Gå til innhold

Kjærester som viser hengivenhet på jobb- innafor eller ikke

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber innen dyrehelse. Der har kjæresten til min ene kollega (som også er min overordnede dersom leder er fraværende) begynt som ekstrahjelp. Frem til jul skal hun være her nesten daglig. Og hun er ikke redd for å vise kjæresten sin hengivenhet. Helt uproblematisk om det hadde skjedd når de hadde vært alene, men hun skal sitte på fanget hans under møter, slå armene rundt ham når hun føler for det, kysse ham ofte, og nå sist når jeg og han diskuterte en situasjon, kom hun tilfeldigvis forbi og fant det for godt å "snike seg" inntil han og under armene hans. Så resten av samtalen ble ganske klein ettersom han sto og hadde en profesjonell samtale med meg mens han de stod og strøk på hverandre.

Vi hadde ikke en konfidensiell samtale og vi sto i et hjørne av et fellesareale men det var likevel tydelig at vi hadde en prat under fire øyne. Reagerer litt på det. Forståelig?

Det er aldri han som tar initiativet til å "puse" på hverandre men han avviser henne heller ikke. Ville dere sagt ifra eller bare la det bli sånn?

Anonymkode: 4b6f9...3b8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Jeg mener man skal skille jobb og privatliv.  Jeg syns ikke dette er innafor. 

Skrevet

Litt følelser er ok, men å sitte på fanget under møter er helt over streken 😄 Dette er ikke normalt, her må noen ta en prat med dem. Ville sagt ifra ja :) 

AnonymBruker
Skrevet

Huff nei! Jeg og samboer jobber på samme plass, og det kunne ikke falt oss inn å oppføre oss som kjærester på jobb.

Anonymkode: 4b694...75a

• Liker 7
Skrevet (endret)

Slik du beskriver oppførselen hennes framstår hun som svært uprofesjonell. Hun er trolig veldig veldig usikker, men det hjelper ikke: hun må læres opp i hvordan man opptrer i arbeidslivet. 

Å sitte på fanget under møter tok virkelig kaka, men grensen går langt før det!! 

Endret av Ullvott
  • Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Det høres sykt uprofesjonelt ut..

Anonymkode: 4bf63...7a2

• Liker 6
Skrevet

Det er ikke innafor! 

Synes det er en uting at noen i et forhold skal jobbe på samme sted. 

• Liker 2
Skrevet

På jobb skal man oppføre seg profesjonelt og gjøre den jobben man er satt til. Man får jo ikke betalt for å kose og kysse på de man jobber med, om de er kjærester eller ikke. Jeg var i lignende situasjon for mange år siden og jeg følte meg ubekvem med å måtte være så nært på deres intime sfære ufrivillig. Jeg har senere vært i samme situasjon og når vi var på jobb var det jobb, forholdet vårt hadde ikke noe der å gjøre.

• Liker 4
Skrevet

Veldig uproft. Grøss. Kyss og kosing har ingenting på jobb å gjøre. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo helt bak mål! Jeg har jobbet med en kjæreste, og har mange par ansatt under meg. Men du skulle aldri trodd de var et par ut i fra oppførsel på jobb. Der skal det være profesjonelle tilstander. Kosen får man ta hjemme 😆 Og hvem sitter på fanget til hverandre ute blant folk? Er de 16? Kunne kanskje satt meg på fanget til min mann hvis vi var på byen, og det var lite stoler... Men i et MØTE? Hadde ikke falt meg inn på pauserommet en gang. Og kommer hun inn i en samtale igjen syns jeg du skal stoppe å snakke, informere henne om at du trenger å diskutere noe med din overordnede og be henne vente et annet sted.

Klarer ikke kjæresten hennes å sette grenser eller oppføre seg, burde han aldri tatt henne inn som ekstrahjelp. 

Anonymkode: 0147c...6ab

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ikke greit, gi beskjed til leder over vedkommende eller tillitsvalgt. 

Anonymkode: a03e7...4cf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Altså, det er helt greit å vise hengivenhet, også på jobb. (En ekstra klem når man passerer, holde hender i lunsjpausen, gi et kort kyss ved arbeidsdagens start eller slutt, evt. et oppmuntrende blikk eller noe i løpet av dagen.) 

Men på en arbeidsplass oppfører man seg profesjonelt. Man sitter ikke på fanget i møter. Man har ingen rett til å trenge inn i en samtale mellom kollegaer som man ikke er en del av. Man står ikke og koser og klenger mens man er i samtale med kollegaer. 
På arbeidsplassen er man kollegaer, og har en jobb å gjøre. 

De (hun?) oppfører seg jo som om de er på fest med venner og mingler, ikke på en arbeidsplass. 

Har jobbet med kjæreste, i samme avdeling. Og da tok vi følge til og fra jobb. Kysset i heisen før vi gikk hver til sitt, og delte rom når vi var på konferanser. (Og sendte søte e-poster. Men det kan man jo gjøre når man jobber forskjellige steder også.) 

Ville tatt opp dette med leder, og sagt at du opplever dette som uprofesjonelt og litt ubehagelig. 

Anonymkode: 9b20f...e23

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis han er leder, så må han jo rydde opp i dette. Jeg trodde ikke folk var så korttenkte på arbeidsplasser, selv om en leser mye rart. Det er hans jobb å veilede en lærling, så han gjør jo heller ikke jobben sin. Så pinlig for alle parter når noen blir så private på jobb. Noen må jo ta affære her. 

Anonymkode: e7cd9...0ca

• Liker 1
Skrevet

For et markeringsbehov😳 å sitte på fanget eller komme bort for å kose mens han står i en samtale, er sjukt uproft. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Sitte på fanget? Det er slik BARN gjør. Ikke på noe tidspunkt i mine forhold har jeg sittet på fanget til kjæresten, og det å gjøre det i arbeidstiden - og enda verre - i møter (!) er så på trynet at det ikke hadde kostet meg en kalori å si det verken til paret eller til sjefen. Makan til umoden oppførsel 🤮

Anonymkode: e1ef1...feb

• Liker 4
Skrevet

Jeg har ingen problemer med å vise følelser offentlig, ei heller at andre gjør det, men akkurat på jobb mener jeg man skal holde det nøytralt. Dvs. at straks man er ute av heisen så er man kollegaer, ikke et par.

Samtidig tenker jeg det er greit at kollegaene vet at man er et par slik at man ikke plutselig kommenterer «han kjekke på regnskap» til kjæresten hans (og ja, slike kommentarer er kanskje også uproft, men det skjer jo).

Disse to, eller hun, om det alltid er hun som initierer, virker jo å ha null forståelse for hva som passer seg på en arbeidsplass. Er de veldig unge? Kanskje hun har forsett seg på serier der folk har seg på jobb hele tiden og tenker at det er helt normalt 😄

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva blir det neste? De står å kliner samtidig som han opererer et dyr?

Anonymkode: 64399...be3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle sammen. Jeg pratet med en kollega om dette i dag. Vi ble enige om å ta det opp men er usikre på om det er best å si det til henne direkte på en forsiktig måte istedenfor å involvere leder. Kollegaen min kjenner de litt bedre privat enn jeg gjør og ja, som dere sier så er hun ung(24) og han er 16 år eldre. Det kan jo ha en sammenheng om hun føles seg veldig uerfaren og ung i forholdet. Han har jo mange kvinnelige kolleger han har jobbet med flere år før de ble kjent.

TS

Anonymkode: 4b6f9...3b8

Skrevet
Athena79 skrev (På 3.8.2021 den 12.19):

Jeg mener man skal skille jobb og privatliv.  Jeg syns ikke dette er innafor. 

Enig med ho her

Skrevet

24 år er ikke for ungt til å vite at man ikke blander jobb og privatliv på denne måten. Og han er 40? 😳

Høres merkelig ut hele opplegget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...