Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samboern min ligger å spiller på ipad til langt ut på natt, han jobber sent å når jeg må opp tidlig (6-7) så ligger han å spiller til ca 2-3 på natten. Har prøvd å snakke med han flere ganger om dette å da klikker han å kaller meg stygge ting.. mister flere timer søvn pga dette.. 

Anonymkode: 47296...781

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Samboern min ligger å spiller på ipad til langt ut på natt, han jobber sent å når jeg må opp tidlig (6-7) så ligger han å spiller til ca 2-3 på natten. Har prøvd å snakke med han flere ganger om dette å da klikker han å kaller meg stygge ting.. mister flere timer søvn pga dette.. 

Anonymkode: 47296...781

Hadde aldri funnet meg i dette. Dere bør ha en ordentlig samtale om det dagtid. Si du ikke kan ha det sånn. Du bør heller ikke dele seng med en som ikke respekterer deg på denne måten. Om dere ikke har mulighet for hver sitt soverom, kan det være en mulighet å flytte ut på sofa? Selvfølgelig er det han som skal spille i sofaen da. Og om han nekter, så flytter du ut på sofaen imens du planlegger å flytte ut..

Anonymkode: 8a5bd...386

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Lag koselig spillekrok i stua.

Anonymkode: 2d04c...9e1

AnonymBruker
Skrevet

MÅ han spille i senga?? Si han får pelle seg ut av soverommet om han vil spille, at senga er for å sove i på natta, ikke spille. 

Anonymkode: 1d597...cd9

AnonymBruker
Skrevet

Spilling? Er han 12 år? Veldig barnslig egentlig.

Anonymkode: 29eb6...379

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kan du definere "klikke"?

Hvis du ikke får sove, så må dere sove hver for dere. Enten separate soverom, eller separate hus (les: brudd)

Anonymkode: e6528...979

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Han respekterer deg åpenbart ikke hvis han ikke kan A) droppe spilling eller B) spille på et annet rom. Det får være måte på, for en egosentrisk fyr.

Anonymkode: 60658...06e

• Liker 1
Skrevet

Du får bråke litt ekstra når du står opp, sånn at han våkner 😈

• Liker 5
Skrevet

Hvor gikk verden til h***te når en i et parforhold ikke klarer å ha kommunikasjon om såpass enkle ting?

"Hei jeg skal faktisk på jobb om åtte timer og må sove. Kan du vente med å legge deg til du skal sove? Takk!".

Dersom en ikke klarer å respektere såpass enkle ting så mener jeg at man mangler grunnleggende boevner i et samliv. At jobb kommer fremfor spilling bør ikke komme som noen stor overraskelse.

Og spesielt da når en "klikker" av å bli bedt om å ikke vekke samboer som skal på jobb?

Ta diskusjonen på dagtid, men om hen ikke klarer å forholde seg til en såpass enkel ting så bør dere diskutere om dere i det hele tatt skal ha felles seng. Dvs enten to separate senger der dere bor nå eller særboere.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som du er sammen med en vill kjøter, ikke en voksen mann

Anonymkode: 29aca...d57

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er på vei ut av et langt forhold nå, der jeg har åpnet øynene mine for hvor mye egosentriske handlinger jeg måtte gjennom med min samboer. 

Slike ting bunner i mangel på respekt. Ikke gjør som jeg har gjort, og unnskyldt det med andre ting. Det er så enkelt som at han ikke har respekt for deg. Stå opp for deg selv, og krev at han ligger på sofaen. Hvis ikke det går, så er det han som har valgt et brudd. 

Anonymkode: c2f5e...d2c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har hvert vårt soverom med hver vår dobbeltseng. Funker som gull, og det har det gjort i et tiår. Hos oss er problemet at han alltid har vakt, og stadig blir oppringt på natta, så det klarer ikke jeg sove til. Begge sover bedre alene. 

Anonymkode: 010a2...7ec

AnonymBruker
Skrevet
nomore82 skrev (1 time siden):

Hvor gikk verden til h***te når en i et parforhold ikke klarer å ha kommunikasjon om såpass enkle ting?

"Hei jeg skal faktisk på jobb om åtte timer og må sove. Kan du vente med å legge deg til du skal sove? Takk!".

Dersom en ikke klarer å respektere såpass enkle ting så mener jeg at man mangler grunnleggende boevner i et samliv. At jobb kommer fremfor spilling bør ikke komme som noen stor overraskelse.

Og spesielt da når en "klikker" av å bli bedt om å ikke vekke samboer som skal på jobb?

Ta diskusjonen på dagtid, men om hen ikke klarer å forholde seg til en såpass enkel ting så bør dere diskutere om dere i det hele tatt skal ha felles seng. Dvs enten to separate senger der dere bor nå eller særboere.

Jeg tror faktisk ikke jeg ville ha vært sammen med en som ikke greide å respektere en enkel beskjed som det der, i det hele tatt. Ville heller tatt diskusjonen om forholdet var liv laga. 

Anonymkode: 60658...06e

Skrevet (endret)

Jeg blir frustrert når jeg leser slike innlegg. Hvor er respekten i forholdet? Her tror jeg dere virkelig bør snakke sammen(om mulig). Hva vil dere egentlig med forholdet? I min verden er forhold bygget på kjærlighet, tillit, og respekt. Forhold handler ikke om meg, men oss. Det største gleden er å glede den andre, men det må gå begge veier. 

Endret av -Ronin-
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Spilling? Er han 12 år? Veldig barnslig egentlig.

Anonymkode: 29eb6...379

Ikke så veldig egentlig, det å anse spilling som noe som er forbeholdt barn og unge er veldig bakstreversk. Voks heller opp selv og innse at folk er forskjellige.

TS: sier som de andre - ta praten på dagtid, og om han ikke skjønner det elementære i denne problemstillingen ville jeg også stilt meg skeptisk til om dette er en mann jeg i det hele tatt ville giddet å forholde meg til.

Anonymkode: 19dfc...b9f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Har prøvd å snakke med han flere ganger om dette å da klikker han å kaller meg stygge ting.

Dette uthevede er mer enn nok til at du burde gjøre det slutt med han.

Hva skal du med en mann som behandler deg så stygt? 

Anonymkode: 3d72f...e04

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...