Gå til innhold

Hva kan jeg få i barnetrygd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 2 barn; 1 på heltid 100 % og en på 50 %. Barnet jeg har på 50 % har bodd hos meg 50 % siden våren 2019. 

Jeg får pr dags dato, en hel barnetrygd på det barnet jeg har på 100%. Har jeg krav på en halv barnetrygd for det barnet jeg har på 50% ? 

Jeg er ikke gift, men har samboer. 

Anonymkode: e1854...7e5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det vanlige er vel å dele barnetrygden på barn man har 50 %? 

Anonymkode: 3863e...5ac

Skrevet

Du får ikke den ekstra barnetrygden når du har samboer, den får du kun når du bor alene. 

Skrevet (endret)
Glød skrev (4 minutter siden):

Du får ikke den ekstra barnetrygden når du har samboer, den får du kun når du bor alene. 

Så lenge den du bor med ikke er barnefaren får du en ekstra barnetrygd, men siden du deler 50/50 får du en barnetrygd og barnefaren får en med mindre dere har avtalt noe annet.

1 barn og alene = 2 barnetrygder

2 barn og alene 3 = barnetrygder

osv.

Det må søkes om og der er null etterbetaling 

Endret av NakenPanda
  • Liker 1
Skrevet

Er samboeren din faren til noen av barna? Synes ikke det kommer så godt frem. 

Skrevet
NakenPanda skrev (3 minutter siden):

Så lenge den du bor med ikke er barnefaren får du en ekstra barnetrygd, men siden du deler 50/50 får du en barnetrygd og barnefaren får en med mindre dere har avtalt noe annet.

1 barn og alene = 2 barnetrygder

2 barn og alene 3 = barnetrygder

osv.

Det må søkes om og der er null etterbetaling 

Utvidet barnetrygd gis til enslige forsørgere og er barnetrygd for ett barn mer enn forsørgeren faktisk bor sammen med. Hvis du har vært samboer over 12 måneder, får barn med samboer eller gifter deg, opphører retten din til utvidet barnetrygd.

Man mister en del stønader og fradrag når man går fra å være enslig forsørger og til å få samboer. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har 2 barn; 1 på heltid 100 % og en på 50 %. Barnet jeg har på 50 % har bodd hos meg 50 % siden våren 2019. 

Jeg får pr dags dato, en hel barnetrygd på det barnet jeg har på 100%. Har jeg krav på en halv barnetrygd for det barnet jeg har på 50% ? 

Jeg er ikke gift, men har samboer. 

Anonymkode: e1854...7e5

Ja det har du krav på. 50/50 så skal barnetrygden på det barnet deles. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...