Gå til innhold

Erfaringer med søppeltaxi i Oslo?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg har en god del ting som har samlet seg opp i kjelleren ila årene. Har ikke bil og har ikke lyst til å mase på kjente om de kan hjelpe med å kjøre bort. Har derfor tenkt å bestille "søppeltaxi" som visstnok henter, sorterer og tar seg av alt av resirkulering o.l. 

Noen som har et firma de kan anbefale? Har forsøkt å google litt, men fått opp litt ymse, typ med anmeldelser om at de ansatte ikke snakker norsk, at det blir misforståelser rundt pris osv. 

Anonymkode: b2501...26c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte de som kaller seg Søppeltaxi i Oslo. Det kostet endel men det var absolutt den letteste måten å bli kvitt en Haug blandet avfall. De snakket norsk. Det er ikke så lett å vite hvor mange kubikk søppel man har, det er utfordringen med å forstå prisen

Anonymkode: a03f9...c35

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg brukte de som kaller seg Søppeltaxi i Oslo. Det kostet endel men det var absolutt den letteste måten å bli kvitt en Haug blandet avfall. De snakket norsk. Det er ikke så lett å vite hvor mange kubikk søppel man har, det er utfordringen med å forstå prisen

Takk for tips! Ja, lurte på dette med pris - for hvordan kan man stole på at de ikke tar mer enn de skal når man selv ikke vet hvor mange kubikk man har? TS

AnonymBruker
Skrevet

Enig at det er mange skitne/søplete taxier i Oslo. Men ikke alle. Noen er flinke til å holde det ryddig.

Anonymkode: dd02e...caf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi ryddet ut av to store boder og kastet masse søppel og betalte kr 12000. Dette var med de som heter søppeltaxi oslo

Anonymkode: d1d99...d89

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

12000 for kaste avfall? Hvis du ordner bil kan du kaste gratis. 

Ring en kompis eller bror og be dem hjelpe. Ikke f... å betale så mye penger for å kaste avfall. 

Anonymkode: e42da...bcf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte et slikt firma i fjor - ble ett av de første treffene på Google som svarte da jeg tok kontakt. Holdt på å flytte ut av leilighet oppi all nedstengingen, og hadde dårlig tid og få reelle alternativer. De kom som avtalt, gjorde en fin jobb, men opplevde dem som veldig dodgy. For det første krevde de 2000 kroner mer enn de anslo på mail, selv om jeg ganske nøysommelig hadde beregnet antall kubikkmeter (og lagt på litt ekstra). I tillegg krevde de moms utenom, selv om priser/pristilbud til forbruker alltid skal være inkludert mva. Da jeg påpekte det foreslo de 1000 kr ekstra + en tusenlapp i moms som kompromiss… jeg endte opp med å bare betale for å bli ferdig, og fordi jeg opplevde dem som litt ubehagelige og pågående og var alene i situasjonen. 

Alle er sikkert ikke slik, men vær obs på at det kan skje med deg også. Neste gang noe slikt måtte være aktuelt, leier jeg heller bil og fikser litt bærehjelp selv. 

Anonymkode: 1b39e...66e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Vi ryddet ut av to store boder og kastet masse søppel og betalte kr 12000. Dette var med de som heter søppeltaxi oslo

For den prisen kan du jo leie et par containere! 

hilsen tidligere søppelsjåfør

Anonymkode: 81911...759

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.8.2021 den 12.49):

Jeg brukte et slikt firma i fjor - ble ett av de første treffene på Google som svarte da jeg tok kontakt. Holdt på å flytte ut av leilighet oppi all nedstengingen, og hadde dårlig tid og få reelle alternativer. De kom som avtalt, gjorde en fin jobb, men opplevde dem som veldig dodgy. For det første krevde de 2000 kroner mer enn de anslo på mail, selv om jeg ganske nøysommelig hadde beregnet antall kubikkmeter (og lagt på litt ekstra). I tillegg krevde de moms utenom, selv om priser/pristilbud til forbruker alltid skal være inkludert mva. Da jeg påpekte det foreslo de 1000 kr ekstra + en tusenlapp i moms som kompromiss… jeg endte opp med å bare betale for å bli ferdig, og fordi jeg opplevde dem som litt ubehagelige og pågående og var alene i situasjonen. 

Alle er sikkert ikke slik, men vær obs på at det kan skje med deg også. Neste gang noe slikt måtte være aktuelt, leier jeg heller bil og fikser litt bærehjelp selv. 

Anonymkode: 1b39e...66e

Tusen takk for at du delte :)  har vel landet litt på at jeg bare må krype til korset å be en venn om kjørehjelp, så får jeg heller betale han litt. Føler de lett kan lure deg, når man ikke har greie på sånt og er aleine :( (Håper du la igjen en dårlig anmeldelse på dem, burde ikke vært lov å holde på sånn som de gjør!)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.8.2021 den 11.07):

Mener du 1200? Eller 12.000?? 

• 3 måneder senere...
Skrevet

Sjekk også småjobber-grupper på fb, jeg bruker samme fyren hver gang. Betaler rundt en tusenlapp for søppelvolum tilsvarende en liten rammemadrass (sånn for å ha noe å sammenligne med), han kommer raskt og det er kjempeenkelt. Lengste jeg har ventet var under 48 timer da han koordinerer med andre oppdrag.

Anonymkode: 3ae80...00b

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.8.2021 den 11.35):

Mener du 1200? Eller 12.000?? 

Jeg vil tro 12 000 kr. Å få profesjonell til å håndtere søppel er mye dyrere enn mange tror. 

Skrevet

Jeg har prøvd søppeltaxi Oslo. De tok med alt, også blandet avfall. Lettvint måte å bli kvitt alt. Men det var vanskelig å estimere pris. Jeg visste ikke hvor mange kubikk og det gjorde ikke de heller, før de hadde fått alt inn i bilen. Det ble rundt 2500. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har prøvd søppeltaxi Oslo. De tok med alt, også blandet avfall. Lettvint måte å bli kvitt alt. Men det var vanskelig å estimere pris. Jeg visste ikke hvor mange kubikk og det gjorde ikke de heller, før de hadde fått alt inn i bilen. Det ble rundt 2500. 

Neste gang jeg skulle kaste avfall brukte jeg isekk. Lettere å beregne pris og noe rimeligere. Men da måtte jeg bære alt ut selv.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har brukt de, og styr unna sier jeg bare. De tok mer enn de skulle for jobben, og når jeg protesterte på det så ble de nærmest fysisk truende. Bare å styre unna, søppelfirma!

Anonymkode: b6093...3e6

Skrevet

Ryddet for reklame.

Chantielle mod.

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror heller jeg hadde leid en bil for en dag altså, for noen priser. Eller spurt familie om hjelp og spandert en god middag etter jobben var gjort. 2500-12000? Kan leie bil en stund for de summene....

Anonymkode: 4cb8a...676

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...