Gå til innhold

Vil ikke ha barn og har sterilisert meg. Sliter med å finne en mann som ikke ønsker seg barn.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

All ære til de som vil ha barn og orker denne harde jobben. Men det er ikke for alle. Jeg vil ikke ha og er lykkelig som barnløs. Har også sterilisert meg da jeg ikke tåler hormonell prevensjon. Jeg regner med at det sikkert finnes menn som ikke ønsker seg barn, men jeg har ennå ikke truffet en som ikke vil det. Har flere forhold og et ekteskap bak meg som tok slutt fordi jeg opplevde press til å få barn. Dessverre.

Anonymkode: 90a98...fc7

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan få min...

Anonymkode: a6842...577

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte 1,5 år på å finne en. De fins der ute, ikke gi opp :)

Anonymkode: 36b3a...a8c

• Liker 1
Skrevet

Hvor gammel er du, TS? Jeg vil tro at en mann i 40 eller 50-årene som har store barn ikke er spesielt interessert i flere. Gjør det noe med store barn hvis mannen ikke forventer at du skal involvere deg?

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

All ære til de som vil ha barn og orker denne harde jobben. Men det er ikke for alle. Jeg vil ikke ha og er lykkelig som barnløs. Har også sterilisert meg da jeg ikke tåler hormonell prevensjon. Jeg regner med at det sikkert finnes menn som ikke ønsker seg barn, men jeg har ennå ikke truffet en som ikke vil det. Har flere forhold og et ekteskap bak meg som tok slutt fordi jeg opplevde press til å få barn. Dessverre.

Tror nok det er flere menn som ikke vil ha barn egentlig vil det, men de tør ikke pga. håpløs praksis i barneloven. 

Dog skjønner jeg ikke hvorfor menn ikke vil være sammen med deg. 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor gammel er du? :P Jeg syns det er ekstremt mange av dem på Tinder. 

Anonymkode: abb54...42b

AnonymBruker
Skrevet
Hr. Aktiv skrev (2 minutter siden):

Tror nok det er flere menn som ikke vil ha barn egentlig vil det, men de tør ikke pga. håpløs praksis i barneloven. 

Dog skjønner jeg ikke hvorfor menn ikke vil være sammen med deg. 

Det du sier bekrefter egentlig det inntrykket jeg har.

Jeg har snakket med flere menn om dette temaet, og de fleste av de som sier at de ikke vil ha barn sier samtidig "jeg vil ikke ha barn, men jeg vil ha muligheten til å få det hvis jeg ombestemmer meg".

De vil holde alle muligheter åpne, og det virker altså som om det er viktigere for en del menn at kvinnen har mulighet til å gi dem et barn, ikke at de nødvendigvis vil ha det.

Anonymkode: 30594...1ed

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du? Mulig du er for ung til å treffe ferdig-med-barn mennene. Det tøt av dem da jeg datet i 30-årene. Jeg hadde motsatt problem, jeg ønsket barn og slet med å finne en mann som ville ha barn, ev. flere barn. 

Anonymkode: 3a585...91c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor gammel er du? Mulig du er for ung til å treffe ferdig-med-barn mennene. Det tøt av dem da jeg datet i 30-årene. Jeg hadde motsatt problem, jeg ønsket barn og slet med å finne en mann som ville ha barn, ev. flere barn. 

Ferdig med barn - menn har jo også barn da.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har snakket med flere menn om dette temaet, og de fleste av de som sier at de ikke vil ha barn sier samtidig "jeg vil ikke ha barn, men jeg vil ha muligheten til å få det hvis jeg ombestemmer meg".

De vil holde alle muligheter åpne, og det virker altså som om det er viktigere for en del menn at kvinnen har mulighet til å gi dem et barn, ikke at de nødvendigvis vil ha det.

Dette var min erfaring også, de ville ikke kutte ut mulighetene. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ferdig med barn - menn har jo også barn da.

Jeg tror den du siterte mente «har fått de barna en ønsker seg». Men dersom TS ikke vil ha en mann med barn heller så blir det jo litt vanskeligere. Da får hun evt. date oppover i alder slik at mannens barn har flyttet ut ?

Anonymkode: 88cad...eb5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er da bare å lete i den rette aldersgruppa?

Anonymkode: c0fa3...642

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg tror mange menn faktisk ønsker å få barn hvis dama er god i hodet. Derfor den åpne muligheten hvis du som dame viser seg å være god. For det er et like stort savn for menn dette med barn som til damer. Vi bare reagerer forskjellig. 

Så er det ikke at kvinnen gir dem et barn. Dere skaper et liv og et barn sammen. Dette er kansje det som utgjør forskjellen mellom det å bli forelder eller ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også slitt litt med dette, har alltid visst jeg ikke ville ha barn og vært tydelig på det med de kjærestene jeg har hatt. Men de har jo trodd at jeg ville ombestemme meg.. man blir jo nesten ikke tatt seriøst når man som kvinne sier man ikke vil ha barn, iallfall ikke i tenårene eller tyveårene. De tror at med en gang man blir 30 så blir man verpesyk.

Nå er jeg sent i trettiårene, og jeg tror endelig menn har begynt å tro meg når jeg sier jeg ikke vil ha barn, så jeg slipper å kaste bort tid på de som innbiller seg at jeg vil endre mening. Men gud så mange verpesyke menn det er, nå dater jeg ikke veldig aktivt men opplever at barn er viktig for mange ja.

Jeg har nå falt for en mann med voksne barn. Det er helt perfekt for meg. Så kanskje lete litt i denne gruppa, fraskilte som har et kull fra før og er ferdig med den biten. Et voksent, utflyttet kull såklart, ikke små barn. Jeg ville aldri vært stemor. 

Men jeg har faktisk noen kompiser som ikke vil ha barn også, de finnes altså.. du får lete videre!

Anonymkode: aa7b7...6f4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

De finnes! Venninna mi vil ikke ha barn, og for noen år siden fant hun seg en mann som heller ikke vil det. Han har booket tid for sterilisering :)

Anonymkode: 1b35e...f3a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Virkelig? Jeg kjenner mange par der kvinnen har presset gjennom at de har barn, egentlig mot mannens ønske - at han kun måtte gå med på barn for å beholde henne. 

Har alltid tenkt at menn generelt har mindre ønske om barn enn kvinner har (selvsagt finnes det unntak). Menn virker også generelt mye mindre engasjert i de barna de har, men igjen, så finnes det selvsagt unntak.

Kan umulig være så vanskelig å finne en mann som ikke ønsker seg barn?

Anonymkode: 7ac7c...ffb

AnonymBruker
Skrevet

Jdg har sterilisert meg og vært sammen med mannen i 17 år, vi fant begge fort ut at vi ikke ville ha barn. Vi er 34 og 41 🙂

Anonymkode: e6f64...2af

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

De to parene i vår nære vennekrets som var skråsikker på at de ikke skulle ha ha barn har begge fått barn i løpet av en tiårsperiode. Dette sier jeg bare for å underbygge det du sier med at mange gjerne vil holde mulighetene åpne. 

Likeledes er det naturlig at en avgjørelse om å få barn gjerne skjer gjennom «forhandling» i samlivet. Det at du har tatt et endelig valg uten retrettmulighet oppleves kanskje «urimelig» fra er slikt perspektiv.

En ting som jeg merket når jeg var på dateren (Merk: jeg har alltid vært positiv til barn), var at kvinner som ville ha barn og/eller var nøytral i spørsmålet (det er jo ofte rart  å snakke mye om på 1-3 date) gjerne en personlighet jeg i større grad likte enn de som var tydelig på at barn ikke var på agendaen. I mangel av et bedre ord er det vel kanskje den omsorgsfulle personligheten jeg og mange menn finner attraktiv, mens å ikke ønske seg barn fort utstråler/innebærer noe helt annet?

Uansett har du jo hatt flere forhold og et ekteskap bak deg, så du er jo ikke akkurat upopulær. Mange sliter jo med å ikke finne noen i det hele tatt, så jeg har troen på dine vegne.

Endret av Grandidosa83
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg er 34, treffer ingen menn som ønsker barn, jeg....

Anonymkode: 64a3a...af6

Skrevet

Vi er flere som leter etter sånne menn, ts...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...