Gå til innhold

Spørsmål ang p-piller og stoppe blødning! Hjelp!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er et litt rart spm, men jeg håper noen der ute kan hjelpe meg😅 Jeg går på Microgynon og hopper vanligvis over «mensen» frem til det kommer en blødning av seg selv, så tar jeg pause i syv dager. Nå er jeg på femte dagen uten pille, og skal egentlig ikke begynne igjen før på fredag. Meeen jeg vil veldig gjerne være helt ferdig til fredag (😏), og nå er jeg redd for at jeg fortsatt har mensen da. I dag blør jeg en del, så det jeg lurer på er om blødningen vil stoppe hvis jeg begynner å ta pillen igjen før det har gått syv dager? Går det liksom an å «avbryte» blødningen?😬 Jeg har aldri prøvd det før selv, men håper noen kan svare meg! Skjønner at det sikkert er veldig individuelt, men skader ikke å spørre 

Anonymkode: f9f0d...6f0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man trenger ikke ta 7 dager pillefri uke. Det er maksimalt 7 dager, men man kan ta alt fra 1-6 dager også. Den kan stoppe om du begynner før, men det er ingen garanti.

Anonymkode: 875ee...054

Skrevet

Sannsynligheten for at du slutter å blø hvis du starter med det neste pillebrettet noen dager tidligere, er ekstremt liten. Blødningen har allerede startet, da går den over av seg selv. Skal du avbryte blødningen, eller gjøre et forsøk på å avbryte blødningen, må du få resept på Cyclokapron eller lignende, men det får man bare hvis man har unormale blødninger, eller blødninger når man égentlig ikke skal ha dem, og selv da tar det mellom to og tre dager før blødningen faktisk stopper helt.

AnonymBruker
Skrevet

Okei, tusen takk for svar! ☺️☺️

Anonymkode: f9f0d...6f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...