Catbert Skrevet 3. august 2021 #1 Del Skrevet 3. august 2021 Jeg bare må spise noe foran tv om kvelden. Men trenger tips til sunne valg med lite kalorier. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trøst Skrevet 3. august 2021 #2 Del Skrevet 3. august 2021 Du kan lage isbiter av Fun Light som du sutter på. Kan sammenlignes med potetgull om du tygger den fremfor å la den smelte i munnen. Ingen kalorier og selvsagt ikke sunt ettersom et sunt måltid og sunne snacks inneholder næringsstoffer og energi - og er dermed ikke kalorifattig. Har sett noen lage "natures cereal" ved å legge isbiter (av vann) i en skål, fylle med vann og legge på druer og blåbær. Skal visst være helt fantastisk. Inneholder kalorier, druer har en del energi og mye karbohydrater. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catbert Skrevet 3. august 2021 Forfatter #3 Del Skrevet 3. august 2021 Trøst skrev (1 minutt siden): Du kan lage isbiter av Fun Light som du sutter på. Kan sammenlignes med potetgull om du tygger den fremfor å la den smelte i munnen. Ingen kalorier og selvsagt ikke sunt ettersom et sunt måltid og sunne snacks inneholder næringsstoffer og energi - og er dermed ikke kalorifattig. Har sett noen lage "natures cereal" ved å legge isbiter (av vann) i en skål, fylle med vann og legge på druer og blåbær. Skal visst være helt fantastisk. Inneholder kalorier, druer har en del energi og mye karbohydrater. Takk! God ide den siste 😀 Spiser allerede fun light og zeroh ispinner som fås kjøpt på butikken ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #4 Del Skrevet 3. august 2021 marykay skrev (21 minutter siden): Jeg bare må spise noe foran tv om kvelden. Hadde nok heller jobbet med denne trangen. Nei, du MÅ ikke spise noe når du ser på tv. Anonymkode: 98fad...0fe 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trøst Skrevet 3. august 2021 #5 Del Skrevet 3. august 2021 marykay skrev (8 minutter siden): Takk! God ide den siste 😀 Spiser allerede fun light og zeroh ispinner som fås kjøpt på butikken ☺️ Skal jeg være ærlig så var det der faktisk en spøk, og det er bekymringsverdig at du tok det seriøst. Ville nok fått bukt med spiseproblemene og forholdet du har til mat. Vil også råde deg til å søke kunnskap om kosthold og ernæring, da i regi av en ernæringsfysiolog eller lege med kompetanse på ernæring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Robin666 Skrevet 3. august 2021 #6 Del Skrevet 3. august 2021 Drikk en liter vann og gå deg en tur. Ingen MÅ ha snacks foran tv'n. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catbert Skrevet 3. august 2021 Forfatter #7 Del Skrevet 3. august 2021 Den er grei. Da kan jo jeg også være ærlig og si at begge forslagene var dårlig. Men ville vise takknemlighet for svar… hadde jo selvsagt spist bærene slik de er og ikke med isbiter. Jeg trenger ikke ernæringsråd men tips SUNN, kalorifattig snack, kontra chips og godteri. Jeg er ganske søtsugen og liker å gomle på noe foran TV-en. Men ønsker helst at det da er sunt (næringsfullt) og kalorifattig. Spiser ellers normalt og sunt ☺️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catbert Skrevet 3. august 2021 Forfatter #8 Del Skrevet 3. august 2021 Robin666 skrev (4 minutter siden): Drikk en liter vann og gå deg en tur. Ingen MÅ ha snacks foran tv'n. Nei, jeg VIL spise noe foran TV-en. Etter at jeg har vært på jobb, trent og gått fjelltur. Det kalles å kose seg. Men det må ikke være usunt selv om det er kos. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #9 Del Skrevet 3. august 2021 Se mindre tv? Jeg spiser kveldsmat; Te med suketter og knekkebrød med gulost og slangeagurk (bruker ikke smør fordi jeg ikke liker det). Jeg aner ikke hvor mange kalorier det er i knekkebrød med en skive gulost, men tviler på at det er vanvittig mye. Alternativt mager kremost (Philadelphia) med agurk, og reddik eller paprika. Anonymkode: 52941...069 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catbert Skrevet 3. august 2021 Forfatter #10 Del Skrevet 3. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Se mindre tv? Jeg spiser kveldsmat; Te med suketter og knekkebrød med gulost og slangeagurk (bruker ikke smør fordi jeg ikke liker det). Jeg aner ikke hvor mange kalorier det er i knekkebrød med en skive gulost, men tviler på at det er vanvittig mye. Alternativt mager kremost (Philadelphia) med agurk, og reddik eller paprika. Anonymkode: 52941...069 Takk for tips! 😃 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #11 Del Skrevet 3. august 2021 marykay skrev (7 minutter siden): Den er grei. Da kan jo jeg også være ærlig og si at begge forslagene var dårlig. Men ville vise takknemlighet for svar… hadde jo selvsagt spist bærene slik de er og ikke med isbiter. Jeg trenger ikke ernæringsråd men tips SUNN, kalorifattig snack, kontra chips og godteri. Jeg er ganske søtsugen og liker å gomle på noe foran TV-en. Men ønsker helst at det da er sunt (næringsfullt) og kalorifattig. Spiser ellers normalt og sunt ☺️ Da må du jobbe med den tankegangen. Anonymkode: 98fad...0fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catbert Skrevet 3. august 2021 Forfatter #12 Del Skrevet 3. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da må du jobbe med den tankegangen. Anonymkode: 98fad...0fe Javel, takk for godt råd jeg ikke ba om ☺️ 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #13 Del Skrevet 3. august 2021 Grønnsaker og holidaydip er mine favoritter. Om du spiser sunn og næringsrik mat gjennom hele dagen, så stilner søtsuget betraktelig. Det vil si; dropp lettprodukter, og spis mest mulig uprosessert mat med sunt fett, mye grønnsaker, sunne karbohydrater. F.eks. kyllingsalat, laks m/tilbehør osv. Ikke gå på slankebølgen som herjet på 90-tallet med ultraprosessert "lett-mat". Kutt sukker og raske karbohydrater, så er du fornøyd med grønnsaker og dipp, noen nøtter, et par ruter mørk sjokolade, en kopp te, eller popcorn (ikke mikro, helst poppet selv). Anonymkode: 5153f...8a6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #14 Del Skrevet 3. august 2021 marykay skrev (3 minutter siden): Javel, takk for godt råd jeg ikke ba om ☺️ Å si at du MÅ spise noe mens du ser på tv høres jo bare så dumt ut. Men om du absolutt må ha tips, skjær opp diverse grønnsaker. Det er ikke akkurat så vanskelig å skjønne selv hva som er kalorifattig og sunt ... Anonymkode: 98fad...0fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trøst Skrevet 3. august 2021 #15 Del Skrevet 3. august 2021 marykay skrev (14 minutter siden): Den er grei. Da kan jo jeg også være ærlig og si at begge forslagene var dårlig. Men ville vise takknemlighet for svar… hadde jo selvsagt spist bærene slik de er og ikke med isbiter. Jeg trenger ikke ernæringsråd men tips SUNN, kalorifattig snack, kontra chips og godteri. Jeg er ganske søtsugen og liker å gomle på noe foran TV-en. Men ønsker helst at det da er sunt (næringsfullt) og kalorifattig. Spiser ellers normalt og sunt ☺️ Da kan du spise frukt. Det er et hav av frukter å velge mellom. Det er søtt, og de fleste frukter inneholder vitaminer. Mangelfullt på protein, men da kan du supplere med for eksempel vaniljekesam eller proteinholdig yoghurt, eksempelvis gresk yoghurt. Frukt dyppet i sjokolade er godt, men kan fort bli kaloririkt, men et sunt kosthold har rom for kos. Sunt og kalorifattig stemmer ikke overens i min verden. Kalorifattig mat er næringsfattig mat, og dermed ikke sunt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catbert Skrevet 3. august 2021 Forfatter #16 Del Skrevet 3. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Å si at du MÅ spise noe mens du ser på tv høres jo bare så dumt ut. Men om du absolutt må ha tips, skjær opp diverse grønnsaker. Det er ikke akkurat så vanskelig å skjønne selv hva som er kalorifattig og sunt ... Anonymkode: 98fad...0fe Ok, det var helt feil ordvalg. Jeg ønsker og vil trøkke ting i kjeften mens jeg ser på tv uten at det går på helsa løs. Jeg tenkte kanskje noen hadde kreative tips til snacks. Oppkuttede grønnsaker sier seg selv ja ☺️ 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catbert Skrevet 3. august 2021 Forfatter #17 Del Skrevet 3. august 2021 Trøst skrev (Akkurat nå): Da kan du spise frukt. Det er et hav av frukter å velge mellom. Det er søtt, og de fleste frukter inneholder vitaminer. Mangelfullt på protein, men da kan du supplere med for eksempel vaniljekesam eller proteinholdig yoghurt, eksempelvis gresk yoghurt. Frukt dyppet i sjokolade er godt, men kan fort bli kaloririkt, men et sunt kosthold har rom for kos. Sunt og kalorifattig stemmer ikke overens i min verden. Kalorifattig mat er næringsfattig mat, og dermed ikke sunt. Takk for tips! 😃 Jeg spiser veldig sunt og næringsrikt fra før. Lager det meste fra bunn. Jeg liker å gomle en del når jeg først er i gang foran TV-en , og da er det jo greit at det ikke er en kaloribombe 😄 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #18 Del Skrevet 3. august 2021 Riskjeks med popcornsmak eller ostesmak. Synd ikke alle forstår at det bare er SÅ enkelt å kutte ut kveldssnacksen🙄 Jeg har alltid rundt 2-300 kalorier til gode på kvelden som er satt av til snacks. Anonymkode: fce9f...3fa 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #19 Del Skrevet 3. august 2021 Trøst skrev (1 time siden): Da kan du spise frukt. Det er et hav av frukter å velge mellom. Det er søtt, og de fleste frukter inneholder vitaminer. Mangelfullt på protein, men da kan du supplere med for eksempel vaniljekesam eller proteinholdig yoghurt, eksempelvis gresk yoghurt. Frukt dyppet i sjokolade er godt, men kan fort bli kaloririkt, men et sunt kosthold har rom for kos. Sunt og kalorifattig stemmer ikke overens i min verden. Kalorifattig mat er næringsfattig mat, og dermed ikke sunt. Hæ? 😄 Grønnsaker og salat er ikke sunn mat fordi den er kalorifattig? Anonymkode: ef617...e18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trøst Skrevet 3. august 2021 #20 Del Skrevet 3. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hæ? 😄 Grønnsaker og salat er ikke sunn mat fordi den er kalorifattig? Anonymkode: ef617...e18 Hmm, ser at det kan misforstås. Grønnsaker og salat er absolutt ikke usunt. Men de færreste gomler salat foran tv-en som snacks. Grønnkålchips er vel unntaket, og kanskje et godt forslag, @marykay? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå