Gå til innhold

Omgangssjuke, spontanabort eller livmorfremfall??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Idag våkna jeg med tung og pressende følelse i underlivet. Som om jeg må på do hele tiden. Og mensmurring-aktige smerter i underlivet. Jeg er bare 18-19 uker på vei, men er litt i eldste laget for en graviditet. Har venta på at det skal gå galt hele veien. Er dette begynnelsen på en spontanabort? Eller er det bare omgangsjuke? Føles som jeg må på do hele tiden... Med mensmurringer. Noen som har noe input på hva dette er? Jordmoren min er på ferie.

Anonymkode: 8756e...170

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Herregud,  ring sykehuset med en gang! Hvis det er rier må dere ihvertfall forsøke å gjøre noe for å stoppe fødsel!

Anonymkode: c8d4e...e23

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Herregud,  ring sykehuset med en gang! Hvis det er rier må dere ihvertfall forsøke å gjøre noe for å stoppe fødsel!

Anonymkode: c8d4e...e23

Hvilket sykehus? Holder det å ringe legevakta?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvilket sykehus? Holder det å ringe legevakta?

Ja, legevakt/fastlege er tingen såpass tidlig som 19 uker. Kan også være urinveisinfeksjon.

Anonymkode: 9d350...c65

AnonymBruker
Skrevet

Med de symptomene så tidlig i graviditeten ville jeg også ringt legevakt. Føden tar deg ikke inn på sjekk før tidligst i uke 24, så det er legevakt du må kontakte. 

Anonymkode: 5f4f3...527

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da er jeg på plass på legevakta. Har googla fødsel....Er skremmende like symptomer, 21 uker før tiden.. Er dette mulig å redde'a?

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Da er jeg på plass på legevakta. Har googla fødsel....Er skremmende like symptomer, 21 uker før tiden.. Er dette mulig å redde'a?

Ikke hvis fødselen er i gang og du bare er 18-19 uker, dessverre. Krysser fingrene for at det ikke er fødsel, men noe annet! Lykke til!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner fortsatt masse liv. Ingen bødninger, så ikke superkritisk, sier de her. Venter på lege. Har usannsynlig vondt og løper på do hele tiden.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ingen foster blir forsøkt reddet før uke 24, så jeg håper ikke du er i fødsel! Rier kan i noen tilfeller stoppes og holdes i sjakk en stund. Oppdater oss gjerne når du vet mer!

Anonymkode: 5f4f3...527

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan høres ut som urinveisinfeksjon. Ring legevakten og forhør deg.

Anonymkode: 2a33d...64c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan høres ut som urinveisinfeksjon. Ring legevakten og forhør deg.

Anonymkode: 2a33d...64c

Leste du overhodet tråden? 

Anonymkode: bbd90...eba

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

TS her. Det var sannsynligvis mild matforgiftning el lign. God puls på fosteret og jeg er nå istand til å sitte oppreist. Minner sterkt om da jeg hadde matforgiftning. 

• Liker 3
Skrevet

Så godt å høre, håper du føler deg bra snart❤️ skikkelig nervepirrende tråd å lese

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, selma89 said:

Så godt å høre, håper du føler deg bra snart❤️ skikkelig nervepirrende tråd å lese

Takk! Det var veldig spesiell opplevelse. Fløy på do nesten hvert 5. minutt, både for urin og avføring. Og kjentes som hele rygg og bekkenområdet holdt på å gå fra hverandre. Helt utrolig smertefullt. Men normal babypuls og sendt hjem med beskjed om å slappe av, spise og drikke godt (alkoholfritt). Har vel vært på do cirka 40 ganger idag (bokstavelig talt, ikke på spøk eller overdrevet). Trodde hele livmora holdt å dette ut av skjeden. Legen mente det kunne være et hormonutslipp som har gjort ligamenter osv ekstra lealause. Samtidig føltes det som matforgiftning.....Jeg er bare veldig letta over å kunne stå oppreist og å ikke fly på do hele tida. Takk og lov, for det var jævlig smertefulle timer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...