Gå til innhold

Reise til Sverige med barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver å google, men blir ikke helt klok. Er selv fullvaksinert, men hva er reglene for å reise til grønt område  Sverige og hjem igjen med et barn som ikke er vaksinert og ikke har hatt korona? Må barnet fortsatt i karantene ved hjemkomst? Må jeg fylle ut skjema for barnet før passering til Norge? Må alle fortsatt restes på grensen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og hvordan fyller man eventuelt ut skjema for barn? Når jeg logger meg inn kommer mitt personnummer opp, og går ikke an å endre..

Skrevet

Leste nå at innreise skjema må fylles ut tidligst 72 timer før. Er barnet under 12 år blir det avgjort på grensa om barnet må testes. 

Vet dessverre ikke mer om skjemaet.

Skrevet
zemer skrev (25 minutter siden):

Leste nå at innreise skjema må fylles ut tidligst 72 timer før. Er barnet under 12 år blir det avgjort på grensa om barnet må testes. 

Vet dessverre ikke mer om skjemaet.

Takk for svar. Da kan jeg kanskje fylle ut før jeg reiser, eventuelt, blir bare en kort tur.

Skrevet
Thyra skrev (Akkurat nå):

Takk for svar. Da kan jeg kanskje fylle ut før jeg reiser, eventuelt, blir bare en kort tur.

God tur 😊

Skrevet

Du krysser av på skjema at du skal ha med deg barn under 16 år. Har vært i Sverige 4 ganger da jeg bor nærme grensen, har aldri testa oss eller spurt om noe. Har kun vist leg den som har kjært bilen. 

Skrevet
Arkin skrev (3 timer siden):

Du krysser av på skjema at du skal ha med deg barn under 16 år. Har vært i Sverige 4 ganger da jeg bor nærme grensen, har aldri testa oss eller spurt om noe. Har kun vist leg den som har kjært bilen. 

Hm, jeg ringte en infotelefon, og de sa jeg måtte fylle ut skjema for barnet. Jeg er fullvaksinert og trenger ikke registrere skjema.

Man registrerer skjema elektronisk, forstår jeg? Er det bare å fylle ut før avreise, eller må man vise noe på mobilen ved grensepassering inn til Norge?

I utgangspunktet skal vel alle testes på grensen?

Skrevet
zemer skrev (3 timer siden):

God tur 😊

Takk. Er ikke sikker på om vi kommer til å reise enda.

Skrevet

Ryddet for brukerangrep. Lomvi, mod.

Skrevet
Thyra skrev (34 minutter siden):

Hm, jeg ringte en infotelefon, og de sa jeg måtte fylle ut skjema for barnet. Jeg er fullvaksinert og trenger ikke registrere skjema.

Man registrerer skjema elektronisk, forstår jeg? Er det bare å fylle ut før avreise, eller må man vise noe på mobilen ved grensepassering inn til Norge?

I utgangspunktet skal vel alle testes på grensen?

Min eks har vært over flere ganger. Er fullvaksinert,men  aldri vist noe korona pass. De vinket alle videre med norske skilter på bilen.

Skrevet
zemer skrev (1 time siden):

Min eks har vært over flere ganger. Er fullvaksinert,men  aldri vist noe korona pass. De vinket alle videre med norske skilter på bilen.

Har hørt det til tider har vært veldig lange køer på grensen?

• Liker 1
Skrevet
Thyra skrev (1 time siden):

Har hørt det til tider har vært veldig lange køer på grensen?

Han har brukt ca 1 time.

Skrevet (endret)

Når tester man seg? Tenkte å ta båten fram og tilbake. Og er det noen som vet om hurtigtestene går like langt opp i nesen som de vanlige? Aldri tatt hurtigtest før 🙈

Endret av KillerKitty
  • Opprett ny...