Gå til innhold

Tidligere forhold ødelegger for meg (utroskap, mistanker, usikkerhet)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kort innledning. 

3 damer - Alle utro. Dette har virkelig ødelagt det siste av selvtillit jeg en gang hadde. Hadde ingen planer om å inn i noe nytt forhold, men endte plutselig opp med ei som klarte å endre på disse tankene. 

Problemet er at jeg er redd for at tidligere forhold vil ødelegge for meg. Jeg var en mann med masse selvtillit før all denne dritten kom over meg. 

Sakens kjerne. 

- Mitt nye forhold er med ei dame som er noe yngre og hun sier at hun er skikkelig forelska i meg og at dette er noe hun virkelig vil satse på. Vært sammen i 5 mnd nå. Jeg drar så på fjelltur i ei ukes tid med en kompis og kommer tilbake hvor jeg ser et nytt navn som popper opp på skjermen til dama (snapchat) og dette navnet var også på skjermen når vi våkna på morgenen. Altså, det sendes mye snaps og dette er en person som har dukket opp mens jeg har vært på fjellet. 

Jeg synes det er så slitsom å være mistenksom, sjalu og usikker, men jeg kan ikke noe for det. Vet ikke hva jeg skal gjøre lenger og kjenner på følelsen av maktesløshet. Jeg orker ikke snakke om det og vil helst holde det for meg selv at jeg er mistenksom og sjalu. 

Disse jævla følelsene...

Anonymkode: bd970...da2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Maktesløshet? Du kan spørre om hun har fått en ny venn bare? Du kan erkjenne at du føler sjalusi og vonde følelser, men skill de fra det som skjer her og nå. Dama virker konsis og ordentlig, men hvem er det nye navnet? Du kan spørre uten å være sjalu eller la usikkerhet komme til syne. Hadde jeg hatt kjæreste og fått en ny venn eller noe så hadde jeg sagt hvem det er. Eventuelt om det er en ny mann og det er mye kontakt så må du se på hennes handlinger kontra ord. Hun sier hun vil og alt, men hva sier hennes handlinger?

Anonymkode: f67d7...3ad

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Maktesløshet? Du kan spørre om hun har fått en ny venn bare? Du kan erkjenne at du føler sjalusi og vonde følelser, men skill de fra det som skjer her og nå. Dama virker konsis og ordentlig, men hvem er det nye navnet? Du kan spørre uten å være sjalu eller la usikkerhet komme til syne. Hadde jeg hatt kjæreste og fått en ny venn eller noe så hadde jeg sagt hvem det er. Eventuelt om det er en ny mann og det er mye kontakt så må du se på hennes handlinger kontra ord. Hun sier hun vil og alt, men hva sier hennes handlinger?

Han og en kompis hadde med seg dama mi og bestevenninna hennes på motorsykkeltur. Venninna satt på til han andre, mens dama mi satt på med han som sender mange snaps til henne. Jeg synes ikke dette er så fett. 

Fyren er ikke en kjekkas, det kan jeg si. Samtidig er det ingenting som skal til for å gjøre meg sjalu lenger. 

Handlingene er jo som følger. Hun åpnet alt av snaps når hun lå i fanget mitt osv, nå gjør hun ikke det og jeg så hun åpna snappen fra denne fyren når jeg fylte ting inn i bilen, men jeg kom så fort rundt at hun bare la fra seg telefonen. Når vi kom hjem igjen gikk hun rett på toalettet og svarte på snappen hans... Føler jo litt på at jeg har grunn for å være mistenksom. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Han og en kompis hadde med seg dama mi og bestevenninna hennes på motorsykkeltur. Venninna satt på til han andre, mens dama mi satt på med han som sender mange snaps til henne. Jeg synes ikke dette er så fett. 

Fyren er ikke en kjekkas, det kan jeg si. Samtidig er det ingenting som skal til for å gjøre meg sjalu lenger. 

Handlingene er jo som følger. Hun åpnet alt av snaps når hun lå i fanget mitt osv, nå gjør hun ikke det og jeg så hun åpna snappen fra denne fyren når jeg fylte ting inn i bilen, men jeg kom så fort rundt at hun bare la fra seg telefonen. Når vi kom hjem igjen gikk hun rett på toalettet og svarte på snappen hans... Føler jo litt på at jeg har grunn for å være mistenksom. 

HVORFOR er dama di og venninna hennes med 2 fyrer på sykkeltur når hun har deg? Jeg reiser IKKE med en fyr på mc tur om jeg har kjæreste, det kan jeg si med en gang. At hun har skjult kontakt med ham i ettertid som hun unngår at du ser, ER røde flagf. Her har du grunn til å være sjalu og mistenksom, men spør for faen rett ut og vær klar på at svaret kan være noe du ikke liker, og du er fri til å avslutte dette forholdet i går, for å si det sånn.

Jeg hadde IKKE godtatt at typen min gjorde dette. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dette hadde jeg ikke giddet om jeg var deg. Vet hun at du har en kip forhistorie med utro kjærester? Hvis ikke er det kanskje lurt med en prat, det er lov å spørre om hva hun og xxx prater om. Det er ingen vists å late som du ikke vet. Blir hun sur vet du at du ikke går glipp av en fin kjæreste når du går. 

Anonymkode: 10b47...ac2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Dette hadde jeg ikke giddet om jeg var deg. Vet hun at du har en kip forhistorie med utro kjærester? Hvis ikke er det kanskje lurt med en prat, det er lov å spørre om hva hun og xxx prater om. Det er ingen vists å late som du ikke vet. Blir hun sur vet du at du ikke går glipp av en fin kjæreste når du går. 

Anonymkode: 10b47...ac2

Nei, det er jo egentlig det jeg kjenner på selv også. Det var bare et par timers kjøring, men synes at dette er ei rar greie å gjøre. Hun vet godt min forhistorie med utro kjærester. 

AnonymBruker
Skrevet

Slik du beskriver dette ts er nesten likt slik jeg har hatt det. I helgen var meg å kjæresten på en utflukt sammen med ett vennepar. Jeg trodde turen var fin men reagerte på at hun hele tiden snek seg vekk med telefonen og snap chat, som hun opprettet dagen før og som hun ikke har lagt til meg som venn engang. Anyways når vi kom hjem skulle jeg kjøpe mat til hennes sønn og meg på et gate kjøkken. Når jeg da kommer hjem skal hun plutselig på byen å har en skikkelig fuck you holdning til meg, jeg sier at det plager meg at hun plutselig skal ut med en gjeng med gutter å den løse venninna hennes. Da får jeg klar beskjed om at hun har alltid vært i forhold med sjalue typer og at hun er så lei av det og at jeg var dusten som kunne tro dette om hun.Lang historie kort kl 4 den natten sto hun å ba om unnskyldning for å ha vært utro med en fyr hun ikke «husket» navnet på og at han var en helt ubetydelig fyr. Jeg vedder alle pengene mine på at det var med han hun snappet med hele dagen og at det skjedde mye mere en det hun sa til meg. Det fant jeg ut ved å legge to og to sammen når jeg var i leiligheten hennes Igår, samtidig som at hun kom til meg den natten nydusjet og skiftet med masse parfyme på seg. Moralen i historien er at hvis det lukter fisk så er det av en grunn, og hvis ts i dette tilfellet føler en uro på dette så er det nok noe i det.

Anonymkode: e0840...523

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er dere to sammen som må sette grensene for hva som er akseptabelt og ikke i deres forhold. I mitt forhold hadde det vært helt uaktuelt at jeg var med en annen mann på motorsykkeltur, på samme måte som det hadde vært helt uaktuelt at han har med seg en annen dame på motorsykkeltur. Disse grensene må snakkes om, og det er en stor fordel om dere har like tanker om hva som er greit og ikke greit. Ellers kan det fort oppstå situasjoner som fører til konflikt. 

Her tenker jeg at kommunikasjon er nøkkelen.

«Jeg har lagt merke til at navnet Per popper opp ofte på telefonen din, kan du fortelle meg litt om vennskapet deres. Jeg har følt på en del usikkerhet i forhold til dette»

«Jeg kjenner at jeg ikke er helt komfortabel med at du drar på motorsykkeltur med en annen mann, hva tenker du om denne situasjonen, og hva hadde du tenkt dersom det var motsatt?»

«Jeg har lagt merke til at du ofte tar med deg telefonen på toalettet, noe du ikke gjorde tidligere. Jeg oppfatter dette som at du skjuler noe eller at du ønsker å verne om telefonen din i større grad enn tidligere, er det en grunn til dette?»

Anonymkode: 5692c...122

• Liker 5
Skrevet

Beklager å si det, men du tenker nok riktig dessverre.

Men, ta dette opp med henne og gi henne en sjanse på å forklare oppførselen sin. Blir hun sint eller kommer med rare forklaringer er det bare å avslutte dette snarest.

Skrevet

Du burde ikke kimse over magefølelsen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...