Gjest Gjest Skrevet 20. september 2005 #21 Skrevet 20. september 2005 Men så har man fått de barna man hadde tenkt å få og "snorene" klipppet av. Plutselig er man singel (igjen) og en vakker dag treffer man en ny "kvinnen i sitt liv". Kan man da finne frem lappesakene og samle endene ?? ← ____________________________________________________________________ Så videt jeg vet er det festet en tråd der, lederen er knytt igjen, denne er visstnok lett å fjerne.
Felixa Skrevet 20. september 2005 #22 Skrevet 20. september 2005 Men så har man fått de barna man hadde tenkt å få og "snorene" klipppet av. Plutselig er man singel (igjen) og en vakker dag treffer man en ny "kvinnen i sitt liv". Kan man da finne frem lappesakene og samle endene ?? ← Det er sjelden det går, så man må være 100% sikker på at man ikke vil ha flere barn uansett partner før man steriliserer seg.
Gjest gjest1 Skrevet 20. september 2005 #23 Skrevet 20. september 2005 Fordi sædceller reproduserer seg, og bare har noen dagers levetid. Det er faktisk ganske naturlig å slippe ut sædcellene for at de ikke skal dø og for å gi plass til nye friske. På samme måte som jenter har mensen og eggløsning. For gutta så er resultatet ofte en våt drøm hvis det har gått for lenge uten tømming. Når denne funksjonen hindres så skjer det noe med kroppen! Det trenger ikke ha så mye å bety, men noe skjer. Sædproduksjonen stopper opp. Ingen sædproduksjon forstyrrer hormonbalansen. Og til slutt, spermen blir annerledes i konsistensen, mer blank og flytende ikke så hvit og klumpete. ← Jeg mener jeg leste en gang at sædcellene forsvinner ut i intetheten eller i bukhulen eller hvor det nå var, etter sterilisering. Diskusjonen gikk på hvorvidt dette kanskje kunne være uheldig. Mange år siden jeg leste det. Jeg har ikke hørt noe om at sædproduksjonen stopper opp og forstyrrer hormonbalansen. Testiklene produserer testosteron, har aldri hørt at de slutter med det fordi om sædlederne er klippet eller knytt opp. Men hva vet jeg? Hadde en elsker som var sterilisert. Kan ikke påstå at det var noe i veien med verken konsistensen på sædvæsken hans, eller på hormonbalansen i retning av han skulle være noe mindre mann enn andre menn jeg har møtt.
Gjest trådstarter her... Skrevet 21. september 2005 #24 Skrevet 21. september 2005 Dere henger dere vel mye opp i det fysiske her, men dette er ting man forsåvidt kan lese seg til. Jeg tenkte mer på "mann" på det mentale planet. Bildet av idealmannen er jo i retning av at man blant annet skal være sterk, frisk, sprek, viril .. og forplantningsdyktig. En steril mann bryter jo med dette. Er det litt turnoff når snorene er kappet..? Ville du ha blitt sammen med en steril mann?
Gjest Bellatrix Skrevet 21. september 2005 #25 Skrevet 21. september 2005 (endret) Jerg er gift med en steril mann. Han er sterk, frisk, sprek, viril og alt jeg vil ha i en mann. Han er ikke forplantningsdyktig, men så lenge vi ikke skal ha barn så er det bare bra at han er sterilisert så slipper vi å tenke på annen prevensjon. Endret 21. september 2005 av Fighter
Gjest gjest1 Skrevet 21. september 2005 #26 Skrevet 21. september 2005 Ikke bare ville jeg vært sammen med en steril mann, han ville blitt FORETRUKKET. Orker ikke tenke på det maset med prevensjon og greier lenger. Deilig å slippe det, og bare kunne slippe seg løs når som helst og hvor som helst.
Gjest Emera Skrevet 21. september 2005 #27 Skrevet 21. september 2005 Ikke bare ville jeg vært sammen med en steril mann, han ville blitt FORETRUKKET. Orker ikke tenke på det maset med prevensjon og greier lenger. Deilig å slippe det, og bare kunne slippe seg løs når som helst og hvor som helst. ← Åh, HELT enig!
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2005 #28 Skrevet 23. september 2005 Hva med menn som ikke er forplantingsdyktige fra naturens side, blir de også mindre menn da? Og hva med kvinner som ikke kan får barn? Nei, så absolutt ikke, uansett forplantingsevne så er menn og kvinner like tiltrekningfulle, føler ikke de er mindre mann eller kvinne uansett.
Gjest propell Skrevet 23. september 2005 #29 Skrevet 23. september 2005 Hjelp! Så røret blir kappet, og det som går ut i penis satt en knute på, mens det røret som kommer fra sædblære bare blir liggende lkøst sier du...? Det betyr at spermen blir pumpet ut i kroppen! Høres ikke naturlig ut for kroppen. NOE må skje når de sædcellene blir sprutet rundt i kroppen! ← men det er jo så klart mye mer naturlig for kvinnens kropp at hun dytter i seg all slags hormoner og spiraler for å unngå å få barn... gi meg en mann som tar ansvar og kutter strengen og han skal få så mye sex han bare vil
Gjest Gjesta Skrevet 23. september 2005 #30 Skrevet 23. september 2005 (endret) En mann er en mann, om han er steril eller ei. Det utgjør absolutt ingen forskjell for meg. Om man har fått det antall barn man ønsker, så synest jeg det er flott om en mann velger å sterilisere seg, fremfor at kvinnen må gjøre det. (dette fordi inngrepet på en mann er enklere enn hos en kvinne) Om en mann velger å sterilisere seg, så er det meningen at det skal være for godt. Om han ønsker å gjøre om på dette, så kan det la seg gjøre innen få år, men selvsagt uten at resultatet kan garanteres. Å tro at en mann som steriliserte seg da han var 30, kan gjøre om operasjonen når han er 50, er som å tro man vinner i lotto. Om en mann ikke er forplantningsdyktig fra naturens side, hadde heller ikke gjort han til mindre mann i mine øyne. Endret 23. september 2005 av Marillia
Gjest Gjesta Skrevet 23. september 2005 #31 Skrevet 23. september 2005 Nei, du blir ikke mindre mann av den grunn i mine øyne ihvertfall.
Gjest gjest1 Skrevet 23. september 2005 #32 Skrevet 23. september 2005 Sædcellene som da forsvinner ut i kroppen blir spist av "ryddeceller" og borte er de. Det skjer ingenting skummelt eller guffent i kroppen selv om man kutter sædlederne! Mann blir ikke mindre "mann" selv om det ikke spruter ut selvmordspiloter hver gang det går! Man mister hverken ereksjon eller lyst! Men det er utrolig hyggelig med en mann som tar ansvar for at han ikke skal ha flere barn og gjør noe med det! ← Nemlig. All ros til menn som gjør dette for at partneren skal slippe å bruke prevensjon
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2005 #33 Skrevet 24. september 2005 Nei, du bli ikke mindre "mann" i mine øyne nei. Om det skjer noe forrandring, så blir du i så fall mer "mann". Rett og slett fordi det er voksent og fornuftig og ansvarlig å gjøre noe sånt. Noe en "guttevalp" ikke ville ha gjort. Har vært sammen med en som var sterilisert, han var svært mandig i mine øyne, ja! En skikkelig tøffing, var han!
Arkana Skrevet 24. september 2005 #34 Skrevet 24. september 2005 Nei, absolutt ikke. Og jeg håper virkelig samboeren min vil sterilisere seg når vi har fått de barna vi vil ha.
LilleMy Skrevet 24. september 2005 #35 Skrevet 24. september 2005 Du er absolutt ikke det minste mindre mann om du steriliserer deg kontra alternativet. Enkelt og greit! De to tingene har ingenting med hverandre å gjøre i så måte!
Gjest gjest1 Skrevet 25. september 2005 #36 Skrevet 25. september 2005 men det er jo så klart mye mer naturlig for kvinnens kropp at hun dytter i seg all slags hormoner og spiraler for å unngå å få barn... gi meg en mann som tar ansvar og kutter strengen og han skal få så mye sex han bare vil ←
Potetoline Skrevet 25. september 2005 #37 Skrevet 25. september 2005 Ikke mindre "mann" på noen måte, men mye mere lettvint for kvinnen som da slipper å rote med prevensjon. Og mye sikrere! ( i hvertfall for slike som meg, som blir gravid bare jeg ser på en mann, uavhenging av p-piller, mini-piller eller spiral....) Du kommer ikke til å merke noen forskjell på sædavgangen heller, det mangler kun sædceller, alt det andre er der... ← Ble gravid mens jeg gikk på minipiller og fullammet..... mye mindre inngrep for mannen (og billigere). Dermed ble gubben "snittet". Nå koser vi oss uten å få den grufulle følelsen "tenk om"..... Det er så deilig atte.. Merker ingen forskjell på noen punkter. Ihvertfall ikke mindre mann. heller omvendt!!
Gjest gjest nr xy Skrevet 26. september 2005 #38 Skrevet 26. september 2005 Nei, du bli ikke mindre "mann" i mine øyne nei. Om det skjer noe forrandring, så blir du i så fall mer "mann". Rett og slett fordi det er voksent og fornuftig og ansvarlig å gjøre noe sånt. Noe en "guttevalp" ikke ville ha gjort. Henger meg på den her jeg.
Gjest sexysadie Skrevet 27. september 2005 #39 Skrevet 27. september 2005 Hipp Huirra for fyrer som tar ansvar for sin seksualitet. Det er ikke mange av dem.
Gjest ManneMann Skrevet 4. oktober 2005 #40 Skrevet 4. oktober 2005 Jeg vil ikke føle meg som mindre mann, dvs jeg har gjort mitt og fått de jeg ville ha. Er egentlig klar for snorklipping (var ikke Kjell Opset god til det ? Var kanskje veier det ....... ) Tror det er bedre med avklippt enn alskens hormoner med tilhørende humørsvingninger og tørrhet. Mannen i min kvinnes liv
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå