AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #1 Del Skrevet 3. august 2021 Hvor mange KG bør jeg gå for når jeg skal begynne med vekter/manualer? Er skikkelig utrent men vil bygge litt muskler. Anonymkode: 11965...e18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 3. august 2021 #2 Del Skrevet 3. august 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hvor mange KG bør jeg gå for når jeg skal begynne med vekter/manualer? Er skikkelig utrent men vil bygge litt muskler. Anonymkode: 11965...e18 Du bør trene på en vekt der du ikke klarer flere enn 5 - 15 repetisjoner alt ettersom. Start gjerne med litt lettere vekter. Så stopper du når du er 1 - 2 repetisjoner unna at du absolutt ikke klarer å løfte vekten mer. Prøv å ikke henge deg opp i akkurat hvor mange repetisjoner dette er, men sikt på å være 1 - 2 repetisjoner unna utmattelse. På noen økter kan du løfte litt nærmere utmattelse enn andre. Prøv å trene hele kroppen minst to ganger per uke, og prøv å bli sterkere over tid. Altså at du klarer flere repetisjoner på samme vekt, eller mer vekt på samme antall repetisjoner. Å skrive ned hva du gjør hjelper deg å vite hva du skal gjøre til neste økt. Prøv å få inn 3 - 6 gode sett per muskel per treningsøkt. Noe mer trenger du ikke, så lenge du trener 2 ganger per uke eller mer. Jo oftere du trener, jo færre sett trenger du per økt og omvendt. Lykke til! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå