Gå til innhold

Er feminismen en flopp, sett fra et praktisk perspektiv?

Anbefalte innlegg

Gjest Jaconandersen
Skrevet (endret)

La oss ta for oss noen fenomen:

1. Kvinner tar i dag høyere utdanning, i gjennomsnitt, enn menn. Dette utsetter førstegangsfødslene og gir kvinnene tøffere jobber. De har ikke lenger like mye energi til å få så mange barn. Maks en eller to. Livene deres blir for tøffe.

2. Kvinnenes økte status gjør dem mer kresne i forhold til potensielle partnere. Dette gjør at 10-15 prosent av mennene som tidligere hadde fått barn, ikke får det likevel. De mennene kvinnene velger, orker ikke å få så mange flere barn, etter å alt ha fått tre. Det går gjerne ikke økonomisk heller. Så resultatet blir færre barn.

3. Kvinner blir presset til heltid av politiske partier. De hevder at det er en rett til heltid, men på mange måter blir det et press til heltid. De orker ikke så mange barn når de må jobbe heltid i krevende jobber.

I Norge får de færre barn enn noen gang før. Mye av dette må skyldes de politiske partienes feministiske politikk. Vi er nede i 1,6 per kvinne, til tross for at det er så mange ordninger for foreldre.

Hva betyr dette på sikt? Jo at det norske folk gradvis vil forsvinne, i alle fall dem som holder på feministiske ideal. Så naturen bringer en tilbake til start.

Endret av Jaconandersen
Videoannonse
Annonse
Skrevet

På hvilke måter er det en fordel med å få mange barn? 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal vi ha så mange barn?

Menn med høy status er også kresne, de tar heller ikke hva som helst bare for å ha ei å avle på.

Du vet vel at fødselstallene sank da kvinner fikk p-piller og kunne styre dette selv, ikke bare bli gravide etter å ha "gjort plikta si" i senga?

http://www.kildenett.no/portal/artikler/2007/prevensjon

Anonymkode: 70c0e...161

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

🙄

Anonymkode: 7e946...fa7

• Liker 4
Skrevet
stan skrev (15 minutter siden):

Ønsker du at menneskeheten skal dø ut?

Hvem skal skifte bleie på deg hvis du blir dement hvis det ikke fødes flere barn?

Skrevet
Alpelue skrev (1 minutt siden):

Hvem skal skifte bleie på deg hvis du blir dement hvis det ikke fødes flere barn?

Er det noen aktuell problemstilling at menneskeheten dør ut? 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Si meg TS, var ikke du aktiv i tråden hvor menn mente de skulle slippe skatt fordi de er lei av å sponse kvinner? Hvordan skal kvinner koste mindre og bidra mer om vi bare skal gå hjemme og føde barn? Plutselig betaler ikke kvinner flest skatt, hvordan skal det da bli med de stakkars mennene som føler seg utnyttet? Hva vil du egentlig? At kvinner skal jobbe mer og dermed bidra mer, eller at kvinner skal ut av arbeidslivet og føde flere barn med alt det innebærer av ekstra kostnader? 

Anonymkode: 00bd9...d7c

• Liker 14
Gjest Jaconandersen
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Si meg TS, var ikke du aktiv i tråden hvor menn mente de skulle slippe skatt fordi de er lei av å sponse kvinner? Hvordan skal kvinner koste mindre og bidra mer om vi bare skal gå hjemme og føde barn? Plutselig betaler ikke kvinner flest skatt, hvordan skal det da bli med de stakkars mennene som føler seg utnyttet? Hva vil du egentlig? At kvinner skal jobbe mer og dermed bidra mer, eller at kvinner skal ut av arbeidslivet og føde flere barn med alt det innebærer av ekstra kostnader? 

Anonymkode: 00bd9...d7c

Det var trådstarters mening. Det jeg skrev var at jeg ikke ville skatte til Norge, fordi jeg ikke liker liker Norge, moralen her eller majoriteten av folkene. Naturligvis vil jeg beholde så mye som mulig selv da og gjøre alt jeg kan for å skatte minst mulig.

Endret av Jaconandersen
Gjest Jaconandersen
Skrevet (endret)
stan skrev (1 time siden):

1,6 barn per kvinne vil jo føre til en reduksjon av befolkningen med 24 prosent per generasjon. Det er jo dumt for et land og en befolkning. For stabiliteten, sikkerheten og økonomien.

Endret av Jaconandersen
Skrevet
Jaconandersen skrev (2 minutter siden):

1,6 barn per kvinne vil jo føre til en reduksjon av befolkningen med 24 prosent per generasjon. Det er jo dumt for et land og en befolkning. For stabiliteten, sikkerheten og økonomien.

Du blander sammen fødselraten for Norge og verden. Faktisk er fødselstallet for Norge enda lavere: 1,48. Men på grunn av innvandring vokser befolkningen. 

For verden er tallet 2,7, særlig i Afrika fødes det mange. 

Begge tallene er ønskelig at nærmer seg 2.

• Liker 4
Skrevet
Jaconandersen skrev (16 minutter siden):

På den annen side trenger vi å bli kvitt ca 2 milliarder mennesker fra jordens populasjon, hvis vi skal ha en bærekraftig populasjon i forhold til jordens ressurser. 

Kanskje vi skal se problemet nærmere i sømmene når vi har klart å løse utfordringene vi har i dag. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det kunne jo blitt litt mer lagt til rette for å få barn 

Anonymkode: 257e2...5d8

Skrevet
Alpelue skrev (1 time siden):

Akkurat det håper jeg opplever blir gjordt av en robot, når jeg er der. Det er ikke en jobb jeg ønsker et menneske skal gjøre.

Skrevet

Norges enorme velstandsvekt kommer av at begge kjønn jobber, så nei. Absolutt ingen flopp, altså. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Det kunne jo blitt litt mer lagt til rette for å få barn 

Anonymkode: 257e2...5d8

Ja, menn kunne bli husfedre. Det hadde hjulpet enormt.

Anonymkode: 44741...1be

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Jaconandersen skrev (11 timer siden):

La oss ta for oss noen fenomen:

1. Kvinner tar i dag høyere utdanning, i gjennomsnitt, enn menn. Dette utsetter førstegangsfødslene og gir kvinnene tøffere jobber. De har ikke lenger like mye energi til å få så mange barn. Maks en eller to. Livene deres blir for tøffe.

2. Kvinnenes økte status gjør dem mer kresne i forhold til potensielle partnere. Dette gjør at 10-15 prosent av mennene som tidligere hadde fått barn, ikke får det likevel. De mennene kvinnene velger, orker ikke å få så mange flere barn, etter å alt ha fått tre. Det går gjerne ikke økonomisk heller. Så resultatet blir færre barn.

3. Kvinner blir presset til heltid av politiske partier. De hevder at det er en rett til heltid, men på mange måter blir det et press til heltid. De orker ikke så mange barn når de må jobbe heltid i krevende jobber.

I Norge får de færre barn enn noen gang før. Mye av dette må skyldes de politiske partienes feministiske politikk. Vi er nede i 1,6 per kvinne, til tross for at det er så mange ordninger for foreldre.

Hva betyr dette på sikt? Jo at det norske folk gradvis vil forsvinne, i alle fall dem som holder på feministiske ideal. Så naturen bringer en tilbake til start.

Selvsagt. Ikke vits å få mange barn det ikke finnes tid til. Eller penger for den saks skyld. I arbeidslivet så blir barna regnet som en ulempe. Noen en arbeidsgiver syntes du bør lempe på hvem som helst om de blir syke. Instinktene våre vil at vi skal ta oss av barna når de er syke. Er et av barna mine sykt så er det det eneste jeg har I hodet. Alt annet er uviktig. Døgnet har ikkenok timer til alt. Samvittigheten gnager oss konstant. Ser det er de samvittighetsfulle som sliter. De kyniske derimot bruker spisse albuer og klatrer i karierestigen mens de tråkker andre ned på sin vei. Så lenge det er mest mulig tjent så spiller det ingen rolle om man trår over lik. Og det verste: kynikern blir satt pris på fordi økt inntjening triumfer alt 

Anonymkode: 4ba5f...489

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, menn kunne bli husfedre. Det hadde hjulpet enormt.

Assa...  de fleste duger ikke. Spiller playstation og ser ikke hva som må gjøres. 

Skrevet (endret)

Hvis menn hadde tatt mer ansvar hjemme, så hadde det ikke vært så vanskelig å være kvinne eller å få barn, heller. Så nei, likestillingen er ikke kommet langt nok (egentlig). 

Og det bør tilrettelegges for at unge kan få barn tidligere. Det er et politisk valg. Bedre velferdsordninger. Mulighet for sekstimersdag for småbarnsforeldre (kvinner og menn).

I mange, mye mindre likestilte land enn Norge, så fødes det enda færre barn. Se f.eks Italia. Økonomisk utrygghet har kanskje skylda i det. 

Folk må jo jobbe. Hvem skal tørke rumpen din som gammel om ikke kvinnene jobber (også) tenker du? Hele den norske velferdsmodellen erjo bygget på at både kvinner og menn bidrar.

Endret av Sjøbanan
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Assa...  de fleste duger ikke. Spiller playstation og ser ikke hva som må gjøres. 

Selvsagt setter de seg ned når noen andre tar drittjobben, om de bare lukker øynene lenge nok. Jeg bruker det samme trikset.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...