AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #1 Skrevet 3. august 2021 Har googlet en del, og svarene jeg finner er jo mildt sagt forvirrende og sprikende - at det kan være både før, under og etter eggløsning. Jeg kjente litt svake smerter på høyre side i går, og i dag en del sterkere. Har ikke fått noe slim enda, og spotter litt svakt etter mensen. Er det noen som vet om disse smertene vanligvis kommer før, under eller etter eggløsning? Anonymkode: 07405...627
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #2 Skrevet 3. august 2021 Er usikker på dette selv. De to gangene jeg har blitt gravid har vi hatt sex dagen før og dagen etter at jeg har hatt eggløsningssmerter Anonymkode: bc43a...579
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #3 Skrevet 3. august 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Er usikker på dette selv. De to gangene jeg har blitt gravid har vi hatt sex dagen før og dagen etter at jeg har hatt eggløsningssmerter Anonymkode: bc43a...579 Ok, hadde sex i går, så kanskje ideelt å ha sex igjen i morgen? Men blør litt etter mensen fremdeles, veldig forvirrende. Må nok kjøpe el- test i dag. Anonymkode: 07405...627
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #4 Skrevet 3. august 2021 43 minutter siden, AnonymBruker said: Ok, hadde sex i går, så kanskje ideelt å ha sex igjen i morgen? Men blør litt etter mensen fremdeles, veldig forvirrende. Må nok kjøpe el- test i dag. Anonymkode: 07405...627 Det er ideelt å ha sex annenhver dag i den fruktbare perioden, ja. Anonymkode: bc43a...579 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #5 Skrevet 3. august 2021 Jeg kjenner det både før, under og etter EL🤷🏻♀️ Anonymkode: 75868...14d 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #6 Skrevet 3. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg kjenner det både før, under og etter EL🤷🏻♀️ Anonymkode: 75868...14d Akkurat, er så frustrende at det er nærmest umulig å vite sikkert. Anonymkode: 07405...627
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #7 Skrevet 3. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg kjenner det både før, under og etter EL🤷🏻♀️ Anonymkode: 75868...14d Jeg også. Har igrunnen murringer regelmessig gjennom hele syklusen😂 Anonymkode: 300cd...fc6 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #8 Skrevet 3. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg også. Har igrunnen murringer regelmessig gjennom hele syklusen😂 Anonymkode: 300cd...fc6 Ja, det skal ikke være enkelt for oss. 😄 Anonymkode: 07405...627 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #9 Skrevet 3. august 2021 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Jeg også. Har igrunnen murringer regelmessig gjennom hele syklusen😂 Anonymkode: 300cd...fc6 Haha, jeg også egentlig🙈😂 Nevnte det for gynekologen en gang jeg var der, så sjekket han eggstokkene mine med ultralyd. Alt var visst fint, ingen cyster eller noe. Men veldig frustrerende, for kjenner liksom ingen forskjell under eggløsning😑 Anonymkode: 75868...14d
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #10 Skrevet 3. august 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Haha, jeg også egentlig🙈😂 Nevnte det for gynekologen en gang jeg var der, så sjekket han eggstokkene mine med ultralyd. Alt var visst fint, ingen cyster eller noe. Men veldig frustrerende, for kjenner liksom ingen forskjell under eggløsning😑 Anonymkode: 75868...14d Nei det er vanskelig å forutsi EL da… når vi begynte å prøve så skulle jeg bare ta det som det kom, kjenne etter smerter/murringer og EL- slim. Men for å gjøre det ekstra vanskelig så har jeg også EL-slim ganske lenge før EL, i tillegg til utflod som kan ligne på EL-slim men som ikke helt er det. Ga opp å begynte med el-tester😄 Anonymkode: 300cd...fc6
Bruspulver Skrevet 3. august 2021 #11 Skrevet 3. august 2021 Om du vil være sikker på når EL faktisk er, må du tempe. Problemet med temping er imidlertid at EL bekreftes først tre dager etter EL faktisk har vært. Det er bare å sjekke ut tempetråden her i forumet - mange flinke der som kan hjelpe 😁 Før EL vil kroppen produsere LH-hormoner, og nivået av disse vil derfor gå oppover før EL. Du kan derfor bruke EL-tester på å få et lite forvarsel om NÅR EL kanskje er på vei å skje, slik at du kan legge inn aksjer. Det sies at det er de 3 dagene før, dagen for el og dagen etter el som er fertile. En kombo av de to har helt klart vært veldig nyttige verktøy for meg for å kartlegge og forstå kroppen min bedre. 1
Kia83 Skrevet 4. august 2021 #12 Skrevet 4. august 2021 Har lest at det bare er 20 % av alle damer som kjenner at de har eggløsning i form av eggløsningssmerter eller murringer. Jeg er en av de som kjenner denne smerten ganske tydelig. Ikke veldig vondt, men likevel tydelig og gjenkjennbar smerte på den siden hvor EL er. Smerten starter gjerne svakt når jeg er på LH topp og bygger seg opp noe i 1-2 dager. Hos meg forsvinner gjerne også smerten ganske brått, og det regner jeg med er akkurat når egget blir sluppet. Kort tid etter dette forsvinner også EL slimet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå