Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vil dele erfaringer? 

Jeg er økonom, og har utfra tilfeldigheter havnet litt på et fagområde jeg nå gjerne vil bort fra. Men det er ikke så enkelt, for jeg er jo ikke nyutdannet, og da forventes det at jeg har relevant erfaring i stillingene jeg søker. Men siden jeg søker meg bort fra noe og over til noe nytt har jeg ikke relevant erfaring. 

Bør jeg søke meg nedover i stillingstittel? Jeg er i dag seniorrådgiver, vil jeg ha sjans på rådgiverstillinger tror dere, eller vil det virke rart at jeg søker meg "nedover"? Navnet mitt er litt kjent i noen bransjer, så jeg er litt redd for å dumme meg ut. "Hvorfor søker HUN jobb HER" liksom. Eller at nåværende arbeidsgiver blir varslet... 

Som dere kanskje skjønner jobber jeg i offentlig sektor. Fortsetter gjerne med det, men er også interessert i privat sektor men det virker hvertfall umulig. Jeg kvalifiserer ikke til noe som helst. 

Kan jeg ha sjans innen revisjon? Revisjon er jo veldig åpne for nyutdannede, men hva med mer erfarne som ikke har relevant erfaring? 

Hvordan skifter man beite innen samme utdanningsområde? 

Anonymkode: 5c447...8c9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skiftet bransje og stilling for en tid tilbake, dog ikke innenfor samme felt som deg. Jeg fremhevet det som var relevant for den nye stillingen i søknadsteksten. Jeg hadde hadde noen tilsvarende oppdager i min daværende jobb og det ble utslaget for at jeg fikk jobben.

Anonymkode: 84f54...95a

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg skiftet bransje og stilling for en tid tilbake, dog ikke innenfor samme felt som deg. Jeg fremhevet det som var relevant for den nye stillingen i søknadsteksten. Jeg hadde hadde noen tilsvarende oppdager i min daværende jobb og det ble utslaget for at jeg fikk jobben.

Anonymkode: 84f54...95a