeg har brukt min før, altså på helt tørr hud, og syns det hjelper. Men det kommer veldig fort tilbake.. På våt hud blir det mye "grøt".. Anonymkode: f044c...c4b Ofte etter, men går barbent lenge nok til at jeg er helt tørr før jeg filer. Føler ikke at kremer og slikt hjelper noe som helst, så holder meg til filing.
Hedda-78 Skrevet 21. august 2021 #18 Skrevet 21. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er så lei av maset om disse sokkene. Når skal folk forstå at for oss med ordentlig TYKK LÆRAKTIG GUL hud under føttene, så fungerer ikke disse sokkene? Jeg har prøvd både Baby Foot og alskens andre type sokker, og det eneste den gjør er at det begynner å flasse på midten av foten (hvor jeg ikke er plaget med hard hud overhode) og bittelitt overfladisk flassing ellers på foten. Anonymkode: 7cb7f...afc Samme her. Den der baby foot greia var fin alle andre steder på foten, men gjorde absolutt ingenting der jeg har hard hud. Jeg har elektrisk fotfil fra scholl, men den er jo ikke kraftig nok. Når jeg legger bittelitt tyngde på, så stopper den, så den filer jo bare bittelitt helt øverst. Jeg bruker rasp, og deretter manuell fil for å finpusse. Jeg er egentlig ute etter en høvel, men de har ikke hatt det der jeg har spurt. Eller hjelper spesialsåler. Oppbygging av hard hud skyldes at foten får ekstra belastning akkurat der når du gå/tråkker ned. Altså pga ganglag eller fotstilling. Så ved å kjøpe spesialtilpassede innleggssåler, så får du spredd trykket bedre utovover fotbladet, da vil det danne seg mindre hard hud. 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #19 Skrevet 21. august 2021 Pediperfect, verdens beste fotfil. Et must for meg👍 Anonymkode: 8011a...404
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #20 Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg er så lei av maset om disse sokkene. Når skal folk forstå at for oss med ordentlig TYKK LÆRAKTIG GUL hud under føttene, så fungerer ikke disse sokkene? Jeg har prøvd både Baby Foot og alskens andre type sokker, og det eneste den gjør er at det begynner å flasse på midten av foten (hvor jeg ikke er plaget med hard hud overhode) og bittelitt overfladisk flassing ellers på foten. Anonymkode: 7cb7f...afc Ikke meg du siterte men har du prøvd fotkremen Babyfoot? Hver dag? Anonymkode: 756b2...4bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå