Gjest mann midt i livet Skrevet 19. september 2005 #1 Skrevet 19. september 2005 Jeg er en gift mann som etterhvert har kommet til at jeg har fått de barna jeg skal ha. Jeg vurderer nå å sterilisere meg, i stedet for at kona igjen skal ta ansvaret for prevensjonen videre. Men inngrepet skremmer meg litt. Ikke selve snittene, for de er beskjedne. Det som kanskje holder meg mest igjen er tanken på at man kanskje blir litt mindre "mann" etterpå. Seksuelt er man visstnok som før. Men likevel.. kanskje setter det seg litt i hodet likevel. Kanskje er uroen min helt ubegrunnet. Hva synes dere, jenter? Er steriliserte menn mindre "mann" og mindre attraktive i deres øyne?
Gjest Bellatrix Skrevet 19. september 2005 #2 Skrevet 19. september 2005 Nei. Den eneste forskjellen er at det ikke kommer sæd ut av deg.
Gjest LoisLane Skrevet 19. september 2005 #3 Skrevet 19. september 2005 Det har absolutt ingenting å si for min opplevelse av mannlighet.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 19. september 2005 #4 Skrevet 19. september 2005 Jo, spruten skal visstnok være omtrent som før, men inneholder ikke lenger sædceller. Disse utgjør bare 5% av normalt sædvolum, så den forskjellen er ubetydelig. Med kondom derimot er det ingen sprut...
Gjest Bellatrix Skrevet 19. september 2005 #5 Skrevet 19. september 2005 Jo, spruten skal visstnok være omtrent som før, men inneholder ikke lenger sædceller. Disse utgjør bare 5% av normalt sædvolum, så den forskjellen er ubetydelig. Med kondom derimot er det ingen sprut... ← Ja, spruten vil fortsatt være der. Så det renger du ikke bekymre deg over.
Gjest gjest1 Skrevet 19. september 2005 #6 Skrevet 19. september 2005 Ikke mindre "mann" på noen måte, men mye mere lettvint for kvinnen som da slipper å rote med prevensjon. Og mye sikrere! ( i hvertfall for slike som meg, som blir gravid bare jeg ser på en mann, uavhenging av p-piller, mini-piller eller spiral....) Du kommer ikke til å merke noen forskjell på sædavgangen heller, det mangler kun sædceller, alt det andre er der...
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2005 #7 Skrevet 19. september 2005 Min mest fantastiske (eks-)kjæreste hadde sterilisert seg før vi traff hverandre. Har i grunnen aldri senere truffet en mer viril og tiltrekkende mann. Men det er personligheten din som avgjør dette, ikke en evt operasjon.
Gjest gjest1 Skrevet 19. september 2005 #8 Skrevet 19. september 2005 Dere mannfolk er da noen rare individer. Hvorfor skulle man være mindre mann fordi om sædcellene ikke lenger kommer frem fordi røret deres er klippet over eller knytt en knute på? Tror ikke mange kvinner som har sterilisert seg føler seg som mindre kvinne av den grunn, og det er jo så og si det samme som gjøres.
Gjest Doc Skrevet 19. september 2005 #9 Skrevet 19. september 2005 Dere mannfolk er da noen rare individer. Hvorfor skulle man være mindre mann fordi om sædcellene ikke lenger kommer frem fordi røret deres er klippet over eller knytt en knute på? ← Fordi sædceller reproduserer seg, og bare har noen dagers levetid. Det er faktisk ganske naturlig å slippe ut sædcellene for at de ikke skal dø og for å gi plass til nye friske. På samme måte som jenter har mensen og eggløsning. For gutta så er resultatet ofte en våt drøm hvis det har gått for lenge uten tømming. Når denne funksjonen hindres så skjer det noe med kroppen! Det trenger ikke ha så mye å bety, men noe skjer. Sædproduksjonen stopper opp. Ingen sædproduksjon forstyrrer hormonbalansen. Og til slutt, spermen blir annerledes i konsistensen, mer blank og flytende ikke så hvit og klumpete.
Rapunsel Skrevet 19. september 2005 #10 Skrevet 19. september 2005 Er steriliserte menn mindre "mann" og mindre attraktive i deres øyne? ← Neineinei.
Gjest Milah Skrevet 19. september 2005 #11 Skrevet 19. september 2005 Nei, overhodet ikke. Når man lever i et forhold og man har fått de barna man vil ha, ville jeg faktisk følt at mannen blir mer mann! For endelig tar han ansvar for prevensjon!
Gjest Hilde K S Skrevet 19. september 2005 #12 Skrevet 19. september 2005 (endret) Nei. Maskulinitet har ingenting med sterilitet å gjøre. Litt synlige muskler på armene, en flott rumpe og intelligens har noe med maskulinitet å gjøre. For meg, altså. Endret 15. oktober 2005 av Hilde K S
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2005 #13 Skrevet 19. september 2005 Nei. Maskulinitet har ingenting med sterilitet å gjøre. Litt synlige muskler på armene, en flott rumpe og inteligens har noe med maskulinitet å gjøre. For meg, altså. ← Mens jeg tenner kraftig på jenter som kan skrive intelligens riktig. Bruk heller uttrykket forstand, så slipper du de vanskelige fremmedordene.
Gjest LoisLane Skrevet 19. september 2005 #14 Skrevet 19. september 2005 Mens jeg tenner kraftig på jenter som kan skrive intelligens riktig. ← Har du sett rettskrivingstråden min...?
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2005 #15 Skrevet 19. september 2005 Har du sett rettskrivingstråden min...? ← Vel, nå skrev hun jo ordet rumpe riktig da...
Gjest gjest1 Skrevet 20. september 2005 #16 Skrevet 20. september 2005 (endret) Når denne funksjonen hindres så skjer det noe med kroppen! Det trenger ikke ha så mye å bety, men noe skjer. Sædproduksjonen stopper opp. Ingen sædproduksjon forstyrrer hormonbalansen. Og til slutt, spermen blir annerledes i konsistensen, mer blank og flytende ikke så hvit og klumpete. ← Spermieproduksjonen stopper ikke opp. Sædcellene forsvinner bare ut i kroppen og går til grunne der.Ved sterilisering er det kun sædlederne som blir klippet, det blir ikke "tuklet" med hverken hormon- eller spermieproduserende kjertler.Men du tenkte kanskje på evenukker? Der man fjerner hele testikkelen?( hvilket ikke skjer i Norge........) Forøvrig vil konsistensen på sæden variere fra hvit, klumpete og seig til blank og glatt også på en mann som ikke har gjennomgått en sterilisering; alt etter dagsform, tid siden forrige sædavgang og kosthold..... Endret 20. september 2005 av lenej
Gjest Fy Faen Skrevet 20. september 2005 #17 Skrevet 20. september 2005 Spermieproduksjonen stopper ikke opp. Sædcellene forsvinner bare ut i kroppen og går til grunne der.Ved sterilisering er det kun sædlederne som blir klippet← Hjelp! Så røret blir kappet, og det som går ut i penis satt en knute på, mens det røret som kommer fra sædblære bare blir liggende lkøst sier du...? Det betyr at spermen blir pumpet ut i kroppen! Høres ikke naturlig ut for kroppen. NOE må skje når de sædcellene blir sprutet rundt i kroppen!
Gjest Sykepleier Skrevet 20. september 2005 #18 Skrevet 20. september 2005 Forøvrig vil konsistensen på sæden variere fra hvit, klumpete og seig til blank og glatt også på en mann som ikke har gjennomgått en sterilisering; alt etter dagsform, tid siden forrige sædavgang og kosthold..... ← Når det ikke er spermier i sæden, så vil den bli tynnere i konsistensen, og ikke så hvit/tykk/klumpete som den kan bli ellers. Sant nok at den kan variere for en mann som ikke har kappet røret, men for han som har kappet så vil den ikke variere. Den vil være tynn og blank hele tiden.
Gjest ManneMann Skrevet 20. september 2005 #19 Skrevet 20. september 2005 Men så har man fått de barna man hadde tenkt å få og "snorene" klipppet av. Plutselig er man singel (igjen) og en vakker dag treffer man en ny "kvinnen i sitt liv". Kan man da finne frem lappesakene og samle endene ??
Gjest gjest1 Skrevet 20. september 2005 #20 Skrevet 20. september 2005 Hjelp! Så røret blir kappet, og det som går ut i penis satt en knute på, mens det røret som kommer fra sædblære bare blir liggende lkøst sier du...? Det betyr at spermen blir pumpet ut i kroppen! Høres ikke naturlig ut for kroppen. NOE må skje når de sædcellene blir sprutet rundt i kroppen! ← Sædcellene som da forsvinner ut i kroppen blir spist av "ryddeceller" og borte er de. Det skjer ingenting skummelt eller guffent i kroppen selv om man kutter sædlederne! Mann blir ikke mindre "mann" selv om det ikke spruter ut selvmordspiloter hver gang det går! Man mister hverken ereksjon eller lyst! Men det er utrolig hyggelig med en mann som tar ansvar for at han ikke skal ha flere barn og gjør noe med det!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå