Gå til innhold

Hvorfor er "strø" og festlige pynteting til kaker så harde?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har kjøpt flere ting som ser bra ut, men de er alltid så knallharde at jeg velger å ikke spise det
og ødelegge tenner. Noen som har tips til mykere og velsmakende pynt av det strø-slaget?  :klo: 

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Den tanken har slått meg flere ganger. De perlene er jo regelrett farlige for tennene. 

Anonymkode: 76461...bfd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er sikkert for at det skal holde seg og holde formen? Det er jo først og fremst sukker som er presset sammen i div. kakepynt. Kommer ikke på noen bra kakepynt som er myke men man kan jo bruke sjokolade (finnes pen sjokoladepynt) eller annet godteri som pynt? Siktet melis er fint også :)

Anonymkode: 5c1f3...0e2

• Liker 1
Skrevet

Det er vel hardt fordi pynten skal holde fasongen samtidig som det skal være spiselig, altså sukker som er presset hardt sammen? Det som plopper inn i hodet mitt når jeg tenker på mykt kakepynt er seigmenn🙂 Jeg vet ikke om det finnes mykt strøssel, jeg synes det også er irriterende å spise de som er harde. Spesielt sølvkuler...Jeg bruker som oftest bær når jeg skal pynte kaker😊

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Perler

Disse er gode! Kjøpes på Meny. Dyrt mtp mengde. 

Anonymkode: 5ac21...7c0

• Liker 2
Skrevet

Åååå de sølvkulene og bøtkake......livsfarlig kombinasjon! 😄 Ødela en krone på de for to år siden.

Disse er laget av hvit og mørk sjokolade, kjøpte det på coop xtra, er fire rom med div mørke og lyse kuler/strø i den boksen. :) 

Bilde nr. 1 av 4 - STRØSSEL SJOKOLADE 120G DR.OETKER

AnonymBruker
Skrevet

Raspet sjokolade, kvernede nøtter eller mandler, geledamer/menn, raspet skall av enkelte sitrusfrukter (OBS de bør vel vaskes først, og jeg vet ikke om det er gift i skallet), kokos, og kanskje man også kan kverne sjokolade i mandelkvern?

Anonymkode: 6a4a1...b45

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Slike som er beregnet på is og kommer i flere ssmaksvarianter. Se ved isdisken:

7622300327958.jpg

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ikke egentlig meningen at man skal spise det, selv om det i og for seg kan spises. Jeg ser de fleste gjør som meg, og skraper det av og lar det ligge igjen på asjetten. Foretrekker mer "naturlig" pynt som frukt, bær nøtter eller sjokolade, synes uansett det smaker langt bedre.

Anonymkode: fb575...0df

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Man kan sikkert også raspe eller kverne lakris :) 

• Liker 2
Skrevet

Enig, de sølvfargede perlene er altfor harde.
Jeg kjøpte fin kakepynt på slikkepott.no

Kjøpte spiselig «glitter» i mange farger. Smaker ikke stort men ser kult ut.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen blomster er også spiselige og kan brukes til å pynte kaker slik de er eller kandiserte.

"En stor trend for tiden er å bruke friske blomster på kaker. Det er rålekkert, men tenk litt på hvilke blomster du velger. En liste over spiselige blomster finner du her."

2527724.jpg?imageId=2527724&x=0&y=0&crop Foto: Foto: Elin Vatnar Nilsen

https://www.klikk.no/mat/spise/hvordan-pynte-kaker-2527719

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg strør potetskall på mine kaker. Er både sunnere og smaker bedre enn disse sukkertingene!

Anonymkode: 8fd61...ef7

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Potetskall? :sjokkbla: Jeg kan liksom se for meg småknust sørlandschips nå, men potet har jeg aldri tenkt på som pynt.  
Jaja, alle forslag tas imot med takk. Nå er vi alle noen idèer rikere. Jeg skal finne i butikk. :tommelopp: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...