Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei ! Har en baby på 6 uker. Babyen er stort sett rolig hos meg, men det er MYE byssing og gåing. Må gjøre det flere timer i strekk,  med en gang jeg slutter eller setter meg ned blir det grining. Bruker mye bæresele. 

Problemet er at det er intenst og slitsomt å gå sånn hele dagen,  og det hadde vært fint om far kunne avlaste.. Men babyen begynner å hyle med en gang hun blir gitt til far .. Etter hvert blir hun helt hysterisk og griner så mye at hun nesten mister pusten. Så fort jeg tar over igjen,  slutter hun etter et par minutter... 

Noen som har opplevd dette? Hva gjør dere? Lar dere det stå til og lar far gå med barnet,  eller tar dere over? 

Til nå har jeg tatt over, både fordi far føler seg utilstrekkelig og det er vondt å høre på. Men det fører jo også til at hun har blitt verre og verre når hun blir gitt til far igjen... Jeg blir også veldig utslitt,  siden jeg har henne hele døgnet omtrent.. De andre barna våre har ikke vært sånn,  så blir litt rådvill. Hun tar også kun flaske hvis det er mange timer siden hun har spist og hun er veldig sulten.. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gi det litt tid, men prøv regelmessig at far holder henne litt så hun blir vant med det også. 

Anonymkode: c55b6...c84

AnonymBruker
Skrevet

Dere bekrefter jo bare at far er "farlig" når du tar henne fra ham igjen. 

Dere må bare stå i det. Hun kommer ikke til å slutte å puste. 

Anonymkode: 2c251...73b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva om dere jevnlig legger dere ned sammen, med baby mellom dere? Da får hun tryggheten din samtidig som hun blir vant til far. Legg dere ned i en fin liten sandwich og kos med ungen begge to

Anonymkode: 4f272...b87

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ha en av fars t-skjorter med deg når du bærer babyen slik at den blir vandt med lukten hans, og motsatt. La han ha et klesplagg du har brukt sammen med babyen. 

Anonymkode: 43127...df0

• Liker 2
Gjest Albbas
Skrevet

Minste var også sånn. Jeg tok over (med mindre jeg MÅTTE ha pause). Ingen av syns det skapte noen god tilknytning for noen som helst å la henne grine hos far. 

Det gikk seg til. Husker ikke helt når, etter noen måneder (2-3?)? Plutselig gikk far og baby "bæresovetur" (han bar henne i bæretøy) hver ettermiddag etter middag så jeg og storebror skulle få tid sammen. 

Hun hylte helt besatt hos moren min også, og det varte til hun var 9 måneder... 😂😬 Hun aksepterte altså far mye raskere. 

Og la far delta sammen med deg og baby enn så lenge. Kanskje trives hun mer hos far når hun er våken, mett og opplagt? 

Det varer hvertfall ikke for evig, hadde helt glemt at det var sånn til jeg så innlegget ditt. Tror jeg også ba om hjelp på KG den gang. 😅

AnonymBruker
Skrevet

Det tok noen måneder før sønnen vår godtok far her også. Far måtte bare stå i det litt, men vi var forsiktige med å pushe det for langt når det ble hylgråt, men vi prøvde ofte. Vi la oss også ned på sofaen tett inntil hverandre, med babyen oppå eller mellom oss. Fullammer du? Det som hjalp mest her, var at jeg pumpet og lot far mate av og til. Da stolte sønnen vår plutselig gradvis mer og mer på far. 

Anonymkode: 5223e...100

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...